С пет топманекенки от 90-те ревю
в Милано стана световно събитие
Появата на Клаудия Шифър, Наоми Кембъл, Хелена Кристенсън, Синди Крофорд и Карла Бруни превърна ревюто на “Версаче” в световна новина. Петте топмодела, на възраст около 50-те, сложиха в малкия си джоб сегашните топманекенки. Всъщност никоя от настоящите прими на модния подиум няма славата и успеха на тези истински звезди. На всичкото отгоре петте грации изглеждат точно така, както и когато големите ревюта не минаваха без тяхно участие. Появата им бе по повод 20-годишнината от смъртта на Джани Версаче. За да почете подобаващо паметта му, неговата сестра, която пое бизнеса му, покани в ревюто неговите любими манекенки. Петте красавици излязоха с дълги златисти рокли. А младите им колежки дефилираха със самата колекция. Дрехите бяха с типичните за бранда десени в жълто, бяло, златисто, черно.
Влияние от различни
източни мотиви
се видя при облеклата на “Гучи”. Индийски, арабски, китайски мотиви са използвани като акценти, към тях са добавени много блясък, буфан ръкави и прозрачни материи.
Изцяло прозрачни дрехи, с едва забележими карета бяха сред идеите на “Фенди”. Роклите от плътни материи са украсени с пъстри цветя, върху тях са наметнати къси пелерини. Преобладават дължините до средата на прасеца.
Към тенденцията палта без ръкави се присъедини и “Прада”. Мантата са с принтове на комикси, те са декорация и върху блузи, рокли и жилетки.
Пеперуди и истински цветни градини сложи върху роклите “Москино”. Много тюл, ангелски крила и къси рокли, приличащи на балетни пачки доминираха на подиума. Флоралната тема е водеща и роклите са с формата на различни видове цветя, чиито чашки са обърнати надолу.
Роберто Кавали пък избра животинските краски, а Джорджо Армани - нежни бонбонени цветове.
Възглавници на
подиума в Париж
Кожени дрехи и рокли в бяло и черно бяха включени в колекцията на “Ги Ларош”, представена в Седмицата на модата в Париж. Доста по-разчупени са идеите на Джон Галиано. Преживяванията в самолет са отправна точка на неговата концепция. Сложи на вратовете на манекенките възглавнички за пътуване. А
чантите и дрехите накичи
с транспортни етикети
Две раници, закачени една за друга, мрежички за глава и плувни шапки бяха допълнителни декорации върху моделите, крачещи пред зрителите. Обикновените възглавници също влязоха в употреба в ръцете на някои от момичетата на подиума.
Тюлените балетни поли, превърнали се в любима дреха на много жени през последните няколко години и през следващия сезон пролет-лято, ще присъстват както в официалното, така и в ежедневното облекло. Този тип поли “Диор” слага върху бюстиета с къси панталонки, целите обсипани с пайети.
Още една модна линия от тази година няма да бъде прибрана дълбоко в гардероба. Това са прозрачните дантелени рокли. Както при повечето модни къщи и “Блумарин” ги слага върху нещо подобно на стягащо бельо - дълбоки бикини с бюстие.
При “Долче и Габана” вниманието отново бе привлечено от атрактивните десени на тоалетите. Грахови шушулки, карти за игра, метални кенчета и рози бяха принтирани върху материите.
Нарязани дрехи, събрани
в едно в Ню Йорк
Ню Йорк бе мястото, в което показаха най-провокативните или по-скоро най-странните колекции пролет-лято 2018-а. Разбира се, това съвсем не означава, че ги нямаше и големите имена със зашеметяващите им идеи.
Силно набрани и прилепнали по тялото рокли разходиха манекенките в ревюто на Том Форд. Плътните материи се редуваха с прозрачни, под които нямаше бельо, така че дупетата на някои модели бяха изцяло на показ. Саката са с ретро визия - с обемни подплънки на раменете и големи остри ревери. Късите и дългите панталони са с навити крачоли и се комбинират с бюстиета, имитиращи сутиени.
Дизайнерът Брандън Максуел, чиито рокли напоследък приковават вниманието на червения килим, сега показа една различна гледна точка за официалния тоалет.
