Кросоувър е дума с произход в английския език, която означава "комбинация, смесица от две неща" или буквално "нещо, което е пресякло от другата страна", т.е. което се опитва да прави нехарактерни за него неща.
Обикновено това е машина, изградена на платформата на лек автомобил, която изглежда на високопроходим модел, но няма проходимостта на истинска джипка.
През 2002 г., екип от 25 човека от отделите за продуктово планиране, инженеринг, дизайн и бизнес развитие на Nissan, започва 12-месечен проект в техническия център на компанията в Япония, за да разработи следващото поколение Nissan Almera. Замислен предварително да стъпва върху малко по-големи размери спрямо предходното поколение, той трябва да се конкурира със Sеat Altea и VW Golf Plus.
Около 9 месеца след това екипът стига до решението, че новият модел не е жизнеспособен и не демонстрира иновацията, която Nissan иска да представи, или която клиентите са свикнали да очакват от водещ автомобилен производител.
Така се появява и първото поколение на Qashqai – първият кросоувър, появявал се някога на пазара. "Целевите клиентски проучвания, които извършихме с купувачите на SUV автомобили и потенциалните купувачи, маркираха редица недостатъци на традиционния SUV, които се оказаха сериозна пречка за преодоляване – най-вече икономичност, лошо качество в интериора, шум в купето, прекалено големи размери за маневриране в града и обща пригодност за ежедневието. Успяхме да убедим бизнеса, че можем да премахнем някои от тези пречки, като вземем някои от най-добрите черти на семейния хечбек и добавим елементи от SUV автомобилите, които са най-атрактивни за клиентите. Така се роди идеята за първия "Кросоувър", както го познаваме днес", спомнят си от японската компания.
Следва период на тестове и сравнителни анализи, за да може екипът да оцени приложимостта от създаването на автомобил, който не се различава от X-Trail, но предлагащ комфорта и експлоатационните разходи на пътнически автомобил, ограничени в експлоатационните рамки на семеен хечбек.
Като модел, предназначен първоначално само за европейския пазар, на инженерите в Европейския технически център на Nissan в Кранфилд, Великобритания, е възложена задачата да разработят концепция за това, което в крайна сметка се превърна в първото поколение Nissan Qashqai.
"Самата идея бе много проста – взимаш традиционен SUV модел и го правиш по-евтин, по-маневрен и компактен. Така бе роден подходът "Trois3 Fusion". От SUV сегмента бяха взети прекрасният дизайн, пространството в купето и комфортът за шофьора с по-високата шофьорска позиция", разказват от японската фирма.
Високата позиция на подлакътника, високите страни и вдъхновената от хечбеците конфигурация на централната конзола, дадоха на Nissan ориентиран към водача интериор, който да се хареса на собствениците на хечбек автомобили, както и привлекателността за шофиране за иновативния нов модел на Nissan.
Qashqai бе представен като концептуален модел по време на салона Женева през 2004-а, като бе посрещнат със смесени отзиви. Автомобилните медии не бяха склонни да приемат, че има пазар за новия претендент на Nissan – и не бяха само те.
По време на закрит зимен тест през януари 2006-а във Финландия, във вътрешността на Полярния кръг, част от медиите имаха възможността да тестват новия концепт за първи път, признавайки уникалното му позициониране. Въпреки това, те бързо поставиха въпроса за сравнителния ниския 4WD микс в гамата, което се считаше за една от разликите спрямо конкурентите.
Новият Nissan Qashqai бе представен пред световната публика по време на изложението в Париж през 2006 г., а в продажба влезе през февруари 2007-а. Независимо от първоначалната сдържаност, той се превърна в най-успешният модел в 80-годишната история на Nissan. Към края на 2007-а, Nissan вече бе продал близо 100 000 бройки от Qashqai в Европа, а сега, 8 години по-късно, в световен мащаб са реализирани над 2,6 млн. автомобила.
Коментари (0)
Вашият коментар