"Фейсбук" откри поредните пропуски в собствената си рекламна статистика и внесе необходимите промени, за да предостави на рекламодателите по-точни цифри.
Вече за трети път от септември насам, "Фейсбук" намира грешки в отчитането на показателите, на които разчитат рекламодателите при планиране или оценка на техните кампании. Този път социалната мрежа съобщи, че ще промени настройките при оценяването размера на потенциалната аудитория за нови кампании – това е само една от областите, където рекламодателите се съмняват в достоверността на цифрите, пише AdAge.com.
"Фейсбук" също обнови принципа на отчитане на броя на реакциите на видеата в реално време – когато хората кликват върху емотиконите за да изразят своето мнение по отношение на съдържанието. Тук също е открита грешка при изчисляването на броя на лайковете и споделянията, предава kaldata.com.
По-рано беше установено изкуствено завишаване на оценките на средната продължителност на гледане на видео и месечната аудитория в страниците на брандовете.
Според участниците на пазара, никой не подозира Facebook в намерение за измама, но тези проблеми подкопават доверието. Въпреки това, както предлагат някои маркетолози, скептицизмът на рекламодателите по отношение на данните от Facebook не бива да е изключение – други платформи също предпочитат да правят собствени доклади и контролират начина на достъп на фирмите до своите данни.
Направените от Facebook промени позволяват да се правят измервания от странични компании, като Moat и Integral Ad Science, давайки възможност за проверка на някои показатели. Някои експерти се съмняват, че компетенциите на подобни споразумения отиват доста далеч, но (при запазване на контрола от страна на "Фейсбук") сега компаниите получават необходимите данни.
Коментари (0)
Вашият коментар