Шестцилиндров дизелов двигател с обем 2993 кубика, мощност 259 коня при 4000 об/ мин, максимален въртящ момент от 560 Nm, наличен при 1500 - 3000 оборота и ускорение от място до 100 км за 5,1 секунди. Тези технически данни не са за някой поръчков спортен автомобил, а за BMW Серия 4 Gran Coupe. Това е кола с 4 врати и простор за 4-има възрастни или едно голямо семейство с достатъчно място за техния багаж.
Позицирианият между седана и комбито на Серия 3 баварец Gran Coupe, има голям заден капак, зад който се открива багажник с обем до 1300 литра.
Прибавяме и наличието на 4х4, както и факта, че при движение на магистрала и извън града разходът реално е твърдо под 6 литра дизел. Затова смея да твърдя, че това си е един съвременен, безопасен, супербърз и икономичен семеен автомобил, но по баварски.
По баварски означава, че формата на колата е “бърза и яростна”, с по-нисък покрив и липса на рамки на вратите, гумите нископрофилни, окачването по-твърдичко, а разстоянието над главите вътре в салона не особено обширно. Другите участници в движението респектиращо правят път на беемвето по магистралата не само заради бъбрековидната предница, а заради това, че колата приближава бързо, много бързо.
Независимо с каква скорост карате трилитровият нефтов мотор в комбинация с перфектната 8-степенна автоматична скоростна кутия реагира мигновено, когато натиснете педала на газта. Баварецът буквално се залепя на асфалта и твърдо следва шофьорските указания, “въведени” от М кожения волан. Безупречното пътно поведение е допълнително гарантирано и от адаптивното М окачване. Наличието и на xDrive пък пренася въртенето, когато трябва и на предните колела. Именно
системата 4х4 прави
колата предсказуема дори и за по-неопитните шофьори, които се притесняавт от “въртене” на задницата на BMW-то. Баварецът се представя отлично и на мокри настилки, а освен, че е господар на магистралата, е в стихията си и на път с повечко завои, заради по-твърдото си окачване и директното управление. Подобрена е и надлъжната и страничната динамика при всякакво натоварване на автомобила.
Като допълнение тестовият автомобил бе накипрен с разкошен кожен салон в тузарско кафяво, Head-Up дисплей, система за комфортен достъп, адаптивни LED фарове, прекрасна навигационна система Professional и озвучителна система Harman/Kardon.
Новите галванизирани елементи, хромираните апликации и блестящо черната средна конзола подчертаваха допълнително усещането за класата на интериора.
Пакетът за сигурност асистент при шофиране включва работещите с камера системи за предупреждение при опасност от сблъсък и за пешеходци със спирачна функция при градски условия, Speed Limit Info вкл. индикация на забраните за изпреварване и предупреждение при напускане на лентата, както и работещите с радар системи предупреждение за напречен трафик отзад, предупреждение при смяна на лентата и превенция от удари в задната част.
Предупреждението при напускане на лентата разпознава хоризонталната маркировка и при скорост над 70 км/ч предупреждава водача с вибрация на волана при неволно напускане на лентата за движение. Когато в мъртвия ъгъл се приближават автомобили, предупреждението при смяна на лентата предупреждава с вибрация на кормилото и мигаща лампичка на външните огледала. Предупреждението за напречен трафик отзад облекчава излизането от паркоместа. И докато предупреждението при опасност от сблъсък със спирачна функция при градски условия разпознава автомобили, то предупреждението за пешеходци реагира и на хора. В същото време спирачките се подготвят за по-бързи реакции.
Когато сблъсъкът
е неизбежен,
системата активира
пълно спиране
При тъмнина и мъгла функциите на системата могат да бъдат ограничени. При опасност превенцията на удари в задната част активира аварийните светлини с двойно по-висока честота.
Колата може да е оборудвана и с асистент при задръствания. Активният контрол на скоростта с функция Stop&Go включително работещо с радар предупреждение при опасност от сблъсък със спирачна функция ви подпомага ефективно във всеки момент. Радарните сензори постоянно следят пътното платно, адаптират скоростта и поддържат дистанцията до движещия се отпред автомобил. Ако лентата отпред се освободи, системата ускорява автоматично. Ако предната кола спре рязко, първо получавате визуално, а след това и акустично предупреждение. Ако не последва спиране, беемвето реагира и спира вместо шофьора.
Коментари (0)
Вашият коментар