Hyundai Ioniq харчи само 4 л бензин на 100 км (видео)

Хибридът на Ioniq има спортна визия и комфортна возия.

Hyundai се готви да завладее нови територии на автомобилния пазар, в който така или иначе вече постигна доминираща позиция. Още миналата година корейската компания представи изцяло новата си гама Ioniq, който включва хибрид, Plug In версия и изцяло електрическа модификация.

Трите модификации на Ioniq - първо на пазара се появи хибридът, другите две ще излязат  напролет.
Трите модификации на Ioniq - първо на пазара се появи хибридът, другите две ще излязат напролет.

В сряда хибридът направи своеобразен дебют в България с тест драйв, а първите бройки вече са поръчани. Интересното е, че един от клиентите, закупили Ioniq Hybrid, живее в Кюстендил. Всъщност това не е никак лишено от логика, защото става дума за пълномерен автомобил от средния клас, който харчи едва около 4 л на 100 км бензин.

Ioniq предлага комфорт за разлика от други подобни автомобили, които са подчинени изцяло на концепцията за икономичността. В случая говорим за автомобил, в който съвсем спокойно могат да пътуват четирима възрастни. Багажникът също е достатъчно просторен - 443 литра. Окачването е настроено доста добре и поема по забележителен начин неравностите на пътя. Новата гама на Hyundai се отличава и с модерен дизайн.

Заслужава си обаче да обърнем повече внимание на задвижващите технологии, които са водещи за гамата. Първият й представител е оборудван с напълно нов 1,6-литров бензинов двигател с директно впръскване на горивото. Благодарение на отличната термална ефективност до 40%, достига мощност от 105 к.с. и максимален въртящ момент от 147 Nm. Тези показатели сами по себе си не са особено впечатляващи, но взаимодействието с електрическия агрегат променя значително нещата.

Новият модел дебютира по централните софийски улици.
Новият модел дебютира по централните софийски улици.

Бензиновият двигател е съобразен с хибридното приложение и е комбиниран с директно реагираща трансмисия, с плавно превключване на шестте предавки и двоен съединител, което отличава Ioniq с по-голяма динамика.

Електродвигателят дава възможност на IONIQ Hybrid да работи в напълно
електрически режим при скорости до 120 км/ч. При
версията Ioniq Plug-in пък може да се изминат около 50 километра с чисто електрическо задвижване, осигурено от мощната 8,9 kWh литиево-йонна полимерна акумулаторна
батерия. Електрическият двигател с мощност 45 kW (61 к.с.), заедно с
четирицилиндровия двигател 1.6 GDI Kappa трябва да постигнат
разход на вредни емисии в рамките на едва 32 г. Поне такава е амбицията на компанията. Иначе електроагрегатът осигурява мощност от 32 kW (43,5 к.с.) с максимален въртящ момент 170 Nm. Агрегатът се захранва от литиево-йонна полимерна акумулаторна батерия с капацитет 1,56 кв/ч, разположена под задните седалки. С него системната мощност се увеличава до 141 к.с. и стойност на въртящия момент от вече по-впечатляващите 265 Nm. Ускорение от 0 до 100 км/ч става за 10,8 секунди, а до максималната скорост е 185 км/ч при едва 79 г/км на вредни емисии (при комбиниран режим на работа).

Версиите IONIQ Hybrid и IONIQ Plug-in имат шестстепенна трансмисия с двоен
съединител (6DCT), която може да се похвали с най-добра в класа трансферна
ефективност чрез използването на лагери с ниско триене и трансмисионно
масло с нисък вискозитет. Поради това те постигат много добро съчетание от
динамика и икономичност. 6DCT ангажира водача и управлява електрическите и горивни технологии за постигане на оптимален ефект. 

Водачът може да избере режим Sport или Еco. Функцията
Sport задържа ниските предавки по-дълго и съчетава мощност от двигателя
и електродвигателя, за да подари на водача максимална динамика. Също
така графиката на цифровия екран с инструменти се променя във въртящ
се скоростомер, обграден от аналогов тахометър, показващ оборотите на
двигателя на червен фон. В режим Еco 6DCT оптимизира избора на предавка
за по-добра икономичност на гориво, като превключва по-рано на по-висока
предавка за постигане на водещ в класа разход на гориво, докато TFT екранът
симулира познатата стрелка на скоростомера.

Трябва да се отбележи и богатото серийно оборудване в автомобила, което включва функции за свързаност, като например Android Auto и Apple Car Play. IONIQ идва със 7-годишен безплатен абонамент за TomTom LIVE services. Компанията предлага актуална информация в реално време за времето, трафик, радари за
скоростта и онлайн търсене на интересни места. Новост е и безжично зареждане на смартфон в нишата за дребни предмети под централната конзола. 

Върху модерния дисплей може да следите хибридното задвижване на автомобила.
Върху модерния дисплей може да следите хибридното задвижване на автомобила.

Приложението Car Play работи успешно с мултимедийната система, която включва и навигация (на снимката долу).
Приложението Car Play работи успешно с мултимедийната система, която включва и навигация (на снимката долу).

Навигационната система е със 7-годишен безплатен абонамент.
Навигационната система е със 7-годишен безплатен абонамент.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
Риалити звездите не са артисти и не заслужават пари за авторски права, реши Върховният съд
На прага на 80 г. и вече блондинка Шер май ще става булка за 3-и път
Адел ще играе във филм на Том Форд за кастрати
Завъртяни предястия за коледната трапеза
Бърз празничен грим - тофи и блясък

Напишете дума/думи за търсене