Дизелът скоро няма да умре. В това ще се убедите, ако покарате луксозния удобен модел Jaguar XF, снабден с двулитров нафтов двигател с мощност 240 конски сили.
В ерата на яростни екоатаки срещу дизеловите коли и настъплението на електрическите машини и кросоувърите, този автомобил си е направо изключение.
Модификацията Jaguar XF 2,5d AWD, която тествах, не е модерен кросоувър и офроудър, но повярвайте ми, ще ви свърши много повече работа дори и при заснежени пътища, не само заради наличието на 4х4.
Въпреки че в премиум класа, нафтовият Jaguar XF харчи удивително малко. Автомобилът даде разход 5,7 литра на 100 км пробег по магистрала “Тракия” при средна скорост 122 км/ч (реални 140-145 км/ч)! Тези цифри се изписаха на таблото, при положение че колата бе натоварена с 4-ма пътници, багаж и
надут до дупка
климатроник заради
жегата от 47 градуса
на слънце
при тръгването (36 на сянка)! Много малко коли в света са способни да дадат такъв разход на гориво, съчетан с отличната мощност и пъргавина, идващи от 240-те конски сили, налични при 4000 оборота, и максималния въртящ момент от 500 Nm още при 1500 об/мин.
При обем на резервоара от 66 литра, този престижен шефски модел може да измине с едно зареждане разстояние от около 950 км, и то при каране само по магистрала.
Конкурентът на такива лъвове в класа като Audi A6, BMW Серия 5 и Mercedes E-Class освен това има истински за един типичен ягуар глад за високи скорости и ускорение. Автомобилът отлепя от 0 до 100 км/ч за 6,5 секунди, но силата му е в дърпането в диапазона от 100 до 150 км/ч.
При т.нар. “ластици” в крайната лява лента колата държи отлично темпо сред останалите расови машини и не им отстъпва въобще. За това се грижи и чудесният 8-степенен автоматик от ZF, който чудесно си партнира с мотора.
В режим спорт ягуарът показва още повече нрава и почва даже “леко да ръмжи” с гърлен звук от ауспусите. Тежащият 1865 кг автомобил е със задвижане на 4-те колела, но
при нормални пътни
условия водещи
са задните,
което също оказва влияние на великолепното пътно поведение, което съчетава добра връзка с пътя, но и комфорт при возене.
Огромното междуосие от 2960 мм гарантира на трима пътници отзад предостатъчно място, което е водещо в класа. Обемът на багажника е 540 литра.
За разлика от отпред таванът не пада така косо и не “натиска” главите на пътниците (дизайн, какво да правиш).
Естествено, материалите са с изключително качество, като още от базовото ниво се предлага кожа и полиран алуминий, а за по-ексклузивно усещане могат да се поръчват различни апликации от естествено дърво.
Мултимедията е с 10,2-инчов сензорен екран и 4-ядрен процесор, който я прави светкавично бърза. Таблото пред водача също е дигитално.
С натискането на старт бутона вентилационните отвори се завъртат и отварят, като тези ефекти се допълват и от подвижния и изскачащ въртящ се регулатор, наречен Drive Selector, който замества традиционния скоростен лост.
Трябва да се отбележи, че XF се движи с по-дълги интервали между посещенията в сервиз. Така че няма да ви се наложи да мислите за сервизно обслужване, преди да изминете до 34 000 км или след период от две години.

Коментари (0)
Вашият коментар