Volkswagen разширява моделната си гама с един напълно нов кросоувър: T-Roc, който има амбицията да бъде явление както в урбанистичния свят, така и на дълги пътешествия.
Moделът пристига с огромно вродено самочувствие: той е съчетава в себе си увереността на SUV с динамиката на хечбек от компактния клас. T-Roc е първият играч в този сегмент на немския производител и привлича вниманието с прогресивния си дизайн и все пак характерното сериозно Volkswagen ДНК: авангардни линии, линия на покрива в стила на спортно купе, характерно широка предна част, атлетични пропорции на каросерията. В T-Roc буквата „T“ сигнализира родствената връзка с бестселърите Tiguan и Touareg, от които новият модел е заимствал своите гени, заедно с всички предимства на един SUV – високата позиция на седене, специфичните качества на каросерията и ходовата част, както и стандартното при върховия двигател задвижване на четирите колела 4MOTION. Втората част, а именно „ROC“, произлиза от английската дума „Rock“ и символизира eнергията на градски бунтар, който винаги следва само себе си, раздава се докрай със спортен хъс, но знае и как да се забавлява. T-Roc е и крайъгълен камък в обявената SUV-офанзива на марката: с модела Volkswagen попълва широката си палитра от SUV-модели, включваща Tiguan, Tiguan Allspace, Atlas и Teramont и потвърждава амбицията марката да се развива фокусирано в този сегмент през следващите години.
Моделът има изключително богати възможности за индивидуализация - свободно избираеми декори и Bi-Color-Design в контрастни цветови комбинации. Също така T-Roc предлага широк спектър ефективни двигатели (турбодвигатели с мощност в спектъра между 85 kW / 115 к.с. * и 140 kW / 190 к.с.) и най-модерни асистиращи системи на борда (Front Assist с функция за аварийно спиране в градски условия City и Lane Assist са част от серийното оборудване. Като своя по-голям брат Tiguan, Т-Roc е иновативно дигитализиран – с опция за високотехнологична инфотейнмънт система със сензорен екран със стъклено покритие и Active Info Display.
Подобно на Tiguan и Atlas/Teramont, T-Roc също е базиран на модулната платформа за модели с напречен двигател (MQB). Така и трите модела използват обща конструктивна платформа, но всеки от тях показва напълно самостоятелен подход по отношение на каросерията и интериора. Благодарение на MQB дизайнерският екип има възможността да реализира изключително динамични пропорции на каросерията. Това се отнася в особена степен за новия T-Roc: Кросоувърът е с дължина 4.234 мм (-252 мм в сравнение с Tiguan); междуосното разстояние се равнява на 2.603 мм. SUV-моделът е широк 1.819 мм (без страничните огледала), а височината му е 1.573 мм. Съчетанието от голяма широчина и сравнително малка височина на каросерията подчертава динамиката на пропорциите. По-ниският в сравнение с някои други SUV-модели център на тежестта допринася и за постигането на по-динамично поведение на пътя. Характерни за стила на автомобила са също така късите надвеси (отпред 831 мм, отзад 800 мм) и широката следа от 1.546 мм (отпред) и 1.541 мм (отзад).
Качеството и ергономията са еталон в класа. При новия T-Roc формата и функцията на интериора са пречупени през призмата на новата дигитална ера. На преден план при създаването на интериорната концепция е интегрирането на непрекъснато нарастващия дял на дигитализираните елементи за управление и дигиталните контролни прибори. Така например T-Roc като опция може да бъде поръчан с новата генерация на Active Info Display (напълно дигитализирани контролни прибори). От най-ново поколение са и инфотейнмънт системите със сензорен екран с диагонал до 8,0 инча. Всичко е проектирано с мисъл за ергономията, лесното управление и обозримостта, така че всички функционални елементи на борда на автомобила са възможно най-интуитивни, изчистени и прости. Същевременно харизматичният и характерен интериорен дизайн на този авангарден и издръжлив SUV-модел е своеобразен мост към стилистиката на екстериора. Едновременно с това дизайнерите и инженерите, работили по създаването на T-Roc, са се погрижили за наличието на неочаквано изобилно с оглед на външните размери на автомобила място за петима души. Водачът и спътниците му седят приятно високо. Отпред височината на седене спрямо пътната настилка възлиза на минимум 572 мм, а отзад – на 618 мм. При наличието на всички пет седящи места в автомобила, товарният обем до ръба на задните седалки възлиза на 445 литра – едно от най-добрите постижения в сегмента. Задната седалка може да се сгъва при разделяне в съотношение 60/40; при изпълнението на тази процедура се постига товарен обем 1.290 литра. Факт е, че почти няма друг SUV-модел от този сегмент, който да предлага толкова разточително вътрешно пространство.
T-Roc принадлежи към сегмента на моделите с начална цена до 20 000 евро (касае немския пазар) и ще бъде показан предпремиерно на Автосалон София 13-22 октомври.
Коментари (0)
Вашият коментар