След 7 години 20% от колите в Китай ще са електрически

Истинската електрическа революция явно започва от най-големия автомобилен пазар в света - китайския. Правителството на най-многолюдната страна е издало “директива” на местните производители така да реорганизират поточните си линии, че до началото на 2025 година да се движат по пътищата 20 процента изцало електрически возила.

Китайските марки са се заели съвсем отговорно със "задачата" и заляха автосалона в Китай със стотици изцяло електрически или хибридни модели. Последваха ги и редица европейски компании, па макар и някои да са само концепти засега.

На 15-ият автсалон в китайската столица са изложени 105 изцяло нови модела. В шоуто вземат участие фирми от 14 страни. Сред тяха са световни брандове като McLaren, Aston Martin, Bentley, Lamborghini, Toyota, Volkswagen, BMW, Rolls-Royce, Audi, Subaru, Mercedes-Benz, Mazda, Honda, Suzuki, Nissan и др. Общата изложбена площ на експонатите достига 220 000 кв.м или около 30 футболни игрища. На тази огромна площ посетителите могат да се запознаят с над 1000 автомобила.

На салона са

представени

64 концепта

и 174 модела

с алтернативно

задвижване

От тях 124 са електрически коли и хибриди на местни компании.

Сред тях е и китайският производител на луксозни лимузини Hongqi. Фирмата е създадена през 1958 г. специално за висшето ръководство на страната. През тази година са изложени електрическият прототип E-Jing GT, а също така и седанът Hongqi H5, който е сериен модел е ще се продава на цени от 23 до 30 хиляди долара.

Honda представи концепт, наречен Everus, предназначен да дава представа за първия сериен електрически автомобил в историята на японската марка. Моделът трябва да бъде пуснат в продажба преди края на тази година. Електромобилът ще бъде продаван под търговската марка Everus, принадлежаща на съвместното предприятие GAC Honda.

Polymaker и италианците от X Electric Vehicle привличат вниманието с иновативен малък електрически автомобил LSEV, напечатан на 3D принтер. Принципно това не е нова идея, но досега такава технология се използваше само в концепти.

Показваният в Пекин модел е почти напълно готов за серийно производство -

китайците уверяват,

че възнамеряват

да правят

3D автомобили

масово

Създателите споделят, че само някои от елементите в LSEV са направени по традиционен способ - стъкла, гуми, двигател и част от окачването.

Благодарение на изобилието от пластмаса автомобилът е съвсем лек - само 450 кг, което е два пъти по-малко от Smart. Техническите характеристики на такава кола не впечатляват особено - малки акумулатори за 100 км пробег и максимална скорост от 70 км/ч.

Сред основните преимущества на автомобил като LSEV са малкото време за отпечатване на компонентите и редуцирането им до 40-60 единици, вместо 2000-те при обичайните машини.

В Пекин е изложен

и най-евтиният

електрически

автомобил в света

Baojun E100 е плод на сътрудничеството на концерните General Motors, SAIC и Wuling и струва едва 5300 долара. Baojun E100 е двуместно градско возило с дължина под 3 метра.

Baojun E100 има електромотор с мощност 40 к. с., предлагащ въртящ момент от 110 Nm. Максималната скорост е 100 км/ч, а пробегът с едно зареждане на акумулатора е 155 км. Презареждането на акумулатора на електромобилчето от домашен контакт става за 7,5 часа.

Lexus използва автомобилния салон в Пекин, за да покаже изцяло новото седмо поколение на седана си ES. Машината е нараснала значително в размерите си, но е запазила атрактивния си вид. Автомобилът е дълъг почти пет метра (4975 мм), като колесната база нараства с 50 мм. Промяна има и в широчината, която е с 45 мм по-дълга отпреди. ES 300h, който ще се предлага в ЕС, е оборудван с ново, четвърто поколение самозарядна хибридна система, която реализира изключителен разход на гориво за компактен луксозен седан.

