Ако имате химикалка и я комбинирате с ябълка, какво ще се получи? Ябълка химикалка. Вероятно вече сте чували тази комбинация, изпята на аглийски под акомпанимента на много заразяваща мелодия. Последните дни в интернет пространството силно нашумя едно видео, в което облечен в жълто японец пее за химикалки, ябълки и ананаси, които в крайна сметка образуват нещо подобно на скоропоговорка: Pen-Pineapple-Apple-Pen (от анг. химикалка-ананас-ябълка-химикалка).
Целият видеоклип може да ви се стори странен и доста нелеп, но от публикуването му в интернет на 24 септември до момента има
над 85 млн. гледания
и голям брой
споделяния
във фейсбук
Продължителността на видеото е малко под минута и на него се вижда азиатец с очила, който е облечен в жълти дрехи с леопардова щампа, а тънкият му мустак е нарисуван с маркер. Танцовите стъпки, които показва, са изцяло в такт със заразяваща мелодия, която наподобява рингтон на стар мобилен телефон. Изпълнителят на песента е Пико Таро, но това всъщност е името на образа, който се играе от 43-годишния японски комик Казухито Косака. Явно е, че замисълът на песента е да забавлява. Текстът е без особен смисъл, но пък за сметка на това милиони души по цял свят харесаха новия интернет хит.
Веднага след излизането му се появиха други обработени рок, рап и трап версии на песента, които също трупат много харесвания. Но когато става дума за харесвания, никоя друга държава не е привлечена дотолкова от песента на Пико Таро, колкото Филипините. Там в социалните мрежи се появи
предизвикателство,
което приканва
всички да си
направят видео,
в което пеят за комбинацията между ябълка и химикалка. Броят на тези домашни видеа продължава да расте, а измежду тях се появяват някои с изключителна креативност откъм пресъздаване на оригиналната хореография.
Това не е първата интернет музикална мания, която избухва толкова силно, че получава ехо в световен мащаб. Много хора си зададоха въпроса дали Пико Таро не е следващият Сай. За тези, които са забравили - Сай е южнокореецът, който нашумя със своята песен “Гангнам стайл”. Тази корейска песен се разпространи толкова силно, че дори и хората, които никога не са ползвали интернет, разбраха за нея. До момента “Гангнам стайл” има над 2,6 млрд. гледания в ютюб, което официално го прави най-гледаното видео в интернет. Атрактивен танц и забиваща се в съзнанието мелодия се оказа рецептата за световен интернет хит. Именно тези два елемента издигнаха Сай в световния шоубизнес, на път е сякаш това да се повтори и с японския му колега Пико Таро.
Факт е обаче, че всяка година интернет ражда по една “епидемия”, нещо, по което всички пощуряват, нещо, за което всеки говори. Е, тези неща в един момент отшумяват и много рядко някой се сеща за тях. Ето и няколко примера за такива епидемични интернет творения, които се радваха на силен успех допреди няколко години. Няма как да не се спомене “Харлем шейк”. Масовият танц, на който се появиха хиляди видеа. За изключително кратък период от време се публикуваха
много кратки
клипове, в които
се включваха
от десетки до
стотици танцуващи
Идеята на “Харлем шейк” беше в изненадващия момент. В началото на видеото се виждаха група леко поклащащи се хора, но в момента, в който ритъмът се забърза, се получаваше танцов хаос. Някои се качваха върху маси и столове, други се мятаха като обезумели, облечени като анимационни герои, а трети се търкаляха по пода. Някои възприемаха идеята като масова лудост, но повечето намираха “Харлем шейк” за добър начин да се забавляваш.
Почти по същото време, когато се появи масовият танц, мнозина се питаха какво казва едно горско животно - лисицата. Причината за това бяха двамата норвежци Борд и Вегард Илвисокер, които записаха песента си “Лисицата” за свое авторско предаване. “Котката казва мяу, кучето казва бау, но има един звук, който никой не знае. Какво казва лисицата”, това е част от текста на песента за тайнствения звук на горския хищник. Едва ли братята Илвисокер са очаквали да постигнат такъв успех, че закачката им ще излезе извън тяхната страна и над 620 млн. души ще се забавляват на нея в интернет. Най-запомнящата се част от песента е самият припев, според който лисиците казват: “Ринг-динг-динг-динг-рингединг”.
След като сме на животинска тематика, няма как да подминем песента на едно коте, което стана известно в интернет като “Нян котката”. Анимационната летяща из Космоса
котка с тяло
на розово
кексче, от което
излиза дъга,
се появява в интернет през 2011 г и до момента има близо 140 млн гледания в ютюб. Оригиналното видео е с продължителност три минути и половина и през цялото това време анимираното коте не спира да лети на фона на монотонната, но отново силно заразяваща мелодия, в която детски глас в ритъм припява “Нян-нян-нян...”. На пръв поглед видеото е глупаво и на втори поглед пак е глупаво, но за много хора е едновременно забавно и нещо, което до този момент не са гледали. “Нян котката” се превърна в продукт. Появиха се чаши, тениски и сувенири, върху които стои котката с тяло на розово кексче.
Интернет потребителят винаги изпитва нуждата от определена доза атрактивни музикални видеа, на които да се забавлява известно време и до момента, в който просто не омръзне. Като някаква закономерност това се случва всяка година. Бъдете нащрек в социалните мрежи, защото следващата интернет епидемия може да се появи всеки момент.
Коментари (0)
Вашият коментар