Тест на BMW M2 или защо в Австрия са готови да чакат година, за да го имат

Just push the pedals. That is all. (от англ.- Само натискате педалите. Това е всичко.) Това бяха кратките инструкции, дадени с усмивка, на един от инструкторите-доайени на М подразделението на BMW преди да започна вълнуващия тест на прочутата писта за Формула 1 "Хунгароринг" край Будапеща на най-малкия и най-пъргав представител на бързата баварска флотилия - BMW M2. Професионалистът от германската компания бе абсолютно прав - оказа се, че няма по-лесно нещо на света от това да караш BMW M2, стига да знаеш, как и кога да натискаш педалите - на газта и спирачката?!.


Преди това ви идва през ума, че с това задно окачване, съчетано с умопомрачителния въртящ момент от 500 Nm под капака и късата колесна база, ще излетите от пистата още на първия завой и ще се претрепете. Нищо подобно не се случи!


Майсторлъкът при каране на писта е да боравите ловко и смело с педалите (с лоста за скорости не се налагаше, защото всички коли бяха оборудвани с перфектни автоматични трансмисии) и да ги натискате до дупка, нещо, което не трябва да правим при всекидневното каране с личните си коли.

Та първо трябва да се свикне именно с това - преди остър завой да не отпускате тежестта на десния си крак върху педала и да губите от скоростта, а след това да настъпите колкото може спирачката - дори и с удар.
Свикнете ли с това и имате малко по-смело сърце, ще почнете да въртите обиколките с виражите и правата (не беше толкова дълга, за да може беемвето да достигне максималните електронно ограничени километри) със самочувствието на истински пилот. Това е така, защото BMW M2 се държи безупречно на трасето, дори и при режим Sport+, който частично отключва стабилизиращите програми и позволява лек контролиран дрифт и превъртане на колелата. Това става с помощта на програмата M Dynamic Mode (MDM) на динамичния контрол на стабилността.


В нито един момент го няма чувството на недозавиване, а кормилото с управлението M Servotronic с две настройки насочва предницата точно там, където я насочите. Купето разполага с олекотено алуминиево предно и задно окачване, което заедно с активния М диференциал с електронно управление, правят така, че баварката да се движи без никакви колебания по асфалта и да е адски стабилна.


При каране в режим Sport+ трябва да се научите да натискате педала на газта рязко, но и плавно, за да усетите в пълна сила могъщото ускорение на 6-цилиндровата баварска машина. Най-голямо е удоволствието от мощността при излизането от някой от специфичните и с обратен вираж завои на пистата, когато виждате, че напълно контролирате автомобила и той с "радост ви показва възможностите си."


Колата разчита на трилитров редови шестцилиндров двигател най-модерната технология M TwinPower Turbo която има мощност 370 к.с. при 6500 об/мин. Разгръщането на мощността чрез функцията Overboost от 465 Nm може за кратко да достигне 500 Nm. Конете са абсолютно достатъчни на тази кола с фантастичното си шаси и ако бяха повече може би усещането за стабилност щеше да изчезне.


Така, че купето, снабдено със специалната седемстепенна М скоростна кутия с два съединителя (M DKG) и Launch Control ускорява от 0 до 100 км/ч за само 4,3 сек. Почти толкова се нуждае да набере и от 80 до 120 км/ч!
Двигателят е невероятен и реагира мигновенно при всякакви обороти. В режим Sport и Sport+ издава такъв гърлен звук (реве, тряска, бучи, съска), който в другите М-ки не може да намерите.


BMW M2 е взел всичко най-добро от по-големия си и тежък брат М4. В М2 няма карбонови детайли в покрива на багажника и кардана. Няма и карбоново-керамични спирачки и електронно управляемо окачване. Всички останали детайли по шасито директно са взети от М3/М4.
За това и М2 си е "истинско" беемве от спортната М серия без "излишни" технологии и глезотии по себе си. Явно заради класическите си характериски и заради цената си от около 60 000 евро BMW M2 е истински хит на пазара (с 30-ина хиляди евро по-малко от М4!). Едва ли редовият австриец си е мислил, че ще му се наложи да чака повече от година, за да има тази кола. А именно това се случва с новото BMW M2 в момента. Успехът е огромен и компанията не може да смогне с производството на спортната машина.


