Основателката Ива Петрони ще обучава още бъдещи журналисти, общественици, бизнесмени и спортисти
Телевизионно студио с 4 сета, режисьорска апаратна, гримьорна и конферентна зала са помещенията, които ще се използват от курсистите в първото за България учебно телевизионно студио Media Center 1. То отваря врати на 1 декември в София.
“Във Великобритания и САЩ има няколко големи учебни студиа. Много са популярни и през тях
минават не само
журналисти, а
политици,
общественици,
бизнесмени и
спортисти,
казва основателката Ива Петрони. Тя е с 25-годишен опит в журналистиката и пиара. Започва кариерата си като журналист в “24 часа”, а по-късно става водеща на сутрешния блок “Здравей, България” и коментарното предаване “Темата на Нова”. Трупа опит и в държавната администрация като началник на кабинета на министъра на културата Вежди Рашидов.
Журналистиката най-добре се учи на терен, убедена е Петрони. В студиото ѝ могат да се обучават хора от всякакви възрасти. Малки деца, студенти и кандидат-студенти по журналистика ще имат възможността да застанат пред камера в 11 различни позиции - новинарско, коментарно и други видове студиа. Обучението се разделя на 3 вида - за ден, за седмица и за 6 месеца. Всички са предимно с практическа насоченост, като най-дългият курс включва лекции по журналистическа етика и право. В него ще се включат юристи и журналисти, които често гледаме в ефир. “Крайният резултат ще е цялостно
заснемане на
сутрешен блок
с гости и репортажи, като всеки ще мине през позицията на водещ, режисьор и продуцент. От другата година завършилите ще получават професионална диплома, призната в целия Европейски съюз”, казва Ива Петрони.
В последните 10 г. тя е обучавала на поведение пред камера бизнесмени, общественици и политици от всички етажи на властта. Когато навлиза в пиара, установява, че има силна неравнопоставеност между журналистите и гостите в тв студиото. “Вярвам, че тези, които отговарят, също трябва да се учат. В края на краищата и журналистът, и събеседникът работят за публиката и както журналистите се учат да бъдат журналисти, така и събеседниците трябва да се учат да бъдат събеседници”, смята Ива Петрони и добавя, че хората на високи постове в обществото се обръщат към нея предимно когато са в криза и медиите търсят отговори от тях по даден казус.
В чужбина почти всяка личност, която има досег с публика, минава подобно обучение. Масово училищата в САЩ разполагат с театър. Причината не е, че учителите се опитват да превърнат децата в актьори, а защото осъзнават, че един ден на всеки ще му се наложи да застане пред публика. Затова Петрони е убедена, че всеки има полза да мине през обучение пред камера, защото бъдещето е в заснемането на видеа.
Новото поколение
гледа телевизия
средно по 11 минути
на месец
“Те са онлайн и социалните мрежи превърнаха всеки един от нас в потенциална звезда”, мотивира се основателката на студиото.
“Представете си, че тъкмо сте завършили университет. Правите си CV и към него слагате видеовизитка. Там казвате: “Здравейте! Аз искам да работя във вашата компания, защото...” Това прави много силно впечатление у бъдещия работодател. Друга ситуация - вие сте брокер на недвижими имоти. Вместо само описание прилагате видео, в което развеждате потенциалните клиенти и така тези, които ще се обадят, са купувачите с реални намерения и няма да си губите взаимно времето с останалите”, казва Ива Петрони.
5 съвета, когато сме пред камера:
1. Никога не гледайте към камерата.
Винаги се гледа към водещия. “Говорейки на журналиста, говориш на публиката, защото зрителите се идентифицират с него”, казва Петрони. Важно е събеседникът да се гледа в очите.
2. Запишете си 3 послания, които искате да кажете.
Основната грешка е това, че събеседниците не се подготвят преди разговора в ефир. “Винаги карам клиентите си на едно листче да напишат 3 неща, за които искат да говорят”, разказва Ива Петрони. В един сутрешен блок гостите не разполагат с повече от 7 мин, за които трябва да предадат посланията си.
3. Не можеш да носиш повече от 15 хил. евро на ръката си.
Часовникът е единственият разрешен аксесоар за мъже, но той не трябва да е твърде скъп, защото създава дистанция с публиката. “Ако трябва да съобщите на публиката, че хлябът поскъпва, но носите много скъп часовник, ще загубите доверието на публиката”, казва основателката на студиото. За жените в политиката се приема да носят само перли.
4. Дръжте химикалка или папка.
Често хората не знаят как да държат ръцете си. Вплитането на пръсти или ръкомахането разсейват публиката и издават напрежение. “63% е невербалната комуникация, 7% са думите и останалите са за интонация. Затова трябва ръцете да са спокойни. Може да се ползва химикалка, но в никакъв случай тя да не е с копче, защото не трябва да се щрака по време на интервюто”, казва Петрони. Доверие се излъчва с отворени длани към събеседника.
5. Стойката да е с напрежение в кръста.
Няма значение дали сте седнали, или прави, при всяка ситуация трябва кръстът да е добре изпънат. Така се излъчва увереност. Освен това така не се пречи на дишането.
Коментари (0)
Вашият коментар