Тест на Koleos: Най-луксозният 4х4 модел на Renault

Преди 10 години Renault заведе журналисти в пустинята в Мароко, за да покаже първия си 4х4 модел - Koleos. Дори и сред пясъците обаче французите не можаха да убедят, че този автомобил ще остави диря в историята освен с факта, че е първият със задвижване на 4-те колела. Кросоувърът първончално започна да се продава като Samsung QM5 и само след 4 месеца цъфна с ромбчето на капака на щанда на Renault на женевския автосалон. С азиатския си външен вид обаче първото поколение Renault Koleos така и не успя да грабне сърцата на европейците.

Новото второ поколение на Koleos няма нищо общо с предшественика. Не само, че външно е модерен и солиден, но може да се каже, че това е и най-луксозният модел на французите (конкурент му е само Talisman).

Кросоувърът пак се произвежда в Южна Корея, но се сглобява на модулната платформа CMF-D на алианса Renault-Nissan - на същата, която се произвежда и Nissan X-Trail. Колеос даже е по-дълъг, широк и с по-голяма коледна база от своя донор - доказания X-Trail. Багажникът пък побира със 105 литра повече вещи. Размерите на кросоувъра са дължина 4672 мм, широчина 1843 мм и височина 1673 мм.

Това рено е взело най-доброто от нисана - доказаната във времето 4х4 система. Освен това Koleos разчита на сериозния клирънс от 213 мм, както и на ъгъл на преден заход от 19 и заден отход от 26 градуса. По този начин

Koleos притежава

повече от

прилични

качества при

труднички терени

извън асфалта

При каране по нормален път 4х4 системата задвижва само предния мост, но при загуба на сцепление прехвърля колкото до 50% въртящ момент към задния мост.

При офроуд може ръчно да заключите от бутон на таблото тягата в съотношение 50 на 50 между двата моста. В заключен режим може да се придвижвате със скорост до 40 км/ч, след което системата сама си преминава в автоматичен. От същия бутон може да изберете и само предно предаване.

Двигателят е само един - двулитров дизелов с мощност от 175 к.с. при 3750 оборота и 380 Nm максимален въртящ момент. Може да го изберете във версия само с предно задвижване на колелата или с 4х4, а скоростната кутия е новата автоматична X-TRONIC. Двулитровият агрегат предлага максимален въртящ момент още при 2000 об./мин, което не го прави един голям муден мечок при тръгване от място. Огромният кросоувър ускорява от 0 до 100 км/ч за 9,5 секунди, но истинската му сила, както и при повече 4-цилиндрови съвременни нафтови мотори, настъпва в диапазона 80-130 км/ч, където “реакциите” са такива, че да изпреварвате без напрежение и с настроение.


Въпреки размерите си и височината френско-корейският джип не се клати (много) и не “приплъзва” по завоите. По магистрала кросоувърът става истинска лимузина. Разходът при нормално каране, въпреки теглото от 1,7 тона, не надхвърля 6-6,5 литра, което при резервоар от 60 литра означава, че с него може да минете почти 1000 км с едно зареждане.
За разлика от
Nissan X-Trail
Koleos не се
предлага със
7-местна версия Достъпът до интериора е улеснен с големия ъгъл на отваряне на вратите. Багажникът е с обем от 550 л, които при спускане на задните облегалки нарастват до 1690 л. Петата врата е електрическа и позволява отварянето й освен от бутон на нея и вътре в купето и с махването на крака под задната броня, когато са ви заети ръцете.


А че това рено е суперлуксозно, ще разберете, като влезете в салона. Той може да бъде оборудван при високите нива с перфорирана екокожа, декоративни детайли от пиано лак, хром и имитация на полирано дърво, отопление и охлаждане на предните седалки и поставките за чаши, отопление за задните кресла и волана, масаж за шофьорската седалка, аудиосистема BOSE, панорамен стъклен покрив и много други глезотии. Пътниците пък могат да избират интериорно LED осветление в нюанси на зеленото, синьото, червено или виолетово в зависимост от настроението.


Модерните технологии са взети директно от лимузината Talisman и включват изцяло дигитално табло пред водача с възможност да му персонализирате графиките и огромен вертикален 8,7-инчов сензорен екран, от който командвате почти всички функции в автомобила. Мултимедията пък е съвместима с всякакви мобилни устройства.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ

Напишете дума/думи за търсене