През март Ferrari празнува своята 70-годишнина. По този повод производителят от Маранело пусна видео, което се фокусира върху два основни етапа в историята си: първия модел 125 S от 1947 г. и най-новия суперавтомобил LaFerrari Aperta.
Ferrari 125 S, известен още като 125 или 125 Sport, е първият автомобил, произведен от марката с кончетата. Въпреки, че Auto Avio Costruzioni 815 от 1940 г. е първата кола, която е конструирана и произведена от Енцо Ферари, 125 S е машината, който носи името Ferrari. Автомобилът прави дебюта си на 11 май 1947 г. на пистата в Пиаченца. Също като Csturzioni 815, 125 S е състезателен, но за разлика от 8-цилиндровия си предшественик с двигател от FIAT, 125 S има V12 мотор.
1,5-литровият (1,497 куб. см) 60-градусов V12 мотор е направен от Джокино Коломбо. Двигателят Ferrari Colombo имал максимална мощност от 119 к.с. при 7000 об./мин и компресия от 8.5:1. Използвал е дизайн с два горни разпределителни вала с по два клапана на цилиндър и три "Вебер" 30DCF карбуратора.
Ferrari 125 S използва стоманено тръбно шаси 125 S има окачване с двойни триъгълни носачи с напречни ресори отпред и с твърд заден мост отзад. Спирачките са хидравлични барабанни отпред и отзад.
Двете произведени през 1947 г. бройки от модела 125 S са разглобени и се предполага, че частите им са използвани в направата на следващите модели Ferrari 159 и Ferrari 166.
Първата кола е затворен роудстър без врати, а втората е с отркити гуми като модерните болиди от Ф1, но с монтирани калници над колелата. Два инцидента за колата с открити гуми и силно пушещ двигател на роудстъра успяват да прикрият потенциала на двата автомобила на първото им състезание на 11 май в Пиаченца. Само две седмици по-късно, Франко Кортезе донася първата победа в историята на Ferrari, пилотирайки роъдстъра. Победата идва във второто състезание на модела 125.
През сезон 1947, състезателните участия били комбинирани с продължително развиване на двата автомобила. За да се увеличи мощността, обемът на двигателя бил увеличен до 1908 кубически сантиметра, като името на колите било сменено на 159 за да съответства на новата кубатура на всеки цилиндър. През лятото на 1947-а, "Скудерия Ферари" прави трети автомобил и се обурдва изцяло ново купе отново от типа с открити колела. Стилът на третия чодел, наречен 159, е избран за база при изграждането първата шосейна кола на италианците, но двигателят още бил в процес на развитие. Обемът е увеличен още един път и достига капацитет от малко под 2 литра. Името е сменено на 166. Автомобилът е екипиран с новия двигател и прекръстен на "Ферари 166 Спайдър Корса".

Коментари (0)
Вашият коментар