Филаделфия става първият американски град на Източния бряг, в който електрическите автобуси ще са повече от "обичайните". Местните власти обавиха, че са отпуснали 2,5 милиона долара за покупката на още 25 нови електрически рейсове. Електрическите превозни средства са част от по-голям проект, финансиран от с близо 24 милиона, който предвижда екологичните превозни средства да са болшинство в града от Пенсилвания.
Във Филаделфия се доверяват на американския автобус Proterra Catalyst, който е с дължина 12 метра и с капацитет от 77 пътници.
Catalyst е изработен от усъвършенствани композитни материали, тежи около 12.5 тона и ускорява до 30 км/ч за 6,7 секунди. Задвижващият електромотор с постоянни магнити е с пикова мощност 220 квт, а въртящият момент е 678 Nm. Свързан е с Proterra 2-степенна автоматична EV трансмисия, а енергията идва от Lithium Titanate батерии, които могат да се зареждат супер бързо. Има и никел-манган-кобалт батерии за удължаване на пробега.
Ако приемем, че един дизелов автобус харчи по 40-50 л на 100 км, еквивалентът при Proterra Catalyst е едва 10,7 л/100 км.
Капацитетът на батериите е от 53 квтч до 131 квтч за системи с бързо зареждане, като при тях то може да стане за максимум 10 минути.
Съответно Catalyst XR системата с удължен пробег е с батерии от 129 квтч до 321 квтч. Там зареждането става за малко повече от час.
Електрическият автобус Proterra Catalyst успя да измине близо 415 км само с едно зареждане, по време на тест проведен в тестовата база в Южна Каролина.
В реални условия електроческият рейс на Proterra може да измине максимум 289 километра с едно зареждане. Според Proterra, средното разстояние, което един градски автобус изминава на ден е около 321 км. Това означава, че електрическите автобуси вече ще могат да изпълняват безпроблемно дневните градски маршрути само с едно зареждане. Proterra прогнозира, че съвсем скоро електрическите автобуси на компанията ще могат да изминават по 480 км само с едно зареждане.
Според Proterra новият модел електробус е с около 15% по-енергийноефективен от всеки конкурент в класа с дължина 12 метра.
При тестовете на Catalyst екипът на Proterra е изкачил път с 15,5% наклон, което е безпрецедентно за електробус.
Коментари (0)
Вашият коментар