В сайта на "24 часа" пуснах материал за състоянието на родния автомобилен парк с гръмкото заглавие: "Ужас! Едва 12,3 % от колите у нас са до 11 години". Някои ще кажат какво му е ужасното на това, а други пък ме укоряваха в коментарите под статията, че е "ужас, че заплатите са ни мизерни." Не че не са прави за заплащането, но ако състоянието на колите остане на това трагично ниво, труповете по пътищата ще се увеличават и то лавинообразно. Съжалявам, но който няма финансовата възможност да има и поддържа (най-вече!) в необходимото добро техническо състояние личен автомобил, просто няма да има такъв! Не е нормално в XXI век в страна член на ЕС 2/3 от автомобилите по пътищата ни да са над 15-годишна възраст. Не че не може такава кола да е в по-добро състояние от една 5-годишна на над 500 хиляди километра нов внос (по показателя на километража 130-150 000), но такива примери за единични и изключение, защото правилата за технически преглед не се спазват като в Германия или Швейцария, например.
Първата болезнена стъпка, която трябва да се направи, според мен, е да се вдигнат екотаксите на возилата на 10-15-годишна възраст поне три пъти. Сега при нов внос се плаща по 275 лв. (за чисто нова кола - 146 лв., до 5-годишна възраст - 194 лв.)
Освен това не мога да разбера защо трябва местният годишен данък, например в София, на нова кола с мощност 120 к.с. да е три пъти по-висок от този на машина на възраст от 5 до 14 г, а на по-старите с 4 пъти. Според мен трябва да е обратното. Защото тук, логиката на властимащите, "който има пари за нов автомобил" да плаща повече, не издържа. Защото животът няма цена...
Приятно четене!
Георги Луканов,
отговорен редактор
Коментари (0)
Вашият коментар