10 българи си купиха най-бързата кола в света с предно предаване

10 българи вече си купиха най-бързата серийна кола в света с предно предаване само по "картинка". Почитателите на Honda Civic Type R ще трябва да изчакат няколко месеца, докато получат автомобила, заради огромния интерес към хечбека. Това стана ясно на българската премиера на Honda Civic Type R по време на софийския автосалон. 25-годишнината на "Бултрако", официален представител на Honda у нас, пък съвпада с 25-годишнината на култовия Civic Type R. Цената на колата започва от 70 990 лева с ДДС.

Снимки: Георги Луканов
Снимки: Георги Луканов

Десетото поколение на Civic Type R е най-бързият автомобил с предно предаване, записал рекорда си тази година на знаменитата писта "Нюрбургринг". Непосредствено след дебюта на модела на автомобилното изложение в Женева през 2017 г., изцяло новият Honda Civic Type R направи нов рекорд за обиколка от автомобил със задвижване на предните колела на "Нюрбургринг Нордшлайфе". Той превзе легендарната писта за 7 минути 43,8 секунди. Времето на обиколката е постигнато в последната фаза на изпитване на модела, на суха писта с оптимална околна температура, при най-добро представяне на гумите и задвижващия механизъм. Новото постижение представлява подобрение от близо седем секунди в сравнение с предшественика на модела.


Колата е конструирана така, че да предоставя възможност за най-емоционалното шофиране в сегмента на "горещите хечбек автомобили", както на пътя, така и на пистата. Подобно на десетата генерация на Civic и той е глобален модел и излиза за всички пазари, включително и за Япония и за САЩ, от завода на Honda в Суиндън, Великобритания.


2,0-литровият VTEC TURBO бензинов двигател на японската компания е съчетан с плавна и прецизна 6-степенна механична трансмисия. Безкомпромисният спортист е с по-стегнато шаси и преработено окачване. Управлението му е още по-спортно и директно. Новият Type R е по-лек и с по-твърда структура на каросерия от десетото поколение на хечбека. Спрямо предшественика си е с 38% подобрена устойчивост срещу усукване. Шофьорите вече ще се радват на три режима на управление – Comfort, Sport и +R за изживявания на пистата. Двигателят на новия Civic Type R дава 320 к.с. и 400 Nm въртящ момент. Подобрената аеродинамика гарантира най-доброто съотношение обтекаемост/стабилност в класа си.


Рюичи Киджима е водещ инженер по шасито за Honda Civic Type R. Той обяснява къде изцяло новия модел показва най-значителните подобрения на "Нюрбургринг", в сравнение с колата от предишното поколение: "Скоростта в завоите, постигната в новия тип R, е по-висока, тъй като колата има по-широка следа и гуми, по-дълго междуосие, ново многоточково задно окачване и оптимизирана аеродинамика, която подобрява стабилността. Например пилотите обикновено влизат в завоя "Мецгесфелд" с около 150 км/ч. Дори в този завой нашата скорост е с около 10 км/ч по-висока, благодарение на отличната стабилност на новия Type R. Така че, с подобрената ефективност при завиване, можем да увеличим скоростта по време на обиколката".

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
Мерилин Менсън начело на рок звездите, дошли на погребението на Ози Озбърн
Как да останем спокойни, когато детето се тръшка
Орлин Павлов открива Международния джаз фестивал „Д-р Емил Илиев“ в Боровец
„Ол Старс биг бенд“ дава старт на „Банско джаз фестивал“
От днес Венера в Рак променя връзките ни

Напишете дума/думи за търсене