Флагманът на германската марка Opel Insignia, наричан сега Grand Sport и Sports Tourer за комбито, определено е най-добрата кола, която компанията е създавала през настоящия век. Моделът защитава името си - отличава се и се забелязва дори и по препълнените с премиум возила пътища и магистрала около Франкфурт.
Insignia е станала доста по-широка от предшественика, има по-голям обзор за водача и простор за пътуващите. Освен това
колата е с около
200 килограма
по-лека
и теглото е вече около 1500 кг заедно с шофьора, което се усеща веднага при каране. Автомобилът е значително по-пъргав.
Първо седнах зад волана на топверсията на модела с мощния бензинов двигател с 260 к.с. Той не е нов, но забележителното при него е, че е с 4х4 задвижване и с чисто новата 8-степенна трансмисия, разработена от Aisin. Тази скоростна кутия работи в отличен тандем с мотора, което позволява на Insignia въобще да не се дава на топизпълненията на другите германски марки на най-лявата лента по аутобана. Трансмисията сменя плавно и бързо предавките при всякакви скорости, което прави Insignia доста агресивна машина, особено ако натиснете и копчето Sport до скоростния лост. Тези 260 коня под капака са повече от достатъчни да държите ситуацията на пътя в ръцете си.
Тази версия на модела разполагаше с
авангардната
система за
задвижване на
четирите колела
с torque vectoring, което е уникално конструктивно решение за колите от средния клас. При нея два многодискови съединителя заменят конвенционалния заден диференциал и могат да предават въртящ момент към всяко от колелата индивидуално в рамките на милисекунди. Работата на модерната джаджа се усеща най-вече при по-бързичко каране в завои.
Иначе този 8-степенен автомат ще се предлага и по-късно във версията с двулитровия турбо дизел със 170 к.с. Това ще е и най-продавната версия на българския пазар.
Гамата от задвижващи агрегати стартира с новия бензинов 1,5-литров турбо със 140 или 165 коня. Предложенията по отношение на задвижването на Grand Sport засега завършват с шестстепенната механична трансмисия за изцяло алуминиевите турбо 1,6-литрови дизелови двигатели със 110 и 136 к.с.
Благодарение на променените пропорции пътниците отзад могат да се насладят на повече пространство. Багажният обем на Insignia Grand Sport от 490 до 1450 литра е впечатляващ, а при Sports Tourer е изумяващ - достига 1665 литра, със 130 повече от този на актуалния модел. А като дизайн смея да твърдя, че комбито е едно от най-красивите, които се прадлагат на европейския пазар.
Освен това капакът на багажника на Sports Tourer може да се отвори
само с махване
на крака зад бронята Креслата в Insignia продължават да са страхотни. Те са ергономични и сертифицирани от германското “Дружество за здрави гърбове”. Предлагат комбинация от настройка на страничните опори, функции за масаж, памет и вентилация.
Колата разполага също така с последното поколение системи IntelliLink с Apple CarPlay и Android Auto.
Смартфонът може да бъде зареждан и безжично в специално джобче до подлакътника. Аз не можах да се справя, но затова пък ползвах перфектна интернет връзка. На разположение денонощно е асистентът за свързаност и услуги Opel OnStar, предлагайки услуги от автоматична реакция при катастрофа до асистенция при откраднат автомобил. Освен това вече може помолите консултанта на Opel OnStar да резервира например хотелска стая или да намери място за паркиране.
Возилото също така разчита и на ново поколение на IntelliLux LED матрични светлини с 32 LED сегмента - два пъти повече от тези на Astra. Увеличеният брой LED елементи позволява реализирането на светлинни снопове с различна форма, които се адаптират към пътната ситуация още по-прецизно с много по-плавни и незабележими преходи между режимите. Технологията разполага и с една дълга светлина с концентриран сноп осигуряваща допълнително осветяване при активирани пълни дълги светлини на отстояние до 400 метра.
Opel Insignia разполага също така и с 360-градусова камера, която включва четири индивидуални камери от всяка страна на автомобила, позволявайки обзор от птичи поглед.
Наличен е асистент за запазване на лентата на движение с автоматична корекция с кормилното управление. Ако системата регистрира непреднамерено отклонение от лентата на движение, показва това на дисплея и активно противодейства с леки корекции със завъртане на волана.
Колата разчита и на предупреждение за напречен трафик отзад. Системата използва радарни сензори в задната броня, за да установи наближаващи отляво или отдясно обекти на разстояние до 20 метра и под 90 градуса спрямо автомобила при излизане на заден ход от паркомясто.
Коментари (0)
Вашият коментар