Още тази пролет стана известно, че Google ще добави в браузъра Chrome блокиране на рекламата. През лятото тази функция се появи в тестовата версия на браузъра Chrome Canary за Android. А сега стана известно, че Chrome започва да блокира некачествената реклама от 15 февруари 2018 година.
Функцията за блокиране на рекламата в Google Chrome се появи благодарение на коалицията “За по-добра реклама” (Coalition for Better Ads), в която участва и интернет гигантът.
Още през месец март бяха определени критериите за некачествена реклама. Това са изскачащите прозорци, рекламите на цял екран, голямо видео със звук, както и поставеното обратно броене за нейното затваряне. Коалицията е създала отделни правила за десктоп компютрите и мобилните устройства.
Google каза, че по този начин се опитва да помогне на издателствата да отсеят некачествената реклама в Глобалната мрежа, която принуждава потребителите да използват блокатори.
Google предлага инструмента Ad Experience Report, чрез който ще става уведомяването за лоша реклама.
В перспектива се предвижда по-малък брой инсталирани външни приложения, изпълняващи подобни функции. Но навярно най-голяма полза от това нововъведение ще има рекламата на самия интернет гигант.
Коментари (0)
Вашият коментар