И двамата синове на Московски се родиха, докато е министър

ИВАЙЛО МОСКОВСКИ

Ако изкара третия мандат

докрай, ще е вторият

транспортен шеф

с най-дълъг стаж

Докато беше два мандата министър в правителства на Бойко Борисов, Ивайло Московски два пъти стана баща - на две момчета.

Ако третото правителство на Борисов изкара 4 г., Московски ще бъде вторият по най-дълъг престой в кабинета на ул. “Дякон Игнатий” след Васил Цанов, който е бил транспортен министър 18 години.

Московски зае поста на мястото на освободения от Борисов Александър Цветков в първия мандат. Дотогава като зам.-министър отговаряше за оперативната програма “Транспорт”. Говореше се, че по-добре го знаят в Брюксел. В първия мандат той

спаси Дунав мост 2,

при който имаше почти безнадеждно забавяне.

При откриването на втория мост на Дунав на 24 октомври 2012 г. от двамата премиери - Бойко Борисов и Виктор Понта, и от еврокомисаря Йоханес Хаан, Московски бе със счупена ръка, тъй като дни преди това катастрофира.

Приоритет на правителствата на Борисов бяха магистралите. И релсите останаха на по-заден план. В сегашния програмен период се наваксва, като се кандидатства и по механизма “Свързана Европа”.

И през двата му мандата имаше арести в автомобилната администрация. Негова бе идеята за решаване на листовките за шофьорските изпити на таблет. Когато и тази мярка не сработи напълно, Московски предложи кандидатите за книжка да полагат писмения изпит при постоянно наблюдение с камери.

Автомобилните превозвачи приемат министъра на транспорта. Той бе заедно с тях по време на блокадите на гръцката граница от фермерите.

Големият му проблем обаче е БДЖ. През първия си мандат преживя най-дългата транспортна стачка заради съкращенията на хора и влакове. Въпреки това финансовият министър Симеон Дянков не даде пари, а Московски и до днес казва, че Дянков го е излъгал.

В края на миналата година и началото на тази графикът на влаковете бе разбъркан и хора излизаха на релсите, за да протестират.

Голям

привърженик на

концесионирането,

Московски пускаше процедури за пристанища. Видя в концесията на летище София и в авансовото плащане на минимум 550 млн. лв. начин да спаси БДЖ. Заради големите пари, които трябва да се платят веднага, кандидатите бяха малко. По предложение на служебният министър Христо Алексиев концесията на аерогарата бе спряна. Завърналият се на поста Ивайло Московски вече заяви, че мотивите за това не са сериозни.

В новия си мандат той ще трябва да строи жп линии, като управляващ орган на ОП “Транспорт и транспортна инфрактруктура” ще следи и строителството на магистралите. И му остава проблемът БДЖ.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ

Напишете дума/думи за търсене