Лондонско-китайско електрическо такси превзема Европа

овата версия на прочутите лондонски таксита с електрически мотор бавно, но сигурно превзема и страните в Западна Европа. Екологичните автомобили, които всъщност са хибриди заради наличието и на малък бензинов двигател, се произвеждат от компанията LEVC (London Electric Vehicle Company), която пък е собственост на китайския гигант Geely. Така или иначе се оказва, че китайците с успех вече продават популярното като Black Cab возило в Норвегия, шотландския Единбург, както и германските Берлин и Хамбург.
В Единбург сделката на LEVC е с местната Union Motor Company, която е преценила, че е време да се разделя с двигателите с вътрешно горене. Моделът TX eCities е снабден и с бензинов трицилиндров мотор, за да може да мине цели 600 км с едно зареждане на резервоара с бензин и на батериите. Така
клиентите
няма да се
притесняват,
че ако свърши
токът ще останат
на улицата
При движение в града може да се използва само електромоторът, като пробегът му достига максимум 130 км. Батерията се зарежда на 80 процента от капацитета си от специално зарядно устройство само за 20 минути. Иначе от обикновен битов контакт акумулаторите се пълнят за 10 часа. В случая партньорството с Union Motor Company в Единбург е най-вече заради ангажимента на фирмата да сложи достатъчно бързи зарядни станции по стоянките на таксита из града.
За удължаване на пробега се използва 1,5-литров 3-цилиндров бензинов двигател. Мощността на електромотора пък е 150 конски сили.
В Шотландия на местните бакшиши лондонското електрическо такси се предлага на месечни вноски от 708 паунда (около 790 евро), което е малко по-скъпо от еквивалентния дизелов модел. Според Union Motor обаче всеки таксиметров шофьор може да спести от гориво средно по 460 паунда на месец (около 515 евро). Има и задължителни двойни интервали за поддръжка, които варират от 20 до 40 хиляди километра.
Иначе цената на LEVC TX е 55 599 лири, което е с около 12 000 повече от дизеловия му еквивалент със същата каросерия. Шофьор на първото електрическо такси в Лондон е Дейвид Харис, който е в бизнеса от над 20 години, а преди това е бил професионален тенисист.
Навлизането на тези таксита в Лондон става все по-бързо, тъй като градската управа забрани от 1 януари регистрацията на нови дизелови автомобили за таксиметрови услуги и изисква всяко ново такси да има възможност за пробег с нулеви вредни емисии, т.е. или да са електрически, или да са плъг-ин хибриди (такива, които могат да се зареждат и от външни станции или обикновен контакт).
TX eCities осигурява удобство за 6-има пътници и има подвижна рампа за достъп на инвалидни колички.
За чистота
на въздуха вътре
в купето се грижи
система за
контрол на
качеството му,
която чрез пречиствател блокира вредните вещества, идващи отвън. Комфортът е гарантиран от безжична интернет връзка, както и гнезда за зареждане на смартфони и таблети.
Германските железници Deutsche Bahn пък са партньори с лондонско-китайските таксита в Хамбург. Могъщата компания вече предлага смесени билети за влак и такси, което означава пълна услуга от врата до врата. LEVC наскоро пусна и бежови таксита в столицата на Германия - Берлин.
Проектът в Хамбург обаче добавя нов технологичен компонент и чрез мобилно приложение. Возенето също така може да започне и от определена жп гара и да завърши на всеки адрес в зоната за обслужване или обратното. Засега услугата се предлага в два от кварталите Хамбург. За начало са купени десетина електрически таксита.
От LEVC твърдят, че в следващите месеци тяхното такси ще може да се види и в някои по-големи градове във Франция и Холандия. Китайците планират по 36 000 “лондонски каби” на година в завода в Ковънтри. Модерното предприятие струва 300 млн. лири и в него работят над 1000 души.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ

Напишете дума/думи за търсене