Тест на дизеловия Jaguar XF: Колата на шефа

Спомням си как преди повече от десетина година специалисти, журналисти и редови фенове се възмущаваха от дъното на душата си, че Jaguar пусна първия си модел с дизелов двигател. Тогава някои дори предрекоха крах на луксозната британска марка. Нищо подобно не се случи. Jaguar продава повече от всякога, а палитрата с модели се увеличава.

През 2008 г. XF наследи класиката S-Type, изправяйки се срещу немската света троица BMW Серия 5, Audi А6 и Mercedes Е-класа. Престижният бизнес седан досега е продаден в тираж над 300 000 бройки, което си е отлично постижение за тази английска нишова марка.


Второто поколение на Jaguar XF е като дизайн копие на първото. В конструкцията обаче разликите са големи. Престижното возило използва алуминиевата платформа на по-малкия модел на британците ХЕ.
75% от нея е изцяло от алуминий, което позволява теглото да бъде намалено със 190 кг в сравнение с предишния модел. Използването на олекотения метал повишава твърдостта при усукване до 28%.
Дори най-големият противник на дизеловите мотори не може да намери кусур на трилитровият дизел, с който бе оборудван тестовия екземпляр на Jaguar XF. 300-те коня няма да учудят особено хората, обичащи бързите коли със задно предаване. Този седан обаче разполага с максимален въртящ момент от цели 700 Nm, налични още при 2000 оборота, което го прави една истинска ракета дори и при стартиране от място. Като добавим и новата 8-степенна автоматична трансмисия на ZF, нещата стават повече от сериозни - тежащата 1750 килограма машина дърпа от 0 до 100 км/ч само за 6,2 секунди.


Новият нафтов агрегат е наистина страхотен, като няма помен от така типичното дизелово тракане. Той се вгражда и в джипката F-Pace, а отива и на представителния XJ, но във всеки вариант е настроен по различен начин.
Достойнствата на XF, естествено, са не само в мотора и бързината на автомата. Окачването е наистина добро и прецизно направено (така че да се харесва колата и на шофьора и на шефа, който обикновено се вози отзад). Достатъчно комфортно и в същото време позволяващо едно по-агресивно каране. Електромеханичното управление от модела ХЕ осигурява и на Jaguar XF великолепна возия с прецизна управляемост и точна обратна връзка с кормилото. Усещането за динамика е налице по всяко време, като окачването е стегнато, но не и твърдо.


Усъвършенстваното окачване Integral Link е с двойни носачи, което разпределя по идеален начин - 50:50, теглото на автомобила върху двете оси. Освен че подобрява баланса, спомага и за постигане на висок комфорт при управлението. Сериозна роля за това играе и електрическото сервоусилване на волана (EPAS), което освен за удобство при шофирането допринася и за намаляване на разхода на гориво.
В стандартното оборудване на модела се предлага технология с пасивни амортисьори, а за по-добър контрол върху автомобила клиентът може да си поръча системата Adaptive Dynamics. Тя определя оптималните настройки на амортисьорите в съответствие с условията на каране.


За стабилността в дъжд и сняг изключителна роля играе усъвършенстваната система за контрол, използвана за първи път при друг модел на Jaguar - F-TYPE AWD. Технологията се нарича Intelligent Driveline Dynamics (IDD) и осигурява задно задвижване с производителността и предимствата на сцеплението на автомобил, оборудван със система 4х4. Това се постига благодарение на системата All-Surface Progress Control. Тя е разработена за шофиране с ниска скорост при лоши метеорологични условия, като автоматично управлява спирачките и подаването на газта. Целта е да се осигури най-доброто възможно сцепление и да позволи на автомобила да потегля плавно и без проблеми при хлъзгава настилка.


Общата дължина е намалена със 7 милиметра, докато междуосието е увеличено с 51 мм, което осигурява повече място в купето. Все пак заради скосения отзад силует колата не дарява с огромен простор за главите на пътуващите отзад, ако са по-високи.
Тестовата версия XF Prestige разполагаше с допълнителен лукс. Предните седалки с 10х10-степенно електрическо регулиране и задните с делими падащи облегалки осигуряват комфорт, а фосфорното синьо интериорно осветление за различни настроения подчертава майсторската изработка на салона.
XF Prestige се предлага с кресла с тапицерия от кожа Taurus в гама от цветове и волан, облицован с мека зърнеста кожа за фино усещане.


Биксенонови HID предни фарове са ярки и ясни и осигуряват изключително осветяване на пътя както при къси, така и при дълги светлини. Техните вградени дневни LED светлини с J-образен контур придават на XF Prestige отличителен външен вид.
XF е оборудван с информационно-развлекателна система, която е най-модерната, предлагана някога при модел на британския производител. Напълно новата система InControl Touch Pro включва 10,2-инчов сензорен екран и технология Dual View, която позволява на водача да вижда информация като навигация, докато пътникът на предната седалка гледа телевизия или DVD. За да обработва огромното количество данни, InControl Touch Pro включва статично дисково устройство и четириядрен процесор. Система работи със свръхмодерна и ултрабърза Ethernet мрежа от следващо поколение, предлагаща изключителна скорост за пренос на данни.
Технологията InControl Touch Pro се допълва от 12,3-инчов TFT дисплей, който досега бе наличен само при моделите на концерна Jaguar Land Rover от по-висок клас. Той за първи път се появява при бизнес седан. Освен това XF е и първият Jaguar с изцяло LED предни фарове.
Не е случайно, че моделът бе отличен с приза "Най-добър директорски автомобил" във Великобритания.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ

Напишете дума/думи за търсене