В долната си част
моделите са обилно
подплатени с тюл,
така че да
изглеждат
като торти
Нагоре вместо обичайните тънки материи с презрамки той е добавил кашмирени пуловери. Сред предложенията му има с гол гръб, с къси или дълги ръкави. Всекидневните облекла са доста по-семпли - облича жените в къси роклички с остри деколтета, без претенции за впечатляващ дизайн. Към панталон добавя бяла риза, която в предната си част е къса, а отзад се влачи по пода.
Джеръми Скот изкара красавиците на подиума по бански. Отгоре ги наметна с дънкови и кожени якета, тук-там включи и синджири, закачени един за друг, оформящи нещо подобно на пола. Към обувките има допълнителни кожени крачоли с връзки, обхващащи краката от глезена до коляното. Стрийт линията му все едно бе изкарала манекенките от комикси. Дрехите са съчетание от ярко оранжево, зелено, синьо, лилаво с апликации на рисувани герои върху тях. Към тази експлозия от цветове добави и милитъри якета.
За да създаде новата си колекция, Алекзандър Уанг сякаш е хванал ножицата, нарязал е различен тип дрехи и е пришил отделни части от всяка една, за да направи нещо ново.
Пола е оформил
от горната част
на шлифер,
чиито ръкави се връзват отпред като колан. Към панталон, все едно взет от мъжки костюм, е прикачил ръкави на сако. Показа и бюстие с ръкави на делова риза, а при гърдите е нарисуван сутиен.
Виктория Бекъм по традиция стои далеч от екстравагантната визия. Нейните тоалети са премерено ефектни и винаги много стилни. Подобно на доста от своите колеги и тя показа панталони с широки крачоли. От първия ред ревюто изгледаха големият ѝ син Бруклин и съпругът ѝ Дейвид. И докато бившият футболист бе с безупречен тоалет и сериозно количество фон дьо тен по лицето си, синът им бе съвсем неглиже - с раиран тишърт, спортен панталон и кубинки, но пък предвид възрастта му друго облекло би стояло нелепо.
На подиума бяха представени и колекции за едри дами. Съвсем адекватна идея, не е нищо ново в света на модата. Но ако ще се плюят твърде кльощавите манекенки, то и изкарването на жени с наднормени килограми по бельо и бански на сцената също не е приятна гледка. Няма нищо лошо в това да дефилират с дрехи, но когато телесата и целулитът се изливат застрашително от подиума, а впитите между месата бикини едва се забелязват, това вече идва в повече на клетия зрител. Майкъл Корс подходи доста по-деликатно, включвайки се в идеята да се представят и дрехи за едри жени. Той вкара стил и превърна своята пищна манекенка в една наистина ослепителна жена.
В Седмицата на модата в Ню Йорк бяха показани и няколко доста спорни колекции. Екстравагантността е интересна до момента, в който не се прекрачи границата и не се превърне в страшен кич. Точно такива бяха тези модели, изглеждащи все едно създателите им са били в тежък делириум. Съвсем оскъдно количество плат, но затова пък щедро нашарен във всички цветове на дъгата и за още по-голям "разкош" са добавили всички лъскави пайети, камъни и мъниста, които са успели да намерят. Въпросните тоалети вероятно биха се харесали единствено на представителки на най-древната професия в долнопробен нощен бар, но и те може да им се намусят.
Дрехи с няколко размера
по-големи в Лондон
Оранжево, сребристи материи и комбинация между черно и бяло бе отличителната тенденция при колекциите в Седмицата на модата в Лондон. Bora Aksu облече манекенките със странни ретро рокли и им закичи корони, превръщайки ги в нелепи героини от комедиен филм. Останалите колекции се придържаха към стилния и донякъде консервативен британски стил.
Тоалетите на “Бърбъри” както винаги бяха абсолютно разпознаваеми - стилни карирани манта и сака в пастелни тонове и характерните чанти. Сериозно присъствие отбелязаха плетивата - пуловери с едри плетки са комбинирани с поли в същия стил. На карета заложи и “Версус”. Десенът е върху дълги сака и манта без ръкави, линия, която е застъпена и в други колекции за следващите пролет и лято.
Като продължение на модата от тази година Кристофър Кейн показа дрехи с няколко размера по-големи. Развлечените облекла обаче ще се носят наред с прибрани по тялото тоалети с прилежни колежански яки.
Коментари (0)
Вашият коментар