Станислав Беловски иронизира иконите на пънка с колажи

Картината на Беловски с "Бийтълс" - виж описанието на фигурите в колажа

Станислав Беловски представя своето виждане за отражението на пънка в три поколения през призмата на съвременните политически и световни събития. Днес (16 март) той открива изложбата си Make Аrt not Friends (буквално “Прави изкуство, не приятели) в столичната галерия “Нюанс” (ул. “Иван Денкоглу”, 42 ) в 18,30 ч.

Пънкът отбеляза своята 40-годишнина и много галерии, музеи и изложби отпразнуваха движението, родено от недоволството и неудовлетвореността от политическата и социалната ситуация, силно повлияло на съвременната артсцена.

Художникът използва образите на най-силно изявените артисти на пънка, предизвикали и преминали нормите както в музиката, така и в обществото. Станислав Беловски показва пънка като нагласа: отричане, опозиция и унищожаване, използването на страх и ужас в едно общество, което отчуждава индивида. От антиконформизма и влечението към нещо извън нормата, нихилизма и критиката на икономическата система и анархия, до търсенето на сексуалната свобода и собственото аз като бойно поле.

Образите на пънк иконите, комбинирани чрез техниката на колажа със съвременни елементи, изразяват остра критика към иконите на икономическата и социална система.

Работата на Станислав Беловски в тази изложба е силно повлияна от документация, визуални препратки към обложки на значими албуми и култови фотографии от 60-те и 70-те. Между тях са “Секс пистълс”, Сид Вишъс, “Клеш”, Деби Хари, Ramones и др. Изложбата проследява едно пътуване през влиянието на пънк културата от времето, в което всеки е участвал в революцията на визуалното, до съвременното изкуство и отразява важността на присъствието ѝ като отношение към действителноста.

Станислав Беловски е роден през 1976 г. в София. Работи в областта на живописта и визуалните изкуства. В работата си използва и се вдъхновява от иконични образи от близкото минало - музиканти, политически фигури и артисти. Финалист от конкурса за съвременно изкуство на галерия “Нюанс”, 2014.

Ето описанието към една от неговите картини:

We Are Eternal, What about You?

(Ние сме вечни, а ти?)

Работата представя колаж на Ливърпулската четворка с логото на "Ролинг стоунс" върху мустаците им. И двете изображения са станали икони на поп културата.

Изображението на "Бийтълс" е от вътрешната страна на известната обложка на албума им Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band (1967). Обложката е сама по себе си произведение на изкуството, създадено от поп-арт артистите Питър Блейк и Йан Хауърт по скица на Пол Маккартни. Режисирана е от Робърт Фрейзър и заснета то Майкъл Купър. Лицето на обложката представлява цветен колаж на битълсите, облечени в костюми, и картонени фигури в реален размер на над 50 известни личности. Сред множеството любопитни детайли е и парцалена кукла, на чийто пуловер пише „Приветствайте "Ролинг стоунс“.

Известното лого „Устата“ на "Ролинг стоунс" е работа на английския артдизайнер Джон Паши през 1969.

credit: Peter Blake, Jann Haworth; Robert Fraser, Michael Cooper (Sgt. Pepper…); John Pasche (логото на The Rolling Stones)

Беловски оставя на познанието и въображението на зрителите да тълкуват неговите картини колажи.
Беловски оставя на познанието и въображението на зрителите да тълкуват неговите картини колажи.
ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ

Напишете дума/думи за търсене