Приетите от Европарламента мерки за драстично намаляване на вредните емисии в автомобилния транспорт определено шокира водещите производители на изложението в Париж. Автогигантите се надяваха чиновниците да не подкрепят предложението от Европейската комисия пределните норми да ес орежат с още 30 %, а се случи точно обратното. Гласувано бе пределно нивата на СО2 във возилата до 2030 г. да бъдат намалени с 40 % в сравнение с 2020 г. За всеки автомобилен концерн в зависимост от произвежданите от тях автомобили ще бъде утвърдено нивото което трябва да се постигне. Към настоящия момент средният показател за ЕС е 118,5 грама СО2 на 1 км пробег. Целта до 2021 г. е постигане на ниво от 95 г. на 1 км пробег.
Това означава, че производителите на автомобили ще трябва да произвеждат повече коли с алтернативни двигатели, изхвърлящи в атмосферата само незначително количество въглероден двуокис или изгорели газови, които почти не съдържат СО2. Или с други думи гигантите
трябва преминат
изцяло на хибридни
или електрически
автомобили
Новите норми трябва да бъдат утвърдени обаче и от съвета на министрите на 9 октомври и още не е ясно дали ще стане факт. Държавниците от различните страни в ЕС не са едно мнение относно екологичните ограничения, защото инфраструктурно и социално не са готови за това.
На почти всеки щанд на изложението в палатите на “Порт дьо Версай” има автомобили с хибридно или електрическо задвижване, но в никакъв случай не може да се говори за масовост. Водещите автопроизводители са изключително предпазливи при въвеждането на новите технологии, защото от една страна инвестициите са огромни, а от друга - не се знае как ще реагира пазарът. Досега чисто електрическите коли се котират високо само там, където има държавни субсидии (в Норвегия например). Причината са във високата цена на екологичните возила и ограниченият им пробег (максимум до 300-400 км в реални условия).
BMW ще е готов с първия си сериен кросоувър - iX3, едва след година и половина, като при това ще ползва платформата на обикновения Х3. По този начин ще се ограничат разходите и така ситуацията е сравнително предвидима. По същия начин процедират и другите две водещи германски премиум марки - Audi и Mercedes. Техните две електрически джипки са готови и могат да се поръчват, но също се сглобяват на една поточна линия и в един завод заедно с версиите с двигателите с вътрешно горене.
Салонът в Париж отбелязва своята 120-годишнина доста постно, като реално с автомобили са заети само 3 палати, а в една друга има и мотоциклети. Факт е, че почти половината от известните производители пренебрегнаха салона във френската столица и много анализатори прогнозират, че парижкото изложение и това във Франкфурт за в бъдеще ще останат само за местна употреба.
Fеrrаrіi избpa 499 oт нaй-лoялнитe cи клиeнти, кoитo щe имaт възмoжнocттa дa кyпят cyпepaвтoмoбила Моnzа cpeщy 1,6 милиoнa евро. Богопомазаните ще избират между вариант с една или две седалки. Изложените в Париж Monza Sp1 и Sp2 са с карбонови каросерии и разчитат на 12-цилиндров безнинов двигател с мощност 810 конски сили. С него поръчковото ферираи отлепя от място до 100 км/ч за по-малко от 3 секунди.
Датският производител на детски играчки Lego построи копие на Bugatti Chiron в реални размери и го показва на салона в Париж. Хиперколата не само има светещи фарове и активен спойлер, а може и да се кара, защото си има двигател и истински гуми.
За направата на репликата са отишли над милион блокчета от серията Lego Technic и 13 000 часа работа. Копието е сглобено от триъгълни детайли, а задвижването е поверено на 1304 моторчета Lego Power Function и 4032 зъбни колела.
Общата мощност
е 5,3 к.с., а
максималният
въртящ момент
93 Nm
Над копието работили дизайнери и инженери от завода на компанията в чешкия град Кландо. Там се правят инсталации за магазините на Lego и парковете Legoland.
Дейвид Бекъм стана рекламно лице на първата виетнамска марка VinFast на салона в Париж за официалното представяне на първите й два автомобила. Бившият футболист присъства на пресконференцията заедно с Мис Виетнам. В столицата на Франция азиатците показаха премиум седана LUX A2.0 и кросоувъра LUX SU2.0, които VinFast ще произвежда в нова фабрика във Виетнам от следващата година.
В основата на екзотичните автомобили лежат BMW 5-Series и X5. Моторите също са на баварския концерн, с конски сили съответно 175 и 230, и възможност за осемстепенна автоматична скоростна кутия.
Китайската компания Guangzhou Automobile Group Motor Co. или съкратено GAC Motor, направи дебют на изложението във френската столица с два големи кросоувъра, както и с впечатляващ електрически концепт. Фирмата е основана през 1997 г., но има сериозни амбиции да пробие в Европа.





Коментари (0)
Вашият коментар