Министърът на транспорта Христо Алексиев тренира бокс, има три момчета и папагал

Христо Алексиев със съпругата си и трите си деца


Силата му е в
европейските
проекти

Христо Алексиев влиза за първи път в Министерството на транспорта, когато е едва на 25 години. През 2005 г. става съветник на тогавашния министър Петър Мутафчиев.

В петък Алексиев се върна в старата сграда на ул. “Дякон Игнатий” 9, но вече като служебен министър.

В деня, в който Румен Радев събра служебния кабинет и “24 часа” снима Алексиев да влиза в президентството, се чухме с него.

“На тренировка по бокс отивам”, каза той. Тренира от 3 г.

Избрал бокса, за да

сваля напрежението -

да си го изкарва на крушата, по-рядко на спаринг партньори и да щади колегите и близките си.

Алексиев и съпругата му имат три момчета и мъжки папагал, който са казва Грей. Пернатото е малко и сега се учи да говори, по-скоро крещи повече от момчетата. Слуша всякаква музика, но е предимно рокаджия.

Съпругата му е напуснала работа в държавната администрация. Сега има салон за красота и студио за интериорен дизайн.

Столът на Христо Алексиев е горещ, защото го подпират дълговете на БДЖ и кредиторите на държавната компания. Пред “24 часа” служебният министър каза: “Ще водим преговори с кредитори, опасността е някой от тях да не реши да обяви БДЖ в несъстоятелност”.

Досега Алексиев беше председател на Управителния съвет на Националната компания “Железопътна инфраструктура” и неин зам. генерален директор.

Безспорен като експертиза - така го характеризира досегашният му шеф Милчо Ламбрев. В компанията Алексиев не отговаря за текущото състояние на релсите, а за бъдещето, за проектите за обновяване и системите, които се правят с еврофинансиране.

Малко са хората, които

разбират от европроцедура,

а той е сред тях,

казва бившият му шеф, сега негов подчинен.

По негово време с европари бе направено историческото обновяване на жп линията Пловдив - Свиленград по програма ИСПА. Тези около 150 км бързи релси позволяват влаковете да се движат със 160 км в час, а ако са с наклонени кошове - с 200 км в час. При тестването на релсите влакът е развил рекордните за страната ни 233 км в час. Бойко Борисов тества линията със скорост от 201 км в час.

Централна гара в София, гарите в Бургас и в Пазарджик са обновени пак с еврофинансиране.

Голямото постижение на компанията е, че единствена у нас договори безвъзмездно 350 млн. евро по механизма “Свързана Европа”.

Подготвен е проект за жп възела в Пловдив, който ще се подава на 6 февруари в Брюксел пак по “Свързана Европа”. Финансирането е за 110 млн. евро. “Гарантирам, че ще го одобрят”, заяви министърът.

А за Северна България в НКЖИ са направили програма за инвестиции за следващите 5 г. за ускоряване на скоростта по линиите София-Варна, Варна-Русе и Карнобат-Синдел.

За разлика от предшественика си Ивайло Московски Христо Алексиев не смята, че концесията на летище София е единственото решение за 400-те млн. лв. дългове на БДЖ. И двамата обаче с нетърпение чакат нотификацията от Брюксел, която да позволи държавна помощ за железницата.

При приемане на поста от Ивайло Московски, Алексиев си пожела по-малко футболисти (намеква за отбора на БДЖ) и повече пътници във влаковете.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
Риалити звездите не са артисти и не заслужават пари за авторски права, реши Върховният съд
На прага на 80 г. и вече блондинка Шер май ще става булка за 3-и път
Адел ще играе във филм на Том Форд за кастрати
Завъртяни предястия за коледната трапеза
Бърз празничен грим - тофи и блясък

Напишете дума/думи за търсене