Първият Citroen, който се зарежда в контакта

Citroen представя европейската версия на C5 Aircross, с което продължава своята SUV офанзива. Това не само е най-големият кросоувър на французите, но е и първият модел на марката, който ще има хибриден вариант, който ще се зарежда от контакта. Citroen C5 Aircross вече се продава в Китай, но модификацията за Стария континент ще е много различна и ще се появи у нас в края на годината.
Автомобилът се характеризира с рекордните 30 комбинации за персонализация само отвън, като до края на 2019 година ще е и първият зареждащ се от контакта модел на французите.
Дългият 4,50 метра автомобил е с кресла на втория ред, които са на релси, така че минималният багажен обем може да варира между 580 и 720 л. При сгънати облегалки на задните седалки достига 1630 литра. Това е SUV моделът с най-голям багажник в сегмента. За още по-лесен достъп до багажника
на капака има
прозорче с функция
отваряне свободни
ръце
Той е електрически и е достатъчно да се протегне крак под задната броня, за да се задейства отварянето му.


C5 Aircross разполага с десетки места за съхранение на вещи. Подлакътникът на централната конзола е с ниша, в която може да се охлади бутилка от 1,5 литра, а в голямото отделение в предната част на централната конзола може безжично да се зареждат големи смартфони.
Шумът от колелата и от аеродинамиката е силно намален благодарение на ламинираните предни стъкла с удвоена дебелина и изолационен слой. Специално внимание е обърнато и на изолацията на двигателния блок.
C5 Aircross е оборудван със система за мониторинг на качеството на въздуха в кабината. Автоматичният климатик е с високоефективен филтър с активен въглен. С датчик, който открива замърсяването на външния въздух, системата AQS автоматично настройва режима на циркулация вътре в купето.


Най-впечатляващото нещо в този кросоувър се очаква да бъде обаче прословутото “ситроенско” меко окачване, което е съвсем нова разработка тип пътуване като на “летящо килимче”.
Всички европейски версии на C5 Aircross са оборудвани с окачването с прогресивни хидравлични ограничители Progressive Hydraulic Cushions, което осигурява усещане за прелитане над неравностите, динамика и приятно шофиране.
Окачването с
прогресивни
хидравлични
ограничители
е направено и благодарение на огромния 100-годишен опит на Citroen в областта на окачването, който се базира и на автомобилните състезания. Предлагайки по-добра полезна амплитуда, хидравличните ограничители позволяват и по-добро поемане на неравностите, особено при скокове. Въведени, тествани и доказани в състезания на автомобили ZX, победители на рали “Париж-Дакар” през 1994 г., те вече се използват и на съвременните C3 WRC. Това би трябвало да е и гаранция за здравината на автомобилите.


В рамките на разработката на това окачване са депозирани 20 патента. Неговият принцип на работа е прост. Докато класическите окачвания се състоят от амортисьор, пружина и механичен ограничител, окачването с прогресивни хидравлични ограничители Progressive Hydraulic Cushions добавя два хидравлични ограничителя от двете страни: един за разширение и един за компресия. Така окачването функционира на два етапа. При леки разширения пружините и амортисьорите контролират едновременно вертикалните движения, без да се налага да натискат хидравличните ограничители. Но наличието на тези ограничители е позволило на инженерите да предлагат по-голяма свобода на амплитудата на превозното средство, което осигурява ефект на прелитане,
създавайки
усещането, че колата
прелита над
неравностите
на шосето
При по-съществени разширения пружината и амортисьорите работят заедно с хидравличните ограничители за компресия, като забавят движението си постепенно и по този начин се избягва рязкото спиране. За разлика от класическия механичен ограничител, който поглъща енергия, но възстановява част от нея, хидравличният ограничител поглъща и разсейва тази енергия. В резултат на това се избягва типичното подскачане на автомобила.


C5 Aircross предлага два бензинови двигателя с мощност 130 и 180 коня (първия с 6-степенна ръчна, а втория с 8-степенна автоматична трансмисия), както и 2 дизелови версии пак със 130 и 180 коня, но автоматикът е наличен и при по-малкия мотор. В края на 2019 г. ще излезе Plug-In Hybrid PHEV модификацията с автономност 60 километра при режим само на ток.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ

Напишете дума/думи за търсене