Силата му е в
европейските
проекти
Христо Алексиев влиза за първи път в Министерството на транспорта, когато е едва на 25 години. През 2005 г. става съветник на тогавашния министър Петър Мутафчиев.
В петък Алексиев се върна в старата сграда на ул. “Дякон Игнатий” 9, но вече като служебен министър.
В деня, в който Румен Радев събра служебния кабинет и “24 часа” снима Алексиев да влиза в президентството, се чухме с него.
“На тренировка по бокс отивам”, каза той. Тренира от 3 г.
Избрал бокса, за да
сваля напрежението -
да си го изкарва на крушата, по-рядко на спаринг партньори и да щади колегите и близките си.
Алексиев и съпругата му имат три момчета и мъжки папагал, който са казва Грей. Пернатото е малко и сега се учи да говори, по-скоро крещи повече от момчетата. Слуша всякаква музика, но е предимно рокаджия.
Съпругата му е напуснала работа в държавната администрация. Сега има салон за красота и студио за интериорен дизайн.
Столът на Христо Алексиев е горещ, защото го подпират дълговете на БДЖ и кредиторите на държавната компания. Пред “24 часа” служебният министър каза: “Ще водим преговори с кредитори, опасността е някой от тях да не реши да обяви БДЖ в несъстоятелност”.
Досега Алексиев беше председател на Управителния съвет на Националната компания “Железопътна инфраструктура” и неин зам. генерален директор.
Безспорен като експертиза - така го характеризира досегашният му шеф Милчо Ламбрев. В компанията Алексиев не отговаря за текущото състояние на релсите, а за бъдещето, за проектите за обновяване и системите, които се правят с еврофинансиране.
Малко са хората, които
разбират от европроцедура,
а той е сред тях,
казва бившият му шеф, сега негов подчинен.
По негово време с европари бе направено историческото обновяване на жп линията Пловдив - Свиленград по програма ИСПА. Тези около 150 км бързи релси позволяват влаковете да се движат със 160 км в час, а ако са с наклонени кошове - с 200 км в час. При тестването на релсите влакът е развил рекордните за страната ни 233 км в час. Бойко Борисов тества линията със скорост от 201 км в час.
Централна гара в София, гарите в Бургас и в Пазарджик са обновени пак с еврофинансиране.
Голямото постижение на компанията е, че единствена у нас договори безвъзмездно 350 млн. евро по механизма “Свързана Европа”.
Подготвен е проект за жп възела в Пловдив, който ще се подава на 6 февруари в Брюксел пак по “Свързана Европа”. Финансирането е за 110 млн. евро. “Гарантирам, че ще го одобрят”, заяви министърът.
А за Северна България в НКЖИ са направили програма за инвестиции за следващите 5 г. за ускоряване на скоростта по линиите София-Варна, Варна-Русе и Карнобат-Синдел.
За разлика от предшественика си Ивайло Московски Христо Алексиев не смята, че концесията на летище София е единственото решение за 400-те млн. лв. дългове на БДЖ. И двамата обаче с нетърпение чакат нотификацията от Брюксел, която да позволи държавна помощ за железницата.
При приемане на поста от Ивайло Московски, Алексиев си пожела по-малко футболисти (намеква за отбора на БДЖ) и повече пътници във влаковете.
Коментари (0)
Вашият коментар