Швейцарската
компания
стартира
като малка
часовникарска
работилница
През 1853 година Шарл Тисо и синът му Шарл-Емил Тисо отварят малка часовникарска работилница с името “Шарл Тисо и син” в малкия швейцарския град Le Locle. Днес един от всеки четири продадени швейцарски часовника е Tissot, което превръща марката в лидер в този бранш.
За да стигне до тази популярност, компанията изминава дълъг път, прилагайки иновации и предизвиквайки клиентите и конкуренцията с винаги нови и различни идеи. Още със създаването си ателието започва да предлага модели с две часови зони.
Стартирайки с малката провинциална работилница, значителен принос за популяризиране на марката извън границите на Швейцария има синът Шарл-Емил. Първият голям успех идва през 1858 г., когато започва продажбата на джобни часовници в Русия. Първи с такива аксесоари се сдобиват император Александър II и неговите офицери. А с това интересът към марката става огромен. Нарастващите поръчки налагат малката работилница да се разшири и да се превърне във фабрика.
За да продължи да се развива, компанията залага сериозно на новостите. През 1930 г. разработва
първия в историята
антимагнитен
часовник,
по-късно взет като основа в индустрията. През 1937 г. марката се слива с Omega и създават корпорацията Societe Suisse pour l’Industrie Horlogere S.A. (SSIH) със седалище в Женева.
И вече толкова много години тези часовници се отличават с изключителното си качество и достъпна цена. И както сами от Tissot правят сравнението: “Стойност на злато на цената на сребро”.
През 1971г. на пазара излиза нов, невиждан до момента продукт - Tissot Idea, известен като Astrolon. Това е първият пластмасов механичен часовник, който десетилетие по-късно ще стане вдъхновение за появата на Swatch watch.
Нова ера за Tissot идва през 1985 г., когато става част от Swatch Group Ltd, най-големия производител на часовници в света. Това дава възможност на марката да увеличи присъствието и популярността си на пазара в средния ценови диапазон. Компанията продължава да прави нововъведения. Истинска революция в часовникарския бизнес предизвиква появата на колекцията технологични часовници Tissot T-Touch. Моделите са
с чувствително
на допир стъкло
и включващи функции като барометър, термометър, алтиметър, хронограф и компас. Хитовият аксесоар е използван в холивудските филми “Лара Крофт Томб Рейдър: люлката на живота” и “Мистър и мисис Смит”, където главните роли се изпълняват от една от най-красивите актриси - Анджелина Джоли.
Днес Tissot е сред най-популярните и предпочитани марки швейцарски часовници в цял свят, които всяка година обновяват колекциите с мъжки и дамски модели. Всички предлагани варианти се произвеждат в страната и притежават швейцарски ЕТА механизми.
В България това име също се радва на голяма популярност. От 2005 до 2015 г. са продадени 40 хиляди часовника в нашата страна. Представител на марката е фирма “Джулиани” ЕООД, която е с над 20-годишна история. Тя е първата компания, вносител на швейцарски часовници. Започва бизнеса си с малък магазин на столичната ул. “Г. С. Раковски”, в наши дни има 10 бутика в София, 2 в Пловдив и дистрибуторска мрежа от над 50 магазина в цялата страна.
За да се поддържа доброто качество на лансираните продукти, следпродажбеният сервиз се извършва от висококвалифицирани часовникари, които редовно посещават курсове в Швейцария. Всеки артикул има гаранция от 2 до 3 години, следсервизната гаранция е 10 г.
Името Tissot може да бъде видяно на много спортни състезания. Само през тази година, фирмата е официален измерител на времето за 56 спортни събития по света: мотоциклетизъм, баскетбол, хокей на лед, ръгби, колоездене, фехтовка и т.н.
Именно спортът се превръща във вдъхновение за създаване на една от линиите в колекциите на марката - T-Sport. Те имат
водоустойчивост
от поне 10 бара
(100 м) вода,
което ги прави перфектни за физически упражнения и дейности на открито. Моделът T-Sport I Quickster е насочен към младите хора. Предлага се в много цветове с различни каишки, за да се намери точната комбинация, която пасва на дрехите. Самите каишки са наречени NATO, тъй като първоначално са разработени за армията на Великобритания. След това обаче стават част от колекцията на марката. Тази година от тази линия е пусната специална серия за отборите от NBA.
Сред интересните колекции е и Touch I T-Touch Expert Solar. Дизайнерът на тези модели казва: “Исках да създам първия тактилен соларен часовник в света, като съчетая най-доброто от колекцията Touch на Tissot в спортна опаковка.”
При предложенията от колекцията Touch I T-Race Touch пък гнездото на часовника е вдъхновено от дизайна на спирачния диск на мотоциклет. Благодарение на корпуса от алуминий и на процеса на анодизиране се предлагат няколко цвята.
При модела T-Race Moto GP пък копчетата за натискане са оформени като опори за стъпало на крак, а прозрачният гръб на корпуса на Moto GP автоматик е вдъхновен от формата на колело на мотоциклет. Те се предлагат в кутийки с формата на мотоциклетна каска.



Коментари (0)
Вашият коментар