Необичайният предсериен електрически кросоувър Byton Concept бе представен на изложението за електроника в Лас Вегас. Колата се нарича концепт, но серийният модел ще е 85% от това, което бе показано на салона. Името на ековозилото идва от словосъчетанието байтове на колела - Bytes on Wheels.
Марката Byton се появи миналата година, когато китайската компания Future Mobility я лансира. Проектът е основан от бившия вицепрезидент на BMW и отговорник за електрическите модели на баварците Карстен Брайтфелд, от ексшефа на представителството на Nissan в Китай Даниел Кирхерт и Стивън Ивсен, който 4 години работи като мениджър по продажбите в Tesla.
Компанията Byton ще произвежда новия SUV в своя завод в китайския Нанджин и стартовата му цена ще е около 45 хиляди долара. Колата ще бъде пусната първо в Китай през 2019 г., а през 2020 г. се очаква да навлезе и на пазарите в САЩ и Европа. Научно-развойният център, отговарящ за дизайна на прототипа и концептуалните модели, е в Мюнхен, а централният офис на компанията в Северна Америка е в Силициевата долина. Byton има представителства и в Пекин, Шанхай и Хонконг.
“Концептуалният SUV съчетава автомобилната и цифровата индустрия по такъв начин, че да предложи напълно ново свързано изживяване на хората, които пътуват”, обясняваше в Лас Вегас Брайтфелд. Другият съосновател на компанията и неин президент д-р Даниел Кирхерт допълни, че този автомобил е направен специално за напълно електрическа мобилност. “Ние проектирахме нашата кола така, че да бъде първият ценово достъпен премиум електромобил, който да задоволява нуждите на всяко домакинство от основна кола”, уверен е босът.
Byton ще се продава в
две версии
Първата ще е с един мотор отзад, който ще генерира 272 к.с. и ще осигурява автономен пробег с едно зареждане до 400 км. Другата версия ще е с два електрически двигателя, мощност 476 к.с. и пробег до 520 км. Батериите може да бъдат заредени до 80% за половин час от станции за експресно зареждане.
Дължината на Byton Concept е 4,85 метра, като джантите са доста големи - 22-цолови. Три камери за лицево разпознаване са вградени от двете страни на колата. Камери за странично виждане заменят традиционните странични огледала, а вместо дръжки на вратите има биометрични скенери.
Съдържанието и свързаността се управляват от облачната платформа Byton Life. Поддържа се и Amazon Alexa за интелигентен гласов контрол, като компанията си сътрудничи с Amazon и за аудио- и видеосъдържанието. Място намират и устройства iHealth, вградени в седалките, като следят сърдечния ритъм, теглото, кръвното налягане и още няколко подобни параметъра.
Салонът на колата прилича на извънземен кораб. Арматурното табло представлява огромен дисплей. Приборният панел също липсва, като той е заменен от 8-инчов таблет, монтиран по средата на волана. Седалките се въртят една към друга.
С таблетите и екраните се
продължава и на задния ред,
като двамата пътници разполагат с един огромен телевизор пред себе си.
Всички екрани се контролират чрез допир, с гласови команди и разпознават жестове. Кросоувърът е снабден с 5G връзка със скорост до 10 гигабайта в секунда, което позволява на автомобила да взаимодейства с други транспортни и пътни инфраструктури.
Серийният вариант ще поучи и системи за автономно управление от трето и четърто ниво, но това ще стане едва след 2020 г. За тогава Byton планира пускането на пазара на още два модела - седан и миниван. Те ще бъдат изградени на платформата на представения Byton Concept.
Байтове на колела
ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
Коментари (0)
Вашият коментар