Поставят „Няма ток за електрическия стол” през октомври на американска сцена
Американският театър TRAP DOOR THEATER ще постави през октомври на сцената си в Чикаго българската пиеса „Няма ток за електрическия стол“ от Александър Секулов. Творбата е носител на наградата Аскеер за драматургия през 2016 година. Секулов е сред значимите съвременни български автори и драматург на пловдивския театър.
„Няма ток за електрическия стол” поставя в катастрофична ситуация двама мъже – екзекутор и осъден. Те не знаят какво се случва зад стените на камерата за изпълнение на смъртни присъди. Един срещу друг, един с друг трябва да решат дали да продължат да спазват правилата на света до този момент или да приемат нови.И кой ще определи новите правила – екзекуторът или осъденият.
Премиерата на пиесата бе на 11 септември 2015 година в постановка на Лилия Абаджиева и все още е в репертоара на театъра в Пловдив. В ролята на осъдения е Калин Врачански, който издържа на предизвикателството да играе завързан през цялото време, а в ролята на колебаещия се екзекутор е Красимир Доков, носител на многобройни международни кинонагради.
„Трап доор тиътър“ e театрална трупа в Чикаго. Артистичният й директор Беата Пилч определя мисията й като търсене на предизвикателни текстове за сцена по целия свят. В момента трупата е обявила кастинг за ролята на екзекутора. Пиесата „Няма ток за електрическия стол” ще бъде режисирана от Златомир Молдовански, завършил Бирмингамската консерватория за класически театър, Консерваторията за актьорско обучение /FSU / и магистърската академия за музикални колежи (BFA). Работил е като актьор за Канадския филмов фестивал "Стратфорд", театър "Lookingglass", театър "Крийд репертоар", театър "Асоло репертоар", театър "Профили", "Сондажи за нови игри", "New Stage Collective". Това ще бъде негов дебют като режисьор. Надява се на интерес както от американската професионална общност, така и от голямата българска диаспора в Чикаго.
Последната творба на Секулов „Дебелянов и ангелите“ с режисьора Диана Добрева накара зрителите да я определят като явление в българския театър и като тематика, и като сценична реализация.
Коментари (0)
Вашият коментар