Новото електрическо BMW i3 вече ще се предлага и с двуцилиндров бензинов двигател, което ще позволи да се вдигне значително пробега. Освен това баварците пускат и спортна модификация на екологичното си возило.
От 2014 г. BMW i3 е най-продаваният премиум електромобил в своя клас в Европа и по целия свят. И в Германия е на върха в статистиките за регистрации на нови превозни средства в сегмента на електрическите автомобили от 2014 г. Благодарение на последователната модернизация технологията BMW eDrive на новото BMW i3 и на новото BMW i3s позволява мобилност при нулеви локални емисии с впечатляващо спонтанно разгръщане на мощността, ефективно оползотворяване на енергията и оптимизиран пробег за всекидневна пригодност, която се простира отвъд чисто градската мобилност. Двата модела черпят своята енергия от разработената от BMW Group литиево-йонна високоволтова батерия с капацитет 94 амперчаса (Ah) и 33 киловатчаса (кВтч). Като опция както за новото BMW i3, така и за новото BMW i3s се предлага Range Extender.
Новото BMW i3 и новото BMW i3s ще отпразнуват световната си премиера на международното автомобилно изложение през септември 2017 г. във Франкфурт. Въвеждането на пазарите по целия свят започва от ноември 2017 г.
Като опция както за новото BMW i3, така и за новото BMW i3s се предлага Range Extender. Той се състои от двуцилиндров бензинов двигател с мощност 28 кВт/38 к.с. Чрез генератор той произвежда електроенергия, за да може при нужда да поддържа постоянно нивото на заряд на високоволтовия акумулатор по време на пътуване. Така общият пробег на автомобила при шофиране във всекидневието може да се увеличи от около 180 с допълнителни 150 до общо 330 км. Чисто електрическият пробег на новото BMW i3 с Range Extender е 225 до 235 км при NEDC, както и 190 до 200 км при WLTP. Съответстващите стойности за новото BMW i3s с Range Extender са 220 км при NEDC, както и 185 до 195 км при WLTP.
Установените при NEDC средни стойности на разхода на новото BMW i3 с Range Extender са от 11.9 до 11.5 кВтч електроенергия и 0.6 л гориво на 100 км (CO2 емисии: 14 –13 г/ км). Новото BMW i3s с Range Extender при NEDC има разход на електроенергия от 12.5 кВтч и разход на гориво от 0.7 л на 100 км (CO2 емисии: 14 г/ км).
Серийното оборудване включва LED фарове. Късите и дългите светлини, както и дневните светлини се генерират от LED светлинни източници. Новите, също с LED технология мигачи са интегрирани като хоризонтална лента в предната броня. По този начин също като при монтираните под стъкло задни светлини всички светлинни функции отпред също са с LED технология.
Новото BMW i3s серийно се оборудва със спортно окачване, което включва и снижаване на каросерията с 10 мм. По-широката с 40 мм в сравнение с BMW i3 следа допълнително се подчертава от черните арки на калниците. Ексклузивно за новото BMW i3s се предлагат 20-инчови алуминиеви джанти, по-широки с 20 мм в сравнение с наличните досега варианти, с дизайн с двойни спици в двуцветен вариант и Jetblack.
Синхронният електромотор на новото BMW i3 развива максимална мощност от 170 к.с. Максималният му въртящ момент е 250 Нм и по типичния за електромоторите начин е на разположение още от покой. Така натискането на педала на газта разгръща въодушевяващо спонтанни възможности за ускорение. Типичната за марката мощностна характеристика на двигателя и предаването й чрез едностепенна автоматична трансмисия водят и до непрекъснато продължаващо разгръщане на мощността със съответното й динамично повишение. Новото BMW i3 ускорява от 0 до 100 км/ ч за 713 сек. Максималната му скорост е ограничена до 150 км/ч. Разположенaтa ниско в дъното на автомобила литиево-йонна високоволтова батерия позволява пробег от 290 до 300 км при NEDC респективно от 235 до 255 км* при WLTP, както и до 200 км при движение във всекидневието. Средният разход на електроенергия на новото BMW i3 при NEDC е между 13.6 и 13.1 кВтч на 100 км.
Една още по-спортна форма на безшумната мобилност при нулеви локални емисии въплъщава новото BMW i3s, чийто електромотор развива максимална мощност от 135 кВт/ 184 к.с. и максимален въртящ момент от 270 Нм. Модернизацията на неговото задвижване включва модифицирано управление на двигателя и специфични лагери с понижено триене, с които допълнително е оптимизирана спонтанността на разгръщането на мощността и кривата на мощността при високи обороти. В областта на максималните обороти мощността и въртящият момент на усъвършенстваното задвижване са с до 40% над познатото от BMW i3 ниво. Освен това новото BMW i3s е оборудвано със спортно окачване със специфични за модела пружини, амортисьори и стабилизатори. С превключвателя на контрола на шофирането в новото BMW i3s може да бъде избран и режимът SPORT. При него се активират по-директни характеристики на педала на газта и по-стегнати характеристики на кормилното управление, с които допълнително се подчертава спортно-пъргавият характер на автомобила.
Новото BMW i3s спринтира от 0 до 100 км/ ч за 6.9 сек и развива максимална скорост от 160 км/ ч. Средният му разход на електроенергия е 14.3 кВтч на 100 км при NEDC. Електрическият му пробег е 280 км при NEDC респективно 235 до 245 км при WLTP, както и до 200 км при шофиране във всекидневието.
Опционалният Асистент за шофиране Plus включва Предупреждение при опасност от сблъсък и Предупреждение за пешеходци със спирачна функция при градски условия, Speed Limit Info, Предвиждащ асистент, както и Активен контрол на скоростта с функция Stop & Go и Асистент за задръствания, който при натоварен трафик със скорости до 60 км/ч освен контрола на дистанцията поема и управлението в лентата. При това системата се ориентира по хоризонталната маркировка, широчината на пътя, както и движещите се отпред автомобили.
Коментари (0)
Вашият коментар