Изложбата “Не/Познати” е акцент в Нощта на музеите и галериите
Пловдивчани и гостите на града имат възможност да се докоснат до 47 ценни картини на 37 български класици. Платната са от златния фонд на ОББ и са наредени в Градската художествена галерия.
Изложбата “Не/Познати” е един от акцентите в Нощта на музеите и галериите в Пловдив на 23 и 24 септември.
Досега тези картини са били във фондовете на финансовата институция и малцина са имали възможност да ги видят. Някои пък са били по клоновете на банката.
“Всички творби са от добре известни автори на изкуствоведи, художници и ценители, но малко хора са ги виждали.
Най-ранната работа “Военен обоз” е от 1917 г. и е дело на Васил Маринов. Той е един от българските военни художници, ангажирани от правителството да отразяват войните. От този художник до момента почти не е известна негова композиция”, обясни кураторът Весела Радоева.
Най-късните произведения от изложбата, която се открива на 17 септември и продължава до 4 октомври, са от 1996 г. Те са произведения на силистренския художник и дългогодишен директор на тамошната галерия Йордан Кисьов. Той е правил колажи с банкноти от 1 и 5 лв., които са били в обращение към онзи момент.
9-има от авторите, сред които Атанас Михов,Григор Първев, Никола Танев, Радомир Мандов, Иван Нинов, Златю Бояджиев, са представени с по две произведения. А една от работите на мариниста Христо Каварналиев е двустранна, което е рядкост. Тя е озаглавена “Морски пейзаж” и е от 1937 г.
На видно място е изложена картината “Освободителите” на Александър Поплилов. Рисувана е през 1978 г. по случай 100 г. от освобождението на България. “Изключително внушителна и изразителна, тя е достойна за всяка музейна експозиция”, смята Радоева.
Още една живописна работа на доайена на художниците в Троян - Григор Първев, е рисувана през същата година и е посветена на освобождението на Плевен. Експозицията включва и 6 графики на водещи имена, включително и на Наум Хаджимладенов.
В златния фонд на ОББ преобладават пейзажите - изключително разнообразни като сюжети. Те пресъздават знакови сгради или красиви природни забележителности.
“Във всички корпоративни колекции този тип творби заемат водещо място, за да създават настроение”, обясни Радоева.
Коментари (0)
Вашият коментар