В разгара на лятото Ferrari направи пазарен дебют на най-евтиния си модел - Portofino. Кръстеният на възпятото от великия Андреа Бочели курортно селце на Италианската Ривиера модел струва около 180 000 евро. Това не пречи на ферарито да е най-мощният кабриолет с твърд прибиращ се покрив с новия си бензинов V8 GT двигател. Без усилия колата се превръща от класическо купе в кабрио, като отзад има и две малки седалки за кратки пътувания и за големи хора.
Твърдият гюрук е с изцяло нов разработен механизъм, който позволява да се прибира в багажника или да се вдига само за 14 секунди при движение при по-ниски скорости, което прави автомобила още по-практичен.
Ferrari Portofino представлява перфектната комбинация от дизайн и технологии, като в същото време колата е значително по-лека от предшественика California T.
3,8-литровият турбомотор на италианския кабриолет, спечелил две поредни години титлата за най-добър двигател в света, е с
максимална мощност
600 конски сили,
които достигат
при 7500 оборота Максималният въртящ момент на този уникален двигател е 760 Nm, налични в диапазона 3000-5250 об/мин.
Тежащото 1664 кг возило набира от място до 100 км/ч само за 3,5 секунди, а до 200 км/ч - за 10,8 сек. Трябва да се отбележи също така, че това ферари е в състояние да закове на място от 100 км/ч в рамките на 35 метра благодарение на въглеродно-керамичните си спирачки. По каталог автомобилът харчи средно по 10,7 литра бензин на 100 км пробег, но “за всеки случай” резервоара му е цели 80 литра. Максималната скорост е над 320 км/ч. 7-степенната автоматична трансмисия е с два съединителя и може да се управлява и чрез лостчетата на волана.
Двигателят на Portofino продължава традицията на Ferrari с нулево турбо закъснение и с мигновената си реакция на газта за по-малко от 1 секунда. Кабриолетът разполага с технологията Variable Boost Management. Това е контролен софтуер, разработен от Ferrari, който настройва предаването на въртящия момент, за да отговаря на избраната скорост. Това води до намаляване на разхода на гориво и чувство за по-страхотно ускорение в ниските обороти. Всичко е гарнирано и със страхотен “саундтрак”, излизащ от ауспусите на колата.
Интериорът на автомобила също е пипнат допълнително с цел намаляване на теглото. Структурата на седалките е изцяло преработена и изработена от магнезиева сплав, а новата климатична система е по-компактна и ефикасна. Всички тези решения целят “да се облекчи” колата, но едновременно с това да се подобри комфортът на пътниците. За редуциране на масата са намалени различни компоненти на електрониката и двигателя. Резултатът е, че колата е с 80 кг по-лека от “Калифорния T”.
Стартирането става чрез червен бутон на волана, който включва и
настройката на
режимите Comfort,
Sport и ESC off Динамиката на кабриолета е оптимизирана чрез работа по окачването с въвеждането на по-твърди пружини (+15,5% отпред и +19% отзад) и на последната еволюция на системата с магнитни амортисьори (SCM-E ), за да гарантира едно комфортно пътуване. По този начин е прецизирано и усещането за колата при спортен режим, където движението по асфалта е по-твърдичко. При нормален режим на каране обаче комфортът е подобрен.
За първи път на такъв модел на Ferrari имаме трето поколение електронен заден диференциал (E-Diff3), което прави колата по-лесна за шофиране и справяща се още по-добре при ситуации с ниско сцепление с настилката на шосето. За това помага и новият електрически сервоусилвател на волана, чиято твърдост се променя в зависимост от скоростта, с която се кара.
По време на разработката на автомобила е обърнато сериозно внимание на конфигурирането на интериора му, като са интегрирани мултимедийна система с 10,2-инчов екран, оптимизирана климатична инсталация, седалки с възможност за регулиране в 18 направления и специален въздушен дефлектор, който намалява навлизането на въздух в кабината при сгънат таван с 30%.
Коментари (0)
Вашият коментар