Освен това колата изглежда страхотно. В бяло на пистата "Хунгароринг" предницата ми напомняше на Дарт Вейдър от "Междузвездни войни" (може и да е от адреналина, но наистина осанката на беемвето е супер).
Купето М2 изглежда така дръзко и заради факта, че е по-късо с 20 сантиметра от М4, но в същото време е почти толкова широко и ниско като него.
По нормален път, особено при ниски скорости, определено трябва да карате BMW M2 не на спортните режими, защото окачването с пасивните амортисьори е твърдичко.

---

Характерен M дизайн

BMW предизвиква фурор с компактен мощен спортист още преди 40 години. Още тогава BMW 2002 turbo е перфектното олицетворение на амбициите на BMW към изключителна динамика на управлението, пъргавина и оптимален контрол на автомобила.
Новото BMW M2 още на пръв поглед се разпознава като член на семейството на BMW M и подчертава това и визуално с подчертано динамичния си дизайн. Вдъхновено от моделите на BMW Motorsport, новото BMW M2 купе категорично заявява своя изключителен динамичен потенциал. За това допринасят ниската предна броня с големи въздухозаборници, мускулестите странични панели с характерните за М хриле, 19-инчовите алуминиеви джанти с типичен за М дизайн с двойни спици, както и ниската и широка задна част със специфичната за М изпускателна система с двойни ауспухови тръби. Типичният за BMW M характер се изразява и от оформлението на интериора. Използването на Alcantara за тапицериите на вратите и средната конзола, както и карбоновите елементи осигуряват много висококачествена и в същото време спортна атмосфера, която се подчертава от сините контрастни шевове и емблемите на М върху подбрани детайли. Със спортните седалки, М спортния волан и М скоростния лост водачът на BMW M2 по всяко време има перфектен контрол върху своя автомобил.

С интелигентна свързаност

BMW M2 е с богато серийно оборудване, което отговаря на мощния характер на автомобила. Като опция се предлага седемстепенната М скоростна кутия с два съединителя (M DKG) с Drivelogic, която превключва предавките екстремно бързо и без прекъсване на подаването на мощност. На разположение на клиентите е всеобхватната гама от асистиращи системи и мобилни услуги на BMW ConnectedDrive. Опционалните ConnectedDrive Services са основата за всеобвхатната свързаност на автомобила. Това оборудване позволява и ползването на иновативни приложения, които са перфектно интегрирани в автомобила с BMW ConnectedDrive. Така например с GoPro App и контролера на iDrive, както и изображението на контролния дисплей е възможно управлението на екшън камера, с която да документирате бързите обиколки на състезателната писта. M Laptimer App позволява перфектен анализ на личния стил на шофиране на състезателната писта. Освен това е възможно удобно споделяне на скоростта и точките на натискане на спирачките чрез имейл или Facebook.

---

Размери
Дължина: 4468 мм
Широчина: 1854 мм
Височина: 1410 мм
Колесна база: 2693 мм
Маса: 1490 кг
Резервоар: 52 л

---

BMW M2 купе

Двигател: Трилитров шестцилиндров M TwinPower Turbo
Гориво: Бензин
Работен обем, куб. см: 2979
Макс. мощност, к.с. при об/мин: 370/6500
Макс. въртящ момент, Nm-об./мин: 465-500/1400-5560
Трансмисия: 7-степенна автоматична
Максимална скорост: 250 км/ч (270 с M Driver’s Package)
Ускорение 0-100 км/ч: 4,3 сек
Среден разход: от 6,4 до 10,5 л
Цена: от 117 000 лв. с ДДС

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ

Напишете дума/думи за търсене