Президентът на Джийли стана най-големият акционер на Даймлер

Ли Шуфу СНИМКА: РОЙТЕРС

Ли Шуфу, президентът на китайския автомобилостроител Джийли (Geely), вече има дял от близо 10 процента в концерна Даймлер (Daimler), залагайки, че чрез инвестицията си за 9 млрд. д. ще успее да създаде партньорство за достъп до технологии на германската компания, информира Ройтерс.

Придобиването означава, че Джийли, най-големият китайски автомобилостроител частна собственост, става най-големият акционер на Даймлер, предава БТА.

Китайската компания посочи днес, че засега няма планове да увеличава още дела си. Вместо това тя ще се стреми да създаде обединение с Даймлер, който разработва електрически и самоуправляващи се коли, в отговор на предизвикателствата, отправени от нови конкуренти като Тесла (Tesla), Гугъл (Google) и Юбър (Uber). Всички те работят по собствени нови автомобилни технологии.

"В момента няма вероятност някой играч в автомобилната промишленост да успее да спечели битката срещу външните нашественици без приятели. За да се постигне и поддържа технологично лидерство, трябва да се приспособим към нов начин на мислене по отношение на споделянето и комбинирането на силите. Инвестицията ми в Даймлер отразява това виждане", заяви Ли.

Джийли следва последователен курс на разширяване. Тя вече притежава шведската Волво карс (Volvo Cars), производителя на черните лондонски таксита Ел И Ви Си (LEVC), миналата година придоби мажоритарен дял в производителя на спортни автомобили Лотус (Lotus), 49,9 процента от акциите на водещия малайзийски автомобилопроизводител Протон (Proton), както и дял за 3,3 млрд. д. от Волво тръкс (Volvo Trucks). Китайският конгломерат контролира и стартъп компанията за летящи автомобили Терафюджиа (Terrafugia).

Намесата на Джийли може да се окаже предизвикателство за Даймлер, тъй като неговото подразделение Мерцедес-Бенц (Mercedes-Benz) вече работи в партньорство с френската Рено-Нисан (Renault-Nissan), която държи 3,1 на сто от Даймлер. Френската компания обяви планове да произвежда електромобили с китайския си партньор БАИК (BAIC). /

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ

Напишете дума/думи за търсене