Тест на първия френски Opel - Grandland X

След историческата сделка по придобиването на Opel от страна на френската групировка Peugeot-Citroen ми бе суперлюбопитно да покарам и първия френски модел на марката - кросоувъра Grandland X. Това е типичен представител на модерните джипки, при които 4х4 е пожелание (в случая задвижването на 4-те колела е заменено с подобна система), а в култ са издигнати модерният дизайн, място за пътници и багаж, колкото популярните допреди няколко години семейни ванове, лесна свързаност с мобилния телефон и икономични двигатели. При случай ще ви разкажа какъв разход на нафта може да постигнете с този немалък автомобил с наличния 1,6-литров мотор с мощност 120 конски сили - малко над 5 литра на сто, и то при още чисто нов неразработен автомобил при смесено движение по магистрала и планински път - до село Баня край Банско от София. Естествено достойнствата на тази кола не свършват до тук.

Технологичният близнак на Peugeot 3008 се държи повече от добре при движение в завои, като почти не се усеща типичното клатене за този тип возила.

Освен това

в салона е приятно

тихо и комфортно,

а въпреки неголямата си кубатура турбоагрегатът дърпа с прилична мощ кросоувъра, така че да не се притеснявате като изпреварвате. Моторът си “сътрудничи” повече от добре и с 6-степенния автоматик (може да се комбинира и с 6-степенна ръчна скоростна кутия).

Grandland X е изграден на олекотената платформа на Peugeot EMP2, което го прави един от най-леките кросоувъри в сегмента – 1350 кг за бензиновата версия и 1392 за дизеловата. Това се отразява много добре на пътното му поведение, което не се отличава от това на лек автомобил. Разликата за шофьора е, че позицията му за седене е по-висока.

Автомобилът може да бъде и с бензинов двигател с обем от 1,2 литра и 3 цилиндъра, достигайки мощност от 130 к.с. Догодина се очаква нов мощен дизел със 180 к.с., комбиниран с 8-степенен автоматик, както и една специална версия – плъгин хибрид, чието електрическо задвижване ще е към задния мост, с което автомобилът ще симулира 4х4 задвижване.

Grandland X предлага като опция система, подпомагаща движението по тежки терени, която да компенсира липсата на 4х4, както и асистент за спускане по наклон, поддържащ автоматично ниска скорост. При Peugeot тя се казва Advanced Grip Control, а тук е кръстена на IntelliGrip. Водачът разполага с избор от пет режима на работа. Системата адаптира разпределението на въртящия момент към предните колела, позволява пробуксуване на гумите, в случай че това е нужно, а при наличие на автоматична трансмисия настройва точките на превключване, както и алгоритъма на реакция на двигателя при подаване на газ. Всичко това позволява постигане на максимално сцепление и стабилна управляемост, независимо дали Grandland X се движи по сняг, кал, пясък или мокри повърхности.

Grandland X може да е с френска технология, но

външният му вид

и интериорът си

е типично опелски При дължина 4477 мм, широчина 1844 и височина 1636 мм Grandland X е един привлекателен и солиден SUV модел със силно спортно присъствие. В предната част над защитната престилка предната решетка с гордост носи знака със светкавица на Opel. Хромирани крилца обгръщат марковото лого и се проточват настрани към изтънените LED предни светлини с два криловидни елемента, оптически разширявайки предната част и добавяйки своя дан в мощната, солидна стойка на Grandland X. Предният капак е с характерната за Opel чупка.

Мускулестите, скулптурирани арки на калниците и защитните елементи в долната част на автомобила подчертават офроуд излъчването на Grandland X. Предлаганата опционално двуцветна окраска, при която покривът е в контрастиращо черен цвят, добавя още един щрих на индивидуализация.

Погледнат отзад, Grandland X показва до най-малкия детайл какво изразява дизайнът на един истински SUV модел: широка стойка, сребристи подподови предпазни елементи с интегрирани накрайници на изпускателните тръби отляво и отдясно, а над тях защитни облицовки с тесни задни LED светлини.

Интериорът също е типично опелски със стилно, модерно и изчистено оформление и добро качество на материалите. Пространството е напълно достатъчно за петима възрастни, а задните седалки предлагат опция за отопление. Багажникът е с обем от 514 л, нарастващи до 1652 л със спускане на задните облегалки, като

може да отваряте

вратата му

безконтактно с крак

под бронята

Предлага се като опция и панорамен покрив, който засилва усещането за простор.

Мултимедията е модерна с 8-инчов чувствителен на допир екран.

Гамата от модерни системи за подпомагане на водача и технологии, свързани с комфорта на Grandland X, са от най-високо ниво. Кросоувърът разполага с адапти на пешеходци и автоматично аварийно спиране, предупреждението за умора на водача, асистент за паркиране и панорамна 360-градусова камера. Сертифицираните от AGR ергономични седалки (AGR, германско дружество за здрави гърбове), воланът и предните и задните седалки с подгряване, както и задната врата, която се отваря с просто движение на крака, осигуряват високо равнище на комфорт.

Типично за Opel, водачът и пътниците в Grandland X се наслаждават на изключителни възможности по отношение на свързаността с най-новото поколение системи IntelliLink, както и асистента за персонална свързаност и услуги Opel OnStar, който сега предлага нови услуги като резервиране на хотелска стая и възможност за търсене на място за паркиране. Смартфоните могат да бъдат зареждани безжично по индуктивен път. Grandland X може да е снабден и с LED адаптивни предни светлини. Функции като светлини за завой, асистент на дългите светлини и автоматичното поддържане на нивото на снопа гарантират оптимално осветяване на пътя и пространството пред автомобила, осигурявайки сигурност при шофирането и през нощта.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
Скакалец полази Джей Ло по време на концерт (Видео)
Сутрешната рутина на Хейли Бийбър: Простота, сияние и естествена красота
Антонио Бандерас на 65: Театърът е любовта на моя живот
Ема Томпсън: Тръмп ме покани на среща през 1998 г.
Принц Хари обмисля да създаде нова благотворителна организация

Напишете дума/думи за търсене