Най-малкият представител на набъбващата през годините голяма фамилия на BMW - Серия 1, все още е подценяван от мнозина. За едни това си е “женското” беемве, за други моделът от голф класа е прекалено малък и тесен, както и по-малко престижен. Ами не е така. Особено ако се качите на версията BMW 125i, която тествах, защото ще задоволите напълно желанието си и ще бъдете пълен господар на ускорението и скоростта, което се изисква от истинско BMW. От друга страна, ще получите удобства, мобилна свързаност и полезни джаджи, улесняващи шофьора, които само баварската компания би могла да ви осигури.
Така че не е е случайно, че от появата си през 2011 г. досега BMW Серия 1 е продадено по целия свят в над 1 милион екземпляра, а скоро се очаква да излезе и третото поколение на модела.
Двулитровият 4-цилиндров бензинов двигател с мощност 192 коня при 5200-6500 оборота дава истинска “власт” на шофьора. Максималният въртящ момент от 310 Nm, който е наличен още при 1400 оборота, пък прави така, че
колата да се отлепя
стремглаво от място,
а упражнението
до 100 км/ч
да го прави
едва за 6,1 секунди
За каква “женска” кола говорим тогава?! Не забравяйте, че “единичката” е със задвижване на задните колела, така че забавлението по асфалта е гарантирано. За отличното пътно поведение добринася и познатата ни 8-степенна автоматична скоростна кутия, както и адаптивното М шаси, което се нагажда спрямо стила на водача и характеристиките на пътя.
Наличното спортно окачване е с по-къси пружини и по-твърди амортисьори и стабилизатори, което е с 10 мм по-ниско от стандартното, добавено е адаптивно спортно управление с променливо съотношение на предавателните числа, а също така и по-мощни спирачни механизми. Като говорим за “спортно”, не означава, че беемвето не е комфортно. Малко по-твърдата возия дава по-голяма увереност при каране с по-висока скорост в завои, чувство, познато в почти всяка “баварка”.
За отличното пътно поведение се грижи и
специален
М аеродинамичен
пакет
Тестовата кола бе оборудвана и с екстрите “бизнес клас”, който включва система за комфортен достъп, електрическо регулиране на шофьорската и седалката на “навигатора”, както и отопление на креслата.
Автомобилът разполагаше също така и с адаптивни LED предни светлини, включително и система за почистване на фаровете, както и така полезната екстра - асистент за дълги светлини.
Средният разход на бензин при движение по магистрала и междуградски път е малко над 7,5 литра, което си е суперпостижение за такава мощна кола.
Разположението
на шофьорската
седалка е възможно
най-ниско,
а в ръцете на водача попада малък спортен волан. Управлението на мултимедийната система се осъществява интуитивно чрез въртящия се кръгъл контролер на системата iDrive със сензорен дисплей, на който се показва картата на навигационната система, Bluetooth и много други модерни джаджи.
Външният вид на тестваното BMW 125i се отличава от базовите версии със спортния М-пакет, който добавя по-агресивна броня с увеличени въздухозаборници, по-ниски прагове и 18-инчови колела, както и разположени в двата края изпускателни тръби с черен хром.
Визията на спортен хечбек е подчертана и в салона на BMW 125i във всеки един от елементите на интериора. Има арматурно табло с панел в черно, спортни седалки и волан, тапициран с кожа, както и стилни хромирани апликации.
В хечбека има място за четирима възрастни плюс не особено голям багажник с обем от 360 до 1200 литра.
Коментари (0)
Вашият коментар