На 5 февруари, в Софийската опера и балет ще се играе завладяващата приказна история за малкото бедно момиче, което се превръща в принцеса, операта „Пепеляшка” от Росини. Това съобщиха от Софийската опера и балет.
Тук фактът, че Пепеляшка е едно страдащо момиче е леко видоизменен - героинята живее с доведения си баща и неговите дъщери. Няма я и добрата фея, която движи приказните трансформации в познатия на много поколения деца сюжет. Вместо нея действието ръководи наставникът на принц Рамиро - Алидоро. Няма тиква, няма магии, привидно няма и магични трансформации. Всичко се развива на ръба между сериозното и комичното – къде явно, къде полускрито, къде само с леко намигване.
Елегантната режисура на Вера Петрова предизвиква усмивки и добро настроение дори там, където според либретото би трябвало да се чувстваме леко тъжни. „Много ми допада именно тази трактовка, при която героинята ми е активна, весела, жизнерадостна. Познавам и версии, в които Пепеляшка е олицетворение на страданието, но предпочитам тази версия”, споделя режисьорката.
Дилета Скандюци, изпълнителката на главната роля, гостува на сцената на Софийската опера. Мецосопраното гостува и в спектаклите на „Набуко” и в "Норма" .
Скандюци харесва музиката на Росини и специално тази негова опера. Това, за което публиката на софийската „Пепеляшка” може само да се досеща е, че за някакви си 40 секунди главната героиня се преоблича преди финалната си красива ария.
Освен Скандюци, софийската публика ще се срещне с
Принц Рамиро – Хрисимир Дамянов
Дандини - Атанас Младенов
Дон Манифико – Николай Петров
Клоринда - Милена Гюрова
Тисбе – Благовеста Мекки Цветкова
Алидоро – Костадин Мечков
Диригент – Жорж Димитров
Режисьор – Вера Петрова
Сценография – Боряна Ангелова
Костюми - Християна Михалева – Зорбалиева
Пластика и хореография – Мария Луканова
Диригент на хора – Виолета Димитрова
Художествено осветление – Андрей Хайдиняк
Асистент-режисьор – Росица Костова
Концерт-майстор – Теодора Христова, Мария Евстатиева
Корепетитори – Ивайло Иванов, Милен Станев, Пелагия Чернева
Помощник – режисьори – Вера Белева, Росица Костова, Мария Павлова
Превод и субтитри – Снежина Русинова – Здравкова
Технически служби и ателиета на Софийската опера и балет
Сценографията на младата, но набираща скорост с всеки следващ спектакъл Боряна Ангелова е необичайна и в пълно съзвучие с режисьорския прочит на творбата.
Огромни пъстроцветни яйца побират героите ту като стаи, ту като каляска, ту се превръщат в цветна градина. Свежото и ярко усещане от тези оригинални решения се допълва от пищните, умишлено решени на ръба между красивото и кича, костюми на Християна Михалева-Зорбалиева.
Верен в росиниевия прочит, диригентът Жорж Димитров също е завладян от цялостната силно позитивна атмосфера от сцената.
Макар и предизвестен, хепиендът не идва от само себе си. Росини е взаимствал само по-щастливата развръзка от творбата на Шарл Перо, при която Пепеляшка благородно се застъпва за злите и завистливи свои сестри.
Преплитането на темите за прошката и любовта, смирението и надеждите, които се сбъдват, прави толкова интересен и харесван крайния продукт на сцената на Софийската опера и балет.
Зад кулисите остава трудът на целия екип, терзанията и съмненията, намирането на верните решения за всички многобройни предизвикателства, пред които той е бил изправен, за да „преведе” творбата на Росини в 21-ви век.
Освен многобройните си други достойнства, операта „Пепеляшка” вдъхва кураж и оптимизъм в твърде смутните времена, в които живеем. Сега, в тази постановка – цели два века след написването и първото й изпълнение, сякаш виждаме Росини окуражително да ни намига с усмивка.
В „Пепеляшка” гостува румънката Оана Андра. Участват: Хрисимир Дамянов, Алек Аведисян, Николай Петров, Милена Гюрова, Благовеста Мекки- Цветкова, Оана Андра, Мартин Цонев.
Спектакълът започва в 16 часа.
Коментари (0)
Вашият коментар