Труп в ракла върти смешни недоразумения

Двете мили стари дами (в ролите Гергана Данданова - вляво), и Радосвета Василева) с усмивка на уста тровят самотници от милосърдие.

В Армията излезе премиерно “Арсеник и стари дантели” - пиесата се поставя триумфално по света

Гергана Данданова и Радосвета Василева носят спектакъла “Арсеник и стари дантели” на крехките си рамене с апетит към театралната игра между реалност и измислица. Представлението на Театъра на армията е изящно в усета си към нормата на смешното, избягвайки рифовете на преувеличените мимики и малоумните отношения. И двете възможности само чакат някой режисьор да ги повика, обсебен от налудничавата история на пиесата на американеца Джоузеф Кесълринг.

Според програмата тя броди триумфално по света след 1444 представления на Бродуей. Причината за този триумф, който така изсмуква енергията на Кесълринг, че той не написва нищо свястно след “Арсеник”-а, е голямата сюжетна находка. Две дами на почтена възраст (Данданова и Василева) дават стая под наем на мъже, за които са сигурни, че са самотни и смазани от живота. За да ги отърват от житейските мъки, те сипват арсеник в чая, поднасян с великодушни и милостиви сърца. Поредния труп заравят в мазето. Май че има двайсетина.

Последният несретник лежи бездиханен в ракла, около която се върти интригата. Идва изчезналият преди години племенник Джонатан (Веселин Ранков), съюзил се в планирани обири с престъпника самозван лекар Айнщайн (Мирослав Пашов). Другият племенник Мортимър (Тигран Торосян) върти колеблива любов с местната девойка Илейн (Елена Иванова), която е доста по-навита от него. Трети племенник (Асен Кобиларов) си въобразява, че е Рузвелт, и си е пациент на лудницата, откъдето и да го погледнеш. Въобще повече или по-малко всички участващи са леко мръднали.

Гост-режисьорът Борислав Чакринов е позволил на актьорите да демонстрират невменяемост в разумни граници, така че историята се придвижва чисто и прегледно въпреки голямата навалица на сцената. Хитрата клопка за интереса на публиката е най-голямото участие на най-неподвижния участник, трупа в раклата. Всеки от домакините и новодошлите се стреми да отклони другите от идеята да се отвори раклата и около това се нижат комични недоразумения.

Спектакълът с майсторски диалог и хитроумни ходове е висша класа продукт за забавление. Автор на сценографията и костюмите е Нина Пашова. Заслужава да се отбележи участието и на Александър Дойнов и Йордан Алексиев (полицаи О’Хара и Руни).

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ

Напишете дума/думи за търсене