Хилядите почитатели на Land Rover Discovery още не могат да прежалят ръбатите предшественици на култовия английски джип, но сега трябва да признаят едно - изцяло новото поколение на любимия им Disco се завръща “с гръм и трясък на дансинга”.
Land Rover Discovery, освен че си остава един превъзходен офроудър, един от малкото такива в съвременния автомобилен свят, но едновременно с това е един изключително луксозен, модерен и опасан с всякакви екстри кросоувър.
Тествахме 7-местния автомобил от София до Гоце Делчев и околните китни родопски селца, като повече от час и половина “мъчихме” джипките на доста брутално офроуд трасе. Смея да твърдя, че много малко представители от този клас биха издържали на това предизвикателство - я щеше да падне броня или най-малкото щеше да отиде някое гърне при преминаването през огромните коловози. Land Rover Discovery се представи с лекота с предизвикателството. Друг е въпросът дали ще ви даде сърце, ако си купите този луксозен всъдеход, да го напъхате в гората и да го карате през камънаци и клони безмилостно, драскайки боята...
Така или иначе, изцяло новият Discovery
има несравнима
проходимост и
технологии като
никой друг
Пътният просвет на возилото (в нормално състояние) е 283 мм (по-висок с 43 мм), а максималната дълбочина на газене във вода е цели 900 мм, или с 20 сантиметра отгоре от предишното четвърто поколение! Само с натискане на едно от копчетата и с настройване на въздушното окачване дискъвъри може да увеличи клиренса до невероятните 353 мм при екстремни ситуации. Освен това ъгълът на заход е 34 градуса, а при излизане - 30.
При този луксозен офроудър системата с много режими Terrain Response 2 на Land Rover оптимизира редица настройки, от чувствителността на педала на газта до характеристиките при смяна на предавките на автоматичната скоростна кутия, за да отговори на условията на шофиране с едно завъртане на изкачащия джойстик. Дори може автоматично да избере оптималната настройка.
При справяне с особено труден терен функцията All-Terrain Progress Control (ATPC) може да бъде програмирана автономно да поддържа подходяща ниска скорост, избрана от водача. Умната технология позволява да се концентрирате единствено върху управлението при преодоляване на препятствията, без разсейване от работа с педалите на газта или спирачката. Тя може да бъде използвана и от спряло положение, за да помогне при потегляне по заснежен терен. На практика английската джипка се спускаше с лекота от страховити баири с постоянна скорост от 10 км/ч, без да пипате спирачката. При офроуд може да си пуснете и камерите от птичи поглед, които прожектират какъв е теренът на милиметри от колата. По този начин със сигурност ще избегнете някой остър камък или по-голяма дупка по пътя.
Започнах с офроуд достойнствата на автомобила, защото много от феновете са притеснени, че Land Rover Discovery вече не е толкова “железен” заради новата си алуминиева конструкция, която допринася за
намаляване на
теглото с цели 480 кг в сравнение със стоманената стълбовидна конструкция на досегашния модел. Изграден на новата си платформа с напречно разположен двигател като при Range Rover Sport, Land Rover Discovery е все така проходим (даже може би още повече), а освен това притежава и превъзходни качества на гладки асфалтови пътища и магистрали. Това се постига и чрез интегралното задно окачване на Land Rover, което хем предоставя комфорт на возещите се като в лимузина, хем предоставя на шофьора отлично управление.
Сред технологиите на борда на този SUV могат да бъдат изброени системите за помощ при спускане Hill Descent Control и при потегляне - Gradient Release Control, технологията за предотвратяване на буксуването Electronic Traction Control, системата, която намалява опасността от преобръщане - Roll Stability Control, системата за разпознаване дълбочината на препятствията пред автомобила Wade Sensing, системата за теглене на товар Hitch Assist и много други.
Новият Discovery се задвижва от мощно, но икономични 4- и 6-цилиндрови дизелови двигатели и един бензинов на Jaguar Land Rover, работещи в синхрон с 8-степенна автоматична скоростна кутия ZF.
Най-новият мотор е и най-икономичен - с цели 22 процента от този на предшественика. Става въпрос за двулитровия дизелов Ingenium Td4 с мощност 180 к.с., който по каталог харчи от 5,6 до 7,2 литра на сто.
По-мощният четирицилиндров дизелов Ingenium Sd4 е с двойно турбо с мощност 240 к.с. и впечатляващ въртящ момент 500 Nm и харчи малко повече от този със 180 коня.
Най-големият нафтов агрегат Td6 е с мощност 258 коня, която предоставя 600 Nm въртящ момент. Този двигател е най-подходящ за теглене.
Има и версия с модерен бензинов 3-литров двигател V6, Si6, с компресор суперчарджър и 340 к.с. мощност с 450 Nm въртящ момент.
Безспорен плюс при Discovery е, че това е един от малкото съвременни високопроходими автомобили, които реално осигуряват 7 места за възрастни. Във втория ден на теста лично изпробвах комфорта на третия ред седалки и се убедих, че и отзад може да се пътува удобно. Единственото неудобство бе при слизането и като че ли бе по-добре да сляза през вратата на багажника.
Коментари (0)
Вашият коментар