В гръцката митология Clio е една от музите, а етимологията на думата kleio означава "да направиш известен". Това си е повече от далновидно име за малкия модел на Renault.
След като надхвърли границата от 13 млн. продажби за четири поколения на модела, за Renault Clio може да се каже, че е доста необикновен автомобил по всички критерии. Това е най-продаванта в света френска кола автомобил, първият претендент, отличен с престижното отличие "Автомобил на годината в Европа" в две издания на конкурса, най-продаван автомобил във Франция през 18 от последните 25 години, както лидер в класа на Стария континент през 2014-а и 2015-а (пътнически автомобили и лекотоварни автомобили взети заедно).
Лансиран през 1990 като наследник на легендарния Renault 5, Clio бе представен като "универсален малък автомобил, проектиран и произведен спрямо същите строги критерии на по-големите си събратя."
Clio посегна към все по-нарастващата клиентска база, която търсеше оборудване и характеристики, които традиционно се срещаха в автомобилите от по-високите сегменти, но запазвайки компактните размери на Renault 5 (Clio 1 бе дълъг само 3,70 метра).
През 1991-а, с цел да задоволи желанията на най-претенциозните клиенти, Renault лансира луксозното Clio Baccara, което е със сива кожена тапицерия, орехова топка на скоростния лост, облицовани с кожа панели на вратата и хромирани контролери. През 1998-а Baccara бе заменена от Clio Initiale, запазвайки лукса.
Първото поколение Clio дойде оборудвано с ABS, климатик, електронно контролирана автоматична скоростна кутия, аларма, сервоусилвател на волана и дори електрически странични огледала с подгрев. Предлагайки това невероятно ниво на оборудване, Clio разбуни духовете в европейския сегмент на малките градски автомобили.
Второто поколение на Clio бе лансирано през 1998 г. 7 сантиметра по-дълъг спрямо първия, този модел въведе 16-клапановите двигатели и, след като цялата моделна гама бе оборудвана с ABS и предни и странични въздушни възглавници, постави безопасността на първо място.
Третото поколение на Clio се появи на сцената през 2005-а, а Clio 2 остана в продажба под наименованието Clio Campus. По-дълъг (3,99 м) и по-просторен, Clio 3 разглези истински собствениците си. Не само, че предложи безконтактно стартиране на двигателя, GPS и круиз контрол/ограничител на скоростта, но и оборудван с до осем въздушни възглавници, той предложи най-високата активна и пасивна безопасност.
Това рено стана първият автомобил в класа си, който бе отличен с пет звезди за безопасност от независимия институт Euro NCAP. Това бе и първото Clio, което получи модификация Estate.
Четвъртото поколение на Clio се появи през 2012-а. Вдъхновен пряко от DeZir Concept, представен две години по-рано по време на салона в Париж, Clio 4 бе първият модел, който възприе новата визуална идентичност на марката. Изпълнен в цвят Flamme Red и предлагащ нова предна част, Clio 4 мигновено изразяваше страст и съблазън, продължавайки едновременно с това да предлага богата гама оборудване, включващо най-вече интегрирания и свързан R-LINK мултимедиен таблет на Renault и най-модерната бас рафлекторна аудио система.
Коментари (0)
Вашият коментар