Тест на кабрио Mini Cooper: Горещ вятър

СНИМКИ: ГЕОРГИ ЛУКАНОВ

За едни класическите кабриолети са отживелица, за други - мечтата на живота. Факт е, че годините на кросоувърите от всякакъв вид и размери, колите без покрив все повече намаляват. Това обаче не значи, че губят от чара си.

Обновеният вариант на кабриолета на Mini Cooper е един от малкото автомобили в света, които не се нуждаят от допълнително разкрасяване или тунинговане. Колата е така направена, че прилича на играчка. И въпреки всевъзможните си модерни технологии, с които разполага, Mini продължава да следва традициите на английската класика и не може никога да бъде объркана с друга марка.

И сегашният Mini Cooper кабрио запазва чертите на прадядо си. След модернизацията моделът вече има изображението на знамето на Великобритания Union Jack на стоповете, а знаменитият флаг може да бъде поръчан да “грее” и върху мекия гюрук.

Класическият мек подвижен покрив се сгъва и опъва полуавтоматично в рамките на 15 секунди при скорост до 30 км/ч.

За целта е

необходимо

да задържите

за няколко

секунди един

бутон до пълното

махане на покрива

Малко непривично е нагъването на гюрука върху багажника, който води до по-малка видимост от страна на шофьора при гледане в огледалото за обратно виждане. Така обаче се запазва почти пълният капацитет на багажника, който няма как да е голям.

Размерите на Mini Cabrio са увеличени в сравнение с предишния модел с 98 мм на дължина, 44 мм на широчина и 7 мм на височина. Междуосието е по-дълго с 28 мм. Вместимостта на багажника е с около 25% повече до 215 литра при затворен и съответно 160 литра при отворен покрив.

Тестовата версия Cooper S е с допълнително пипнат двулитров бензинов 4-цилиндров турбодвигател с мощност 192 к.с. Моторът е с нова изпускателна система и турбокомпресор. В резултат на това са намалени вредните емисии с до 10 процента, а разходът на гориво остава и в реални условия пренебрежително малък - между 5,5 и 6 литра на сто в зависимост от стила на шофиране.

Модернизацията включва и електрониката на двигателя, подаването на масло, на свеж въздух. Капаците на моторите вече са изработени от карбонов композит и поради това са по-леки. За изработката им се използват рециклирани материали от остатъци от въглеродни нишки, отпаднали при производството на електрическите BMW i модели.

Mini Cooper S се предлага и със седемстепенна скоростна кутия Steptronic с два съединителя, която предоставя още по-бързо превключване на предавките без никакво забавяне. Това се усеща особено силно, когато натиснете най-дясното класическо копче и превключите на спортен режим. В нормален режим минито учудва със своя комфорт на возене, който се запазва (донякъде) дори и по паветата из София или пък по ужасния и вечно ремонтиращ се път през прохода Петрохан. За отличното пътно поведение на тестовата кола се грижеше и

електронното

управление на

амортисьорите

Модернизираният кабриолет разполага с LED фарове с Matrix функция за дългите светлини, нови алуминиеви джанти, мултифункционален волан и радио с 6,5-инчов цветен дисплей, както и USB- и Bluetooth интерфейси. За още повече лукс колата може да разполага и с изображение на логото на MINI от външното огледало от страната на водача, когато е тъмно. Предлаганите като опция адаптивни LED фарове автоматично адаптират светлината си към ситуацията на пътя. При шофиране в града осветяването на страничната зона около автомобила може да бъде подобрено чрез включването на светлините за завиване.

Адаптивните LED фарове вече предлагат и автоматична, селективна функция за превключване на дългите светлини. Иновативната Matrix технология на дългите светлини повишава обсега на видимост и в същото време предотвратява заслепяването.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ

Напишете дума/думи за търсене