Испания вече продават сериен вариант на летящ автомобил на компанията PAL-V, която през март на салона в Женева направи публичен дебют. На изложението малцина от присъстващите повярваха на уверенията на шефовете на холандската фирма, че хвърчащата кола ще се движи по пътищата и във въздуха от началото на 2019 г. Това обаче е факт и возилото може да бъде купено срещу половин милион евро.
Моделът PAL-V Liberty, който представлява своеобразен хибрид между автомобил и жироплан (автожир), е разположен в шоурума на компанията Marbella Supergarage в испанския курорт Марбея. Магазинът е известен сред богатите с ексклузивните си машини, като в салона може да се направят сделки за Ferrari LaFerrari на стойност 3,7 млн. евро или пък за Bugatti Veyron за 2 млн. евро.
Автожирът
е “дядото”
на съвременния
хеликоптер
и е летателен апарат, при който подемната сила се създава от свободно въртящ се носещ винт.
В салона в Марбея за свободна продажба (с предварителна заявка обаче) е достъпен от няколко дни и летящия модел от серията Pionner Edition, който клиента може да получи в началото на следващата година. Първата серия от машините на бъдещето включва едва 90 бройки по 500 000 евро. По-късно PAL-V ще пусне и по-достъпна модификация Sport Edition по цена 299 хил. евро, съобщава вестник La Vanguardia.
Летящият автомобил може да побере двама възрастни. Оборудван е с три двигателя: единият за движение на земята, а другите за летене. Във въздуха машината може да работи и в режим на автопилот. Колата е снабдена с всички европейски сертификати за наземно транспортно средство, както и за летателно. За да излети, на машината и е необходими около 10 минути и по-широка площадка, но не и писта, защото превозното средство излита вертикално. За управлението на PAL-V Liberty обаче освен шофьорска книжка ще трябва и лиценз за пилот на вертолет.
Максималната височина на полета на PAL-V Liberty е 3500 метра, а максималната скорост във въздуха е 180 км/ч, а минималната скорост е 50 км/ч. По шосето летящата кола вдига максимум 100 км/ч. Обемът на бензиновия резервоар е 100 л. Това количество гориво стига за 1300 км пробег, а за летене - 500 км.
При каране на сушата триколката Liberty разчита на 100 конски сили, като ускорението от място до 100 км/ч става за 9 секунди. Средният разход на бензин е 7,6 л на сто. При полет роторният двигател има на разположение 200 к.с.
Максималната
маса на Liberty
е 910 кг, като
летящото превозно
средство използва
за гориво
обикновен бензин (може и биогориво).
Името PAL-V е съкращение от “лично въздухоземно превозно средство”. Изобретателят Джон Бакер работи върху проекта от 8 години заедно с Холандския институт по аеронавтика и космонавтика. Идеята за летящ автомобил е от 1923 г. Тогава испански инженер успява да вдигне във въздуха първия прототип.
През следващата година свой сериен летящ автомобил се очаква да представят и компаниите Airbus и Audi. Двете могъщи фирми наскоро обединиха усилия за окончателното разработване на хвърчащо такси, като изпитанията ще се извършват в централана на Audi в Инглощадт.
В Женева през март Audi, Italdesign и Airbus показаха летящия прототип Pop.Up Next, който приличаше на огромен дрон. Концептуалното превозно средство се състоеше от лека пасажерска кабина, която може да се свърже с модул за придвижване по земята, или с такъв за летене. И в двата режима моделът се движи електрически - без вредни емисии. Въздушният модул има четири двойни ротора с диаметър от по 1,78 метра. Те са задвижвани от общо 8 електромотора с обща мощност от 160 киловата или 220 к.с. Така е възможна максимална скорост от 120 км/ч, а пробегът е 50 километра.
Двуместната кабина е с размери 2,65 на 1,42 на 1,54 метра и тежи 200 кг. Ако искате да се движите по пътя, тя се свързва с модул, тоест бива поставена върху нещо като окачване. То е с дължина 3,12 метра и височина 68 сантиметра. Двете задни колела се задвижват от електромотори на главините с мощност 82 к.с. Пробегът е 130 километра, а максималната скорост 100 км/ч. Във вътрешното пространство доминира 49-инчов монитор, а комуникацията между човек и машина става чрез жестове и гласови команди.





Коментари (0)
Вашият коментар