10 българи вече си купиха най-бързата серийна кола в света с предно предаване само по "картинка". Почитателите на Honda Civic Type R ще трябва да изчакат няколко месеца, докато получат автомобила, заради огромния интерес към хечбека. Това стана ясно на българската премиера на Honda Civic Type R по време на софийския автосалон. 25-годишнината на "Бултрако", официален представител на Honda у нас, пък съвпада с 25-годишнината на култовия Civic Type R. Цената на колата започва от 70 990 лева с ДДС.
Десетото поколение на Civic Type R е най-бързият автомобил с предно предаване, записал рекорда си тази година на знаменитата писта "Нюрбургринг". Непосредствено след дебюта на модела на автомобилното изложение в Женева през 2017 г., изцяло новият Honda Civic Type R направи нов рекорд за обиколка от автомобил със задвижване на предните колела на "Нюрбургринг Нордшлайфе". Той превзе легендарната писта за 7 минути 43,8 секунди. Времето на обиколката е постигнато в последната фаза на изпитване на модела, на суха писта с оптимална околна температура, при най-добро представяне на гумите и задвижващия механизъм. Новото постижение представлява подобрение от близо седем секунди в сравнение с предшественика на модела.
Колата е конструирана така, че да предоставя възможност за най-емоционалното шофиране в сегмента на "горещите хечбек автомобили", както на пътя, така и на пистата. Подобно на десетата генерация на Civic и той е глобален модел и излиза за всички пазари, включително и за Япония и за САЩ, от завода на Honda в Суиндън, Великобритания.
2,0-литровият VTEC TURBO бензинов двигател на японската компания е съчетан с плавна и прецизна 6-степенна механична трансмисия. Безкомпромисният спортист е с по-стегнато шаси и преработено окачване. Управлението му е още по-спортно и директно. Новият Type R е по-лек и с по-твърда структура на каросерия от десетото поколение на хечбека. Спрямо предшественика си е с 38% подобрена устойчивост срещу усукване. Шофьорите вече ще се радват на три режима на управление – Comfort, Sport и +R за изживявания на пистата. Двигателят на новия Civic Type R дава 320 к.с. и 400 Nm въртящ момент. Подобрената аеродинамика гарантира най-доброто съотношение обтекаемост/стабилност в класа си.
Рюичи Киджима е водещ инженер по шасито за Honda Civic Type R. Той обяснява къде изцяло новия модел показва най-значителните подобрения на "Нюрбургринг", в сравнение с колата от предишното поколение: "Скоростта в завоите, постигната в новия тип R, е по-висока, тъй като колата има по-широка следа и гуми, по-дълго междуосие, ново многоточково задно окачване и оптимизирана аеродинамика, която подобрява стабилността. Например пилотите обикновено влизат в завоя "Мецгесфелд" с около 150 км/ч. Дори в този завой нашата скорост е с около 10 км/ч по-висока, благодарение на отличната стабилност на новия Type R. Така че, с подобрената ефективност при завиване, можем да увеличим скоростта по време на обиколката".



Коментари (0)
Вашият коментар