Ford Focus RS е една от малкото коли в света, които стават хем всекидневно да превозвате семейството в задръствания или по магистрали и обикновени пътища, хем да смаяте “конкуренцията” с импровизирано състезание на писта или на рали.
По време на презентацията преди тестването на Ford Focus RS на пистата “Дракон” до Пловдив се знаеше, че колата разполага с иновативно 4х4 задвижване, лънч контрол, различни режими на каране и уникалната функция Drift.
Да дрифтираме инструкторите (професионални пилоти) не ни позволиха, но при включена програма Drift разпределението на предната към задната ос се мести в съотношение 30:70 и позволява малко доза адреналин, т.е. контролирано приплъзване. Тази функция е сложена в колата под вещото ръководство и благоволението на един от най-известните дрифтьори в света - Кен Блок, така че забавлението е гарантирано.
Системата за 4х4 използва двойни електронно контролирани многодискови съединители за управление на разпределението на въртящия момент между предната и задната ос и може също да контролира страничното разпределение на въртящия момент на задната ос. Така се осигурява векторно разпределение между задните колела, което има значително влияние върху управлението и стабилността в завой.
4х4 системата
следи
сигналите
от различни
сензори
в автомобила
100 пъти
в секунда
За да осигури оптимална динамика, системата за задвижване на всички колела е калибрирана заедно със системата за електронна стабилност и по-специално базираното на спирачките векторно разпределение на въртящия момент, което работи в паралел с векторното разпределение на 4х4 системата. Максимум 70% от въртящия момент може да се прехвърли към задната ос, а до 100% - между което и да е от задните колела.
2,3-литровият EcoBoost двигател във Focus RS споделя обща архитектура с изцяло алуминиевия 4-цилиндров в Mustang. Той е значително променен, за да може Focus RS да осигурява 10% повече мощност - 350 коня. Максималният въртящ момент от 440 Nm се постига между 2000 и 4500 об/мин, а за първите 15 секунди достига 470 Nm при функцията за временно форсиране при максимално ускорение. Focus RS дърпа от място до 100 км/ч за 4,7 секунди и развива максимална скорост от 266 км/ч. Агрегатът работи в забележителен синхрон с 6-степенна ръчна скоростна кутия.
Focus RS засилва
удоволствието
от ускорението
с въвеждането
на лънч контрол
- за първи път в RS модел на Ford. Натиснете спирачката и газта едновременно и после ги пуснете - ще се изстреляте.
Системата за лънч контрол настройва шасито и двигателя на автомобила за най-бързото възможно ускорение независимо от условията за шофиране.
Водачът избира лънч контрола от менюто, превключва на първа предавка, натиска газта до ламарината и тогава освобождава съединителя. Системата осигурява оптимално подаване на мощността, включително разпределение на въртящия момент чрез 4х4 системата, запазвайки максималния въртящ момент чрез използването на функцията overboost и управлявайки системата за контрол на сцеплението и настройвайки амортисьорите.
За постигане на максимално ускорение през предавките, специален индикатор известява водача при наближаване на оптималната точка на превключване, която е на 5900 об/мин, и премигва при достигане на лимита от 6800 оборота.
Във Focus RS може да избирате между четири различни режима на шофиране и да настроите 4х4 системата, амортисьорите, електронната система за стабилност, отзивчивостта на волана и двигателя и звука от ауспуха за оптимална динамика на пътя или пистата. Предлагат се режимите “Нормален”, “Спортен” и “Писта”, както и вече споменатият специален Drift режим.
Като говорим за спортен автомобил, не може да не споменем спирачките. Те са на класиците от Brembo. Вентилираните спирачни дискове са с диаметър 350 мм, боядисани в синьо и подписани с буквичките RS.
Много новини от изложението в Париж, тестове и всичко най-интересно от света на колите и моторите може да прочетете в най-новия брой на списание “Авто Труд”, който вече е на пазара. Само срещу 1,99 лева!
Коментари (0)
Вашият коментар