Той съчетава 2,5-литров 4-цилиндров бензинов двигател с по-мощен мотор-генератор. Общата системна мощност е 218 к.с, а комбинираният разход на гориво започва от 4,7 л/100 км. Японската кола разполага и със система за дневно разпознаване на велосипедисти. Технологията за предупреждение преди сблъсък също е усъвършенствана да разпознава пешеходци през нощта, като увеличава чувствителността на радара.

Първият джип на BMW изцяло на ток

На салона в Пекин BMW iX3 демонстрира предсерийния вариант на електрическия кросоувър iX3, продажбите на който ще започнат през 2020 г. BMW Concept iX3 разполага с електромотор с мощност над 270 к.с. и пробег в цикъла WLTP от над 400 километра.
Високоволтовата батерия, която е специфична за модела, предлага нетен капацитет от над 70 квтч. Тя е оборудвана с новоразработен Charging Control Unit и е конструирана за свързване към станции за бързо зареждане с мощност до 150 квт. При ползването на подобна станция за зареждане високоволтовата батерия може да бъде заредена за само 30 минути.
Отпред принадлежността към марката BMW i проличава от бъбрековидната радиаторна решетка и емблемата на марката. Затворената бъбрековидна радиаторна решетка със сини акценти осигурява демонстрираното още при BMW i Vision Dynamics подчертаване на марката BMW i. Затворената повърхност на бъбрековидната радиаторна решетка понижава въздушното съпротивление и подобрява аеродинамиката. Освен това концептуалният прототип се оборудва с алуминиеви джанти с аеродинамично оптимизиран дизайн.


Със световната премиера на BMW Concept iX3 германската компания открива една нова глава от своята стратегия за електрифициране. В бъдеще гъвкавите автомобилни архитектури ще са подходящи за всички видове задвижване - на предните, задните или четирите колела. Това създава възможност моделите на всички марки да бъдат оборудвани в различни форми на задвижване. След това по избор в съответния модел могат да бъдат интегрирани двигател с вътрешно горене, Plug-in хибридно задвижване или чисто електрическо.
Отделните компоненти на бъдещата задвижваща технология BMW eDrive се отличават с понижено тегло и компактни размери. BMW X3, върху което е базиран концептуалният автомобил, е сред първите модели, чиято архитектура се отличава с подобна гъвкавост. Освен това BMW Concept iX3 разполага с разработена специфично за модела подрама на задната ос, както и индивидуална интеграция на окачването.

Електрически Maybach със злато

Един от най-интересните прототопи на тазгодишното автомобилно изложение в Пекин е на ултралуксозния кросоувър, наречен Vision Mercedes-Maybach Ultimate Luxury.

Автомобилът представлява интересна комбинация от джип и седан и комбинира типичните характеристики на двете каросерии с повишена позиция на седалката и атлетичен вид. Впечатляващият външен вид е осигурен и от алуминиевите джанти, както и от забележителна предна решетка, която бе показана от германската компания за първи път преди две години на друг прототип - 2016 Vision Mercedes-Maybach 6.

Интериорът е просторен и удобен, с елегантен дизайн и висококачествени материали. Огромните седалки с много регулируеми настройки, кристално бяла кожа Nappa и функции за масаж. Вътре ще откриете елементи от розово злато, широка централна конзола, комплект чаени чаши, цифрови глезотии, гласови команди и т.н.


Vision Mercedes-Maybach Ultimate Luxury има задвижване на четирите колела и четири електрически мотора с обща мощност от цели 750 к.с. С едно зареждане на акумулатора от 80 квтч производителят гарантира автономност до 500 километра, а само пет минути зареждане са необходими екологичният луксозен джип да имине 100 км път. Максималната скорост електронно е ограничена на 250 км/ч.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
Бьорн Улвеус от "АББА" създава мюзикъл с помощта на изкуствен интелект
Учени: Домашните любимци могат да предотвратят развитието на астма и алергии
Дъщерята на Том Ханкс призна за насилие в детството
Опасност от хакерска атака на Android устройства
Дъщерята на Анджелина Джоли и Брад Пит смени името си

Напишете дума/думи за търсене