2025 г. Оптимистите на тема екология прогнозират, че тогава поне 35 процента от колите ще са или изцяло електрически, или най-малкото хибридни. Делът на дизеловите автомобили пък щял да падне от около 50 процента сега, на нищожните 15% след 8 години. След 8 години автомобилните гиганти вече обещаха да се откажат изцяло от двигателя с вътрешно горене (Toyota) или поне във всяка произвеждана кола да има електромотор.
Една от причините за това е Китай, най-големият автомобилен пазар. От местния гигант BAIC също обявиха, че през 2025 г. спират продажбите на всички коли, чиито двигатели се движат с гориво. При Geely, която е собственик на марките Volvo, Lotus и Proton, сроковете са още по-кратки -
до 2019-а фирмата
планира да спре
производството
на автомобили
с двигатели
с вътрешно горене
Китайският министър на промишлеността Ксин Губин обяви, че страната разработва график, който да регламентира спирането на производството и продажбите на автомобили с дизелови и бензинови двигатели. За момента няма данни за времевите периоди за забраните, но идеята е да се притиснат производителите да разработват електрически автомобили.
Китай се присъединява към Франция и Великобритания, които също обявиха планове за спиране на търговията на превозни средства с двигатели с вътрешно горене до 2040 г.
В Китай въвеждат квоти за електромобили за производителите на автомобили, като за 2018 г. това трябва да е 8% от тяхната продукция, а през 2019-а 10%. Съответно за 2020 година електромобилите трябва да са 12 на сто от всички коли.
Специалистите от Ford смятат, че 70 процента от всички използвани автомобили в Китай ще имат електрически опции до 2025 г.
В началото на лятото от Volvo представиха смел план, в който от 2019 г. всички нови модели на шведския концерн ще бъдат поне частично електрически. Така до 2021 г. компанията трябва да представи поне 5 изцяло електрически коли наред с останалите хибридни модели.
Шефовете на Toyota обявиха преди дни, че спират да произвеждат модели с двигатели с вътрешно горене от 2025 година. Японците направиха първия сериен хибрид и се опасяваха, че изостават с разработването на чисто електрически возила. Плановете на компанията са до 2030 година да продава повече от 5,5 милиона електрифицирани превозни средства, включително и 1 милион автомобили с нулеви емисии (модели с батерии и с водородни горивни клетки).
Групата Volkswagen планира да предлага електрическа версия на всеки свой модел до 2030 г. включително и на марките Audi, Skoda, Seat, Porsche, Lamborghini и Bentley. Най-големият в света производител на автомобили
представи
план
да похарчи
над 34
милиарда
евро за
електромобили,
безпилотни коли
и дигитализация
Групата ще пусне на пазара над 80 нови електромобила до 2025 година, включително 50 изцяло електрически коли и 30 хибрида. От General Motors пък обявиха, че гигантът разработва електрически варианти на 20 от моделите си, които трябва да излязат на пазара до 2020 г. Renault, BMW и Daimler вече присъстват сериозно на пазара на електромобили.
Както бе обявено, през 2017 година BMW достави над 100 000 електрифицирани автомобила по целия свят и по този начин затвърди своите лидерски амбиции при електрическата мобилност. Този резултат бе отпразнуван със сензационно светлинно шоу във фирмената централа на BMW, световноизвестните Четири цилиндъра на централата и завода в Мюнхен, които визуално се превърнаха в батерия. До 2025 година компанията ще предлага по целия свят 25 напълно или частично електрически модела. С петото поколение на технологията за електрическото задвижване и на батериите от 2021 година благодарение на адаптиращи се по размер системи от електрически компоненти всяко моделно семейство ще може да бъде оборудвано с всякакъв вид задвижване.
От страна на най-прекия конкурент на баварците - Mercedes-Benz, също има задвижване в електрическа посока. Плановете на компанията са да започне производството на първия си електрически модел (EQA) от ново поколение през 2019 г. в завода в Бремен.
Коментари (0)
Вашият коментар