Нови енергийни превозни средства са тези, които се задвижват от нетрадиционни горива като електрическите и хибридните. Автомобилите с горивни клетки се захранват с водород, което ги прави по-ефективни от традиционните превозни средства с вътрешно горене. Вместо обичайните емисии, те изпускат водни пари и топъл въздух, предава bulgarian.cri.cn.
Китайското Министерство на науката и технологиите и Програмата на ООН за развитие съвместно реализираха проект, финансиран от Глобалния екологичен фонд, който използва това новаторско решение, за да помогне за смекчаването на последствията от измененията на климата.
Заместник-директорът на Програмата на ООН за развитие за страната Девананда Рамиах каза пред Глобъл таймс, че са стартирали пилотни програми в пет града, сред които Пекин и Шанхай. Очаква се до 2020 г. около 5 000 превозни средства с горивни клетки да се движат по пътищата, като броят им ще достигне 1 милион до 2030 г., добави той.
Джан Уейдун, програмен мениджър на Програмата, заяви, че превозните средства с водородни горивни клетки имат предимства пред електрическите по отношение на скоростта на презареждане, продължителността на живот и по-лесната поддръжка. Те могат да помогнат и на бедните селски райони, тъй като водород може да се получи и от етанол, който да се извлече от остатъците от селскостопанските култури, като богатата на захар слама например, посочи Джан Уейдун.
Но водородът е леснозапалим, което предизвиква опасения по отношения на безопасността. Той е класифициран като опасно химично вещество в Китай, обяснява експертът, което означава, че съгласно настоящата регулаторна рамка, изграждането на водородни станции за зареждане няма да е толкова лесно.
Коментари (0)
Вашият коментар