Тест на Peugeot 3008: Като в компютърна игра

Като в компютърна игра. Така се чувства човек не само като кара изцяло новото Peugeot 3008, но и докато се вози.
Тази виртуална реалност я усетих най-пълно на втория ден на теста на връщане от Велинград до София. Докато колегата елегантно вземаше завоите в дефилето, имах възможност да разгледам уникалния кокпит на този кросоувър на спокойствие и от разстояние.
В началото ти се струва, че тази дигитализация е малко прекалена. С хубавото обаче се свиква бързо. Воланът с две плоски части е мъничък и удобен. Ако си настроите пък правилно седалката, ще имате още по-голяма видимост и пространство за краката, когато карате. Големият 8-инчов сензорен екран прилича на таблет и е поставен в центъра на бордното табло. Той е придружен от шест елегантни,
подобни на
клавиши на пиано
лостчета,
които дават директен и постоянен достъп до основните функции за контрол: радио, климатик, навигация, параметри на автомобила, телефон и мобилни приложения.
Инструменталният блок на head-up дисплея се появява на 12,3-инчов екран с висока резолюция и футуристична графика като стандартно оборудване. Той може да бъде напълно конфигуриран и персонализиран и събира всичко, което водачът би могъл да пожелае да вижда в полезрението си.


Водачът и пътникът до него са разделени от високия тунел на трансмисията. Салонът отзад е широк, а обемът на багажника е 520 литра, а под пода има скрито отделение. Задните седалки се сгъват лесно чрез малки ръчки. Тогава се образува равен под и обемът се увеличава до 1580 л.
Защо от Peugeot държат второто поколение 3008 (което преди си беше семеен ван) да се нарича SUV, без да има класическото 4х4?
Вместо 4х4 се
използва системата
Advanced Grip Control за оптимизиране на сцеплението на предните колела, която върши отлично работа в 99 процента от случаите, когато излезете от асфалтовия път.


С кръгъл превключвател до скоростния лост водачът задава пет режима за движение - стандартен, за сняг, за офроуд, за пясък и за изключена стабилизираща програма ESP. Чрез промяна в настройките автомобилът придобива различно пътно поведение за съответната настилка. За преодоляването на препятствия му помагат клиренсът от 22 сантиметра и асистентът за спускане по наклон. Точно този асистент с любопитство изпробвахме на един разкалян от снега доста стърмничък затревен баир, след като преди това без проблеми се качихме на върха му. При спускането натискате “вълшебното” бутонче, махате краката от педалите и колата сама се грижи за безопасното минаване като може да контролира скоростта до пределно ниските 3 км/ч.


На нормален асфалтов път новото Peugeot 3008 вози комфортно, благодарение на мекото окачване с дълъг ход на пружините, което се справя без друсане с повечето пътни неравности. Най-интересното е, че при влизане в остри завои
пежото остава
стабилно като
лек автомобил,
а не като кросоувър - заради оптималните си аеродинамика, височина и лекота на купето (базовата версия тежи 1250 кг въпреки цялата електроника, качена на колата). Освен това кормилното управление е много леко и информативно.
Всички налични двигатели разполагат с турбокомпресор и директно впръскване на горивото. Базов е 1,2-литровият турбомотор PureTech с мощност 130 к.с. Следва 1,6-литровият 4-цилиндров турбодвигател THP със 165 к.с. Максималният му въртящ момент е 240 Nm и е достъпен още при 1400 об/мин. Най-малък от дизелите е 1,6 BlueHDi със 120 к.с. В комбинация с опционалната 6-степенна автоматична скоростна кутия този агрегат е доста гъвкав и се представя отлично и в града, и на пътя.

Предимството му е значителната тяга при ниски обороти. Максималният въртящ момент от 300 Nm е на разположение от 1750 об/мин. Двигателят е много икономичен, като в града харчи около 5 л/100 км, а на извънградско пада до 4 л на сто (по каталог). Следва двулитровият турбодизел с мощност 150 к.с., комбиниран с 6-степенна ръчна скоростна кутия. На върха в двигателната гама е турбодизеловият 2,0 BlueHDi със 180 к.с., който предава тягата от 400 Nm чрез 6-степенна автоматична трансмисия.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
Риалити звездите не са артисти и не заслужават пари за авторски права, реши Върховният съд
На прага на 80 г. и вече блондинка Шер май ще става булка за 3-и път
Адел ще играе във филм на Том Форд за кастрати
Завъртяни предястия за коледната трапеза
Бърз празничен грим - тофи и блясък

Напишете дума/думи за търсене