Първият хюндай на ток

Изцяло новият Hyundai Ioniq е първият автомобил в света, който предлага хибрид, плъг-ин хибрид и изцяло електрическа версия в едно и също купе. Този иновативен нов подход на корейците цели да направи шофирането с ниски до нулеви вредни емисии по-достъпно за много хора. Компанията има амбицията да се превърне в една от водещите марки в Европа за електрифицирани превозни средства и да бъде сред първите три в увеличаващия се пазар на хибридния и електрически сегмент.


За първия си хибриден и електрически модел корейската компания дава гаранция от 5 години без ограничение на пробега, както и 8-годишна или 200 000 километра за батерията.
Хибридните версия Ioniq и Ioniq Plug-In осигурява водещи в класа горивна ефективност и ниски емисии на CO2 - само 79 г/км и 32 г/км. Изцяло електрическата версия Ioniq Electric може да мине цели 280 км с едно зареждане на акумулаторите. Модификацията Plug-In може да се управлява повече от 50 км в изцяло електрически режим, преди да го заредите отново от обикновения битов контакт.


Хибридните версии разполагат с шестстепенна трансмисия с двоен съединител, която осигурява спортно усещане и пряко ангажиране на водача, като същевременно предлага комфортно и ефективно шофиране. Има и режим Sport, който допълнително увеличава удоволствието от шофирането, чрез спортно кормилно усещане и вдигане ан оборотите. Леката конструкция на автомобила и многораменното задно окачване също правят екологичният хюндай пъргав на пътя.


Дизайнът на създава не само привлекателен силует, но също така позволява колата да има просторен интериор и щедро пространство за съхранение. Освен това, плавна аеродинамична форма помага за постигане на коефициент, водещи за класа съпротивление от само 0.24 Cd.



Хибридните Ioniq и Ioniq Plug-in разчитат на новия Kappa 1,6-литров бензинов GDI двигател със 105 коня и 147 Nm въртящ момент. Мотърът е отлично синхронизиран със споменатия 6-степенен автоматик за гладко шофиране.
Електромоторът хибридната доставя 43.5 к.с.) с максимален въртящ момент от 170 Nm, захранван от литиево-йонна полимерна батерия с 1.56 квтч капацитет, позиционирана под задните седалки. В комбинация с бензиновия агрегат хибридът доставя система мощност от 141 к.с. и 265 Nm въртящ момент. Максималната скорост е 185 км/ч с разход на гориво от едва 3,4 л/100 км. Електрическият мотор позволява на Ioniq Hybrid да работи в изцяло електрически режим при скорости до 120 км/ч.

Въпреки наличието на батерии, които в случая са пъхнати под пода, обемът на багажника е от 443 до 1505 л.
Въпреки наличието на батерии, които в случая са пъхнати под пода, обемът на багажника е от 443 до 1505 л.

Изцяло електрическият хюндай разполага с 28 квтч литиево-йонна полимерна батерия за максимален обхват от над 280 км и разход на енергия толкова ниска, колкото 11,5 квтч/100 км. На разположение има мигновен максимален въртящ момент от 295 Nm, който се доставя от електрическия мотор с максимална мощност 120 конски сили, който може да ускори колата до 165 км/ч.


Зареждането на литиево-йонната полимерна батерия до 80% от обема й отнема само около 23 минути с помощта на 100 квт с бързо зарядно устройство.
Външните флуидни форми и каналите на естествен въздушен поток подчертават меките линии на аеродинамичната каросерия на изцяло новия автомобил. Сините акценти във версиите Ioniq Hybrid и Ioniq Plug-in подчертават конкретни интериорни и екстериорни елементи в дизайна. Версията IONIQ Electric се характеризира с медни цветни акценти, което поражда впечатлението, че през интериора на автомобила протича електричество, вдъхновено от свойството на медта да е електрически проводник.


Автомобилите от гамата разполагат с модерните функции за свързаност, като например Android Auto, Apple Car Play и навигация Tom Tom, както и безжично зареждане на смартфон. Удовлетворението от шофирането придобива дигитални измерения чрез 7-инчовия TFT екран с инструменти, на който се изобразява ключова за водача информация. Пакетът с функции за безопасност за водача и пътниците включва автономно аварийно задействане на спирачките, система за поддържане на лентата, предупреждение за автомобил в сляпата зона, предупреждение за пресичащи отзад автомобили и интелигентен круиз-контрол.
В България електрическата и хибридната версия се очакват през есента, а плъг-ин версията в началото на следващата година.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
Риалити звездите не са артисти и не заслужават пари за авторски права, реши Върховният съд
На прага на 80 г. и вече блондинка Шер май ще става булка за 3-и път
Адел ще играе във филм на Том Форд за кастрати
Завъртяни предястия за коледната трапеза
Бърз празничен грим - тофи и блясък

Напишете дума/думи за търсене