Преди да взема този тъмно син Jaguar ХЕ от "Мото-Пфое" питам специалиста от сервиза колко харчи този дизелов вариант на колата. Човекът чистосърдечно ми отвръща, че не би трябвало да е повече от 8 литра на сто. Дори и не съм подозирал, че може да има такъв пестелив Jaguar ХЕ, който хем да е 4х4, хем да има на разположение 180 коня и 430 Nm въртящ момент, които са напълно достатъчни да се чувствате спокойни на пътя. Тази модификация дори опроверга и сервизният работник, след като показа разход на нафта между 5,4 и 6 литра на 100 км при изминатите малко над 4000 километра до Женева и назад към София. Тези цифри са абсолютно реални и то при положение, че колата бе натоварена с четирима едрички мъже със солиден багаж, климатикът не се спираше, бутона с Еco режима "забравен", а в по-голямата част карах и на темпомат (доказано е, че той повишава поне с половин литър консумацията на гориво).
Jaguar ХЕ е с обем на резервоара 56 литра, които са напълно достатъчни да изминете с едно зареждане на бензиностанцията разстояние от порядъка на 850-900 километра. Най-ниският разход на нафта ягуарът даде при движение по магистралите в Сърбия и Хърватия, където темпомата бе закован в порядъка на 130-140 км/ч, а стигна до 6 литра при по-темпово каране по "аутострадата" в Италия.
На Апенините не рискувате да получите сурова глоба, ако се движите в лявата лента със скорост около и над 150 км/ч и следвате колоната. В Италия по магистралите в по-голямата си част действа системата за измерване на средна скорост на определено разстояние, но в този трафик няма как да бъдат санкционирани стотици автомобили. От друга страна има и "негласен" толеранс от 20-ина километра над позволените 130 км/ч от страна на карабинерите. По трасето между Триест и Аоста има и стационарни камери (особено в новата част на шосето около Венеция), които обаче бяха отбелязани на перфектната навигация на колата.
Преди години в Италия бе леко напрегнато да караш по претъпканите с тирове магистрали. Непрекъснато трябваше да тръпнеш дали някой местен италиански джигит ще е нашпорил алфата и ще ти сигнализира с фаровете да се отместиш, въпреки че караш със скорост далеч над позволената.
Сега това деяние със светлините (така типично у нас) е кримилизирано и никой не си позволява да притеснява движещия се отпред. Е, най-много "бързака" демостративно да кара на педя от задната ти броня и леко изместен към осовата линия, но винаги те изчаква да си завършиш маневрата. Сега никой не се позволява да кара над 150 км/ч, стига да не сте в колона или пък да е тъмно и дъждовно (явно и тогава няма как да бъде санкционарани от местната пътна полиция).
Въпреки "само" 180-те си коня, този Jaguar ХЕ нито за миг не се даде на другите представители, обичащи крайната лява лента. Напротив, чувстваше се отлично там и дърпаше с добро ускорение в диапазона между 80 и 130 км/ч. Еластичността на двулитровият дизел е превъзходна.
И още нещо. Дори и да сте били 12 часа зад волана, няма опасност да ви се схване кръста или заболи гърба - седалките са супер удобни, а в случая имаше и масажираща функция!
Коментари (0)
Вашият коментар