Opel Mokka вече се е сдобил с буквата Х в името си и колата с право е наричана от производителя нов модел, защото познатият ни фейслифт е повече от мащабен и автомобилът има напълно нов облик, интериор и предназначение.
Очаква се Opel Mokka Х, който е със задвижване и на 4-те колела, да стане истински хит и извън асфалта, какъвто е и сега по нормалните пътища с 600-те хиляди реализирани продажби за по-малко от 4 години.
По време на тестовете имаше и едно леко офроуд трасе, в което Opel Mokka Х показа, че няма да има проблем да ви заведе почти навсякъде. Не може да очаквате и офроуд чудеса от този автомобил с клиренс от 16 сантиметра, но в нормалния живот колко пъти ви се налага да минавате през дълбоки реки например?
Малкият германски SUV се предлага с интелигентна адаптивна система за двойно предаване с електронно управляван многодисков съединител, който разпределя плавно тягата между предния и задния мост в съотношение от 100:0 до 50:50.
При нормални
условия задвижващи
са предните колела,
а 4х4 се включва, когато пътните условия го изискват. На мокър път тягата на двигателя се преразпределя според конкретната нужда. В зависимост от състоянието на автомобила и на настилката въртящият момент може да бъде насочен към колелата на задния мост. Така дори за кратки периоди (минаване през хлъзгав участък) пренасочването на тягата към задния мост осигурява стабилност.
Системата за двойно предаване се предлага в съчетание с добре познатия 1,4-литров бензинов двигател с максимална мощност 140 к.с. и “шептящия” дизел 1,6 CDTI с мощност 136 к.с., който тествахме в Шотландия. И в двата случая
моторите се
комбинират
с шестстепенна
механична
трансмисия
Градският кросоувър има също така и 6-степенна автоматична кутия, която е с 1,4-литров ECOTEC турбо бензинов мотор с мощност 152 коня.
Отвън Opel Mokka Х се различава най-много по предницата. Дневните LED светлини са във формата на двойно крило. Отзад стоповете също са с LED елементи. Вътре колата е напълно изменена. Централната конзола е оформена по нов начин около цветните сензорни екрани с диагонал 7 и 8 инча.
Дисплеят се отличава
с подобрена
четливост
благодарение на новите, ярки 3,5-инчов монохромен и 4,2-инчов цветен екран с бяла LCD подсветка.
Седалките в кросоувъра са направени така, че да не се уморявате, дори и дълго време да сте зад волана. Подобно на повечето модели на марката уникалните в този сегмент кресла са преминали през многобройни изпитания и са получили сертификат за одобрение от независимата германска организация от медицински експерти по ортопедия.
Колата разполага с адаптивна система на предните светлини с изцяло LED елементи AFL (Adaptive Forward Lighting). Тя разполага с девет различни функции като градски и извънградски светлини и туристически режим. Технологията, използваща изцяло LED елементи заменя предишната биксенонова AFL+.
Отпред има видеокамера Opel Eye с висока разделителна способност, което помага за по-бързото автоматично превключване на дългите фарове.
Функцията
за следене
на дистанцията
до движещия се
отпред автомобил също използва видеокамерата, a предупреждението за потенциална опасност от сблъсък отпред FCA е допълнено с предупредителния светлинен LED дисплей с отражение върху челното стъкло.
Предупреждението за неволно напускане на лентата за движение се активира автоматично при скорост на движение над 60 км/ч.
Opel Mokka X се предлага с всички услуги на Opel OnStar. Дебют в новия малък SUV ще отбележат две версии на новото поколение инфоразвлекателни системи IntelliLink. Чрез нея и с помощта на приложенията Apple CarPlay и Android Auto всичките иконки на личния ви смартфон излизат на екрана на арматурното табло.
Още интересни новини и тестове от света на колите може да прочетете в следващия брой на списание “Авто Тренд”, който е на пазара от 2 ноември, сряда. Само срещу 1,99 лева.
Коментари (0)
Вашият коментар