На салона в Париж от Hyundai разкриваха и новия си концептуален автомобил RN30. Моделът е състезателен, базиран на новото поколение на Hyundai i30, който също направи дебют на изложението край река Сена.
Мощността на Hyundai RN30 се доставя от 2-литров бензинов двигател с по-голям турбокомпресор, който да увеличава налягането при пълно натискане на газта. Блоковете на мотора са изработени от ковани вместо лети части, за да се повиши здравината. RN30 разполага
с мощност 380 к.с.
и максимален
въртящ момент
от 451 Nm
За по-прецизно управление при високи скорости RN30 е оборудван със система за задвижване на всички колела AWD. Тягата се предава към четирите колела от трансмисия с двоен съединител DCT, която предоставя по-бързи реакции при смяна на предавките.
Усъвършенстваният електронен диференциал с ограничено приплъзване eLSD гарантира, че всяко колело получава достатъчно въртящ момент, като измерва задвижващата сила на гумите. Това спомага да се предотврати буксуването и осигурява бързо и прецизно завиване при преминаване през високоскоростни завои.
При разработването на Hyundai RN30 дизайнерите и инженерите на Hyundai са установили нов подход към намаляване на теглото и снижаване на центъра на тежестта. Вместо да използва полимер, усилен с карбонови влакна, типичен за повечето състезателни автомобили, Hyundai разчупва стереотипа с напълно нови пластмасови материали, разработени в сътрудничество с BASF. Спестяващата тегло иновация е лека, много издръжлива и щадяща околната среда. Тя се използва навсякъде в новия концептуален автомобил.
Центърът на тежестта е понижен чрез отместване назад и сваляне на седалките, за да се постигне ниско тегло за по-динамично шофиране.
Силуетът на RN30 е наследен от изчистените линии на новата генерация на Hyundai i30, но с по-ниска и по-широка стойка, която позволява по-голяма стабилност при шофиране с високи скорости и при завиване.
Широчината на RN30
е увеличена с 30 мм
в сравнение с i30
- до 1950 мм Височината е намалена с цели 84 мм до 1355 мм. Елементите на външния дизайн подсказват възможностите на RN30 и включват технологии за висока динамика и аеродинамични подобрения.
Големият заден спойлер създава притискаща сила при високоскоростно шофиране и отличава RN30, като му придава естетично балансирани пропорции. Вертикалният стабилизатор, разположен по протежение на централната линия на покрива и проникващ в задния спойлер, пък придава уникален външен вид на задната част.
Вътре обгръщащата седалка дава идеална опора на тялото на водача, а интегрираният ролбар увеличава якостта на каросерията, като поддържа и защитава водача във всички ситуации. За да заснемат реакциите на водача и динамичните моменти на пътя или пистата, във всяка А-колона има камери, а външна камера е прикрепена към централния вертикален стабилизатор на покрива.
Още много снимки, всичко най-интересно от реалните премиери, концептите и електрическите коли на салона в Париж може да прочетете в новия брой на списание “Авто Труд”, което излиза на пазара на 5 октомври, сряда. Само срещу 1,99 лева.
Коментари (0)
Вашият коментар