Тест на новия Ford Fiesta: Фиестата е гарантирана!

Не очаквах, че Ford толкова много ще промени Fiesta. Това е моделът, който в последните години е най-продаваният малък автомобил в Европа и е в топ 3 въобще за всички коли. Освен това се лансира на пазара повече от 40 години с огромен успех. Новото поколение на Ford Fiesta обаче е изменен генерално - като се започне отвън, премине се в салона и се завърши със системите за сигурност и екстрите.
Отпред и новия Ford Fiesta трудно ще го сбъркате, но ако го гледате само отзад, ще видите, че емблематичните за последните два варианта вертикални стопове вече липсват. Сега задницата на возилото повече прилича на B-Max или дори на кросоувъра Kuga, а някои могат да я сбъркат и с тази на Mercedes GLA.

Вътре почти всичко е различно - от кожения и по-голям волан, до цветния дисплей на централната конзола.
Освен това Fiesta е пораснал много, дотолкова че почти изяжда хляба на Focus. Отпред почти няма разлика като пространство с по-големия брат. По-малко е разстоянието за краката на пътуващите отзад, както и багажника, отколкото на Focus. Така че Ford Fiesta вече спокойно може да мине и за семеен автомобил, особено за държави с големина като България, където разстоянията не са огромни.

Fiesta вече не е типичният градски мъник и най-вероятно мястото му (като размери) ще заеме моделът Ка+.
Оказа се, че околностите около Валядолид, испански град на 200 км северно от Мадрид, са идеални за тестване. Пътищата са повече от пусти и изпълнени с прекрасни виражи.
Fiesta ще се предлага
с четири различни
версии
- най-луксозната Vignale, спортната ST-Line, стилната Titanium и Trend. Първо изпробвахме модификация, снабдена с новия трицилиндров бензинов двигател със 140 коня. Тези пренебрегвани от мен преди време EcoBoost мотори, стават все по-палави на пътя.

С еднолитровия агрегат фиестата определено се забавлява, а приятното му жужене допринася за цялостната перфектна картина. Освен това моторът отлично си партнира и с 6-степенната ръчна скоростна кутия. Като резултат имаме между 3,8 и 5,8 литра разход на безнин по каталог, което не е никак зле. С този двигател колата ускорява в диапазона между 50-100 км/ч за 8,5 секунди, или с половин секунда по-бързо, отколкото от място до 100 км/ч.
Максималната
скорост е 202 км/ч.
На следващия ден изпробвахме и дизеловия вариант със 120 коня. Тук 1,5-литровият двигател дава по-голяма еластичност заради по-високия въртящ момент.

Впечятляващ е и разходът на нафта - от 3,2 до 3,9 литра на сто (по каталог). Общото при двете модификации е, че автомобилът се държи много уверено на шосето, превзема без усилия баири, а кормилната уредба е направена така, че да сте стабилни на асфалта.


Характерното за новия кожен волан на Fiesta е, че е тестван от инженерите на Ford, като е обилно мазан със слънцезащитни кремове. Кожените седалки са пък проектирани така, че да могат да останат чисти дори и при разлято кафе или от боята от нов чифт джинси. Издръжливостта на креслата пък е гарантирана с 25 хиляди пробни сядания. Опорите на седалките
преминават през
60 000 цикъла
на изпитания,
за да се осигури устойчивост на износване, а материалът на седалката се проверява за гъвкавост и комфорт при минус 30 градуса.


Някои от новите панели за каросерията на Fiesta пък са произведени с помощта на нова технология, която анализира шумовите честоти, получени по време на щамповането. Фабриката в Кьолн пък може да бълва по една Fiesta на всеки 68 секунди и може да осигури около 20 000 различни варианта на колата.


Новите врати изискват 20% по-малко усилия при затваряне, а при отваряне има защитни протектори, които да пазят от драскотини.
Fiesta е първият модел на Ford, който е оборудван с музикална уредба на Bang & Olufsen. Изцяло новата система за звук B&O PLAY е 675-ватова с 10 високоговорителя и разполага с девет канален усилвател за прецизно управление на звука, високоговорител на централното табло и 200-милиметров суббуфер в багажника. Допълнителният съраунд звук пък осигурява 360-градусова музикална сцена.


Това е и първият Ford с детектор за засичане на пешеходци до 130 метра напред, който може да предотврати сблъсък дори и през нощта.
Колата разполага и с Ford Active Park Assist за автоматизирано успоредно паркиране. Има и асистент за запазване на лентата за движение.


През следващата година пък се очаква и “черешката на тортата” - Fiesta ST с 200 коня под капака.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ

Напишете дума/думи за търсене