След 7 г. почти всяка втора кола ще има и електрически мотор

BMW ознаменува продажбата над 100 хиляди електрически коли през годината с грандиозно светлинно шоу върху  централата си в Мюнхен.

2025 г. Оптимистите на тема екология прогнозират, че тогава поне 35 процента от колите ще са или изцяло електрически, или най-малкото хибридни. Делът на дизеловите автомобили пък щял да падне от около 50 процента сега, на нищожните 15% след 8 години. След 8 години автомобилните гиганти вече обещаха да се откажат изцяло от двигателя с вътрешно горене (Toyota) или поне във всяка произвеждана кола да има електромотор.

Една от причините за това е Китай, най-големият автомобилен пазар. От местния гигант BAIC също обявиха, че през 2025 г. спират продажбите на всички коли, чиито двигатели се движат с гориво. При Geely, която е собственик на марките Volvo, Lotus и Proton, сроковете са още по-кратки -

до 2019-а фирмата

планира да спре

производството

на автомобили

с двигатели

с вътрешно горене

Китайският министър на промишлеността Ксин Губин обяви, че страната разработва график, който да регламентира спирането на производството и продажбите на автомобили с дизелови и бензинови двигатели. За момента няма данни за времевите периоди за забраните, но идеята е да се притиснат производителите да разработват електрически автомобили.

Китай се присъединява към Франция и Великобритания, които също обявиха планове за спиране на търговията на превозни средства с двигатели с вътрешно горене до 2040 г.

В Китай въвеждат квоти за електромобили за производителите на автомобили, като за 2018 г. това трябва да е 8% от тяхната продукция, а през 2019-а 10%. Съответно за 2020 година електромобилите трябва да са 12 на сто от всички коли.

Специалистите от Ford смятат, че 70 процента от всички използвани автомобили в Китай ще имат електрически опции до 2025 г.

В началото на лятото от Volvo представиха смел план, в който от 2019 г. всички нови модели на шведския концерн ще бъдат поне частично електрически. Така до 2021 г. компанията трябва да представи поне 5 изцяло електрически коли наред с останалите хибридни модели.

Шефовете на Toyota обявиха преди дни, че спират да произвеждат модели с двигатели с вътрешно горене от 2025 година. Японците направиха първия сериен хибрид и се опасяваха, че изостават с разработването на чисто електрически возила. Плановете на компанията са до 2030 година да продава повече от 5,5 милиона електрифицирани превозни средства, включително и 1 милион автомобили с нулеви емисии (модели с батерии и с водородни горивни клетки).

Групата Volkswagen планира да предлага електрическа версия на всеки свой модел до 2030 г. включително и на марките Audi, Skoda, Seat, Porsche, Lamborghini и Bentley. Най-големият в света производител на автомобили

представи

план

да похарчи

над 34

милиарда

евро за

електромобили,

безпилотни коли

и дигитализация

Групата ще пусне на пазара над 80 нови електромобила до 2025 година, включително 50 изцяло електрически коли и 30 хибрида. От General Motors пък обявиха, че гигантът разработва електрически варианти на 20 от моделите си, които трябва да излязат на пазара до 2020 г. Renault, BMW и Daimler вече присъстват сериозно на пазара на електромобили.

Както бе обявено, през 2017 година BMW достави над 100 000 електрифицирани автомобила по целия свят и по този начин затвърди своите лидерски амбиции при електрическата мобилност. Този резултат бе отпразнуван със сензационно светлинно шоу във фирмената централа на BMW, световноизвестните Четири цилиндъра на централата и завода в Мюнхен, които визуално се превърнаха в батерия. До 2025 година компанията ще предлага по целия свят 25 напълно или частично електрически модела. С петото поколение на технологията за електрическото задвижване и на батериите от 2021 година благодарение на адаптиращи се по размер системи от електрически компоненти всяко моделно семейство ще може да бъде оборудвано с всякакъв вид задвижване.

От страна на най-прекия конкурент на баварците - Mercedes-Benz, също има задвижване в електрическа посока. Плановете на компанията са да започне производството на първия си електрически модел (EQA) от ново поколение през 2019 г. в завода в Бремен.

След като преди 20 години Toyota стана първият производител в света със сериен хибриден автомобил - Prius, японската компания е една от първите в света, която през 2025 г. ще спре да сглобява возила с двигатели с вътрешно горене.
След като преди 20 години Toyota стана първият производител в света със сериен хибриден автомобил - Prius, японската компания е една от първите в света, която през 2025 г. ще спре да сглобява возила с двигатели с вътрешно горене.
Hyundai продължава да вярва в автомобилите с горивни клетки. През следващата година южнокорейската компания ще пусне още един кросоувър на водород.
Hyundai продължава да вярва в автомобилите с горивни клетки. През следващата година южнокорейската компания ще пусне още един кросоувър на водород.
Най-продаваният автомобил с електрически двигател в света през 2017 г. е моделът BAIC EC180, който се предлага само в Китай.  СНИМКИ: “24 ЧАСА”
Най-продаваният автомобил с електрически двигател в света през 2017 г. е моделът BAIC EC180, който се предлага само в Китай. СНИМКИ: “24 ЧАСА”
Второто поколение на най-продавания електромобил в света (над 300 хил. бройки) - Nissan Leaf, идва у нас през пролетта.
Второто поколение на най-продавания електромобил в света (над 300 хил. бройки) - Nissan Leaf, идва у нас през пролетта.
Tesla Model 3
Tesla Model 3
Китайската компания Geely обяви, че спира колите с двигатели с вътрешно горене след две години.
Китайската компания Geely обяви, че спира колите с двигатели с вътрешно горене след две години.
ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
Принц Хари и Меган искат 100 000 долара за вечеря
Брад Пит поведе в делото срещу Анджелина Джоли
Актьорът Георги Мамалев има второ внуче
Накъде с децата през уикенда (20-21 декември)
Кристин Кабот, уволнена след афера на концерт на Coldplay: Превърнах се в меме

Напишете дума/думи за търсене