Канейки ме да изпробвам дългата бензинова версия на лимузината на BMW - M760Li xDrive, от "BMW-България" ме предупредиха, че това може да е последната ми възможност да изпитам мощта на 12-цилиндровия бензинов двигател на баварската компания. Това наистина може е така, заради продължаващите рестрикции на тема екология от европейските чиновници. Ще спомена също така, че в ръцете ми бе и най-скъпото серийно беемве - цената на тестовия модел бе 410 000 лева! Освен това случвало ли ви си е да ускорите от място до 100 км/ч за 3,9 секунди огромна над 5 метра лимузина? Е, това престижно упражнение тази суперлуксозна кола го изпълнява без да се задъха.
Тези, които са притежавали или карат мощни коли, няма да им е много комфортно в началото заради огромните размери на колата. Но с хубавото бързо се свиква, и скоро ще се уверите, че има голяма тръпка в чудовищното ускорение, което е в състояние да предизвика този огромен двигател с 600-те си конски сили под капака и огромният въртящ момент от 800 Nm, който е наличен още от 1500 об/мин.
Същият двигател с двойно турбо се вгражда и в моделите на Rolls-Royce. В това беемве обаче той допълнително е пипнат от специалистите от спортното подразделение на марката M Performance за още по-голяма динамика.
Това е можеби и единствената в света серийна лимузина, която има на разположение и "ланч контрол". За целта трябва да изключите системата за контрол на сцеплението със задържане на бутон, да включите 8-степенният автоматик в спортен режим и задържайки спирачката с левия крак да увеличите оборотите на двигателя до 5000 с десния. Тогава на таблото се появява състезателен флаг и ускорението залепва гърба за седалката. Само за стистиката ще спомена, че от 0 до 200 км/ч тежащата над два тона кола ускорява за 13,4 секунди!
На пръстите на едната ръка се броят автомобилите, които могат да спорят по мощ, лукс и съвремнни технологии с BMW M760Li xDrive, а може и по-малко. В този баварец буквално има почти всичко, което е измислено в автомобилния свят до този момент. С изключение на хибридна технология, защото икономичността и екологията не е силата на това беемве. Макар, че разходът на бензин при каране извън града може да падне на 8,5-9 литра на сто, ако карате спокойно и спазвате всички знаци по пътя, което си е задача с повишена трудност за този автомобил.
Въпреки споменатите спортни качества на автомобила, това все пак е "седма" серия и в нея трябва да се чувстват щастливи, всички в салона, а не само шофьора. За целта колата разполага с иновативната система на окачването Executive Drive Pro. Чрез активното стабилизиране срещу наклон, лашканията на каросерията се намаляват до минимум и кралският комфорт на возене се запазва, въпреки шеметните ускорения и скорости.
Въпреки внушителните си размери беемвето се справя чудесно и при завземането на завои с по-висока скорост. Една от причините е здравината на купето. "Седмицата" е изградена от иновативен въглероден композит (армирана с карбонови нишки пластмаса), съчетан със стомана и алуминий. Каросерията е също така супер устойчива на усукване, а теглото на беемвето е със 130 кг по-малко в сравнение с предишното поколение. Към това обаче трябва да прибавите и перфектната интелигента система 4х4 на баварците. Тя дава повече въртящ момент на задните колела при нормални пътни условия. 19-инчовите спирачки, направени от M Performance, също вършат своята работа безупречно, което също е много важно.
Много може да се изпише за глезотиите и лукса вътре в салона, както иза системите за безопасност. Комфортът и забавленията са такива, че на едно 8-годишно дете не само, че не му доскучава в такъв автомобил, но и не му се слиза от него.
Само като един малък детайл ще спомена, че с ексклузивна Nappa кожа са тапицирани и повърхностите и страничните секции на седалките, подглавниците, панелите на вратите, както и средните и страничните подлакътници.
Всяко едно от четирите кресла може да се придвижва напред-назад и да му се регулира наклонът на облегалката. Имат функции за отопление, охлаждане и масажи с различни режими. Хората на задните места, разполагат с таблет, с който могат да контролират инфоразвлекателната система, климатизацията и настройките на седалките или да сърфират в интернет. Пътникът на задното дясно място разполага с функцията Executive Lounge Seating. При нея седалката на пътника до водача може да бъде изместена с допълнителни 90 мм напред, а от облегалката отпред се спуска електрическа опора за краката.
Коментари (0)
Вашият